הגורם להתרסקות המטוס באתיופיה: "פגיעת ציפור" - סרוגים

הגורם להתרסקות המטוס באתיופיה: "פגיעת ציפור"

מחקירת התרסקות המטוס באתיופיה עולה כי ציפור או חפץ זר פגע בחיישן במהלך ההמראה, והוביל לצלילת המטוס. הטייסים החלו בביצוע נהלי החירום- אך הפעלה בלתי צפויה של מערכת הייצוב הובילה להתרסקות שבה נהרגו 157 איש

author-image
הגורם להתרסקות המטוס באתיופיה: "פגיעת ציפור"
  דגם המטוס שהתרסק (צילום: שאטרסטוק)

חקירת התרסקות המטוס באתיופיה נמשכת: ברשת ABC News דיווחו היום (חמישי) כי התרסקות מטוס הבואינג 737 מקס בחודש שעבר נגרמה ככל הנראה לאחר שציפור או חפץ זר פגע בחיישן האחראי על ההזדקרות במהלך ההמראה, והוביל לצלילתו של המטוס.

גורמים בכירים ברשות התעופה האתיופית הוסיפו כי בזמן צלילת המטוס, הטייסים לא ניסו לייצב אותו אלקטרונית כפי שנדרש מהם, ובמקום זאת החלו מיד בביצוע נהלי החירום של בואינג- הכוללים את ניתוק החשמל למייצב האחורי. בהמשך הטייסים ניסו להגביה חזרה את חרטום המטוס באופן ידני- אך נאלצו קודם להחזיר את החשמל למייצב.

עם החזרת החשמל, הופעלה מערכת ה-MCAS, מערכת ייצוב אוטומטית הייחודית לדגמי בואינג. ההפעלה הבלתי צפויה הובילה לכך שהטייסים איבדו שליטה על המטוס- והוא פגע באדמה והתרסק. ממצאים נוספים מהחקירה יפורסמו בהמשך היום על ידי משרד התחבורה האתיופי.

כזכור, בהתרסקות המטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס" סמוך לאדיס אבבה נהרגו 157 בני אדם, ביניהם שני ישראלים: שמעון ראם-ביטון, בן 55 מזכרון יעקב, ואברהם מצליח, בן 49 ממעלה אדומים. השניים טסו מישראל לצורך פגישה עסקית בניירובי שבקניה, כשטיסתם כללה עצירת ביניים באדיס אבבה- בסופה הם עלו על המטוס שהתרסק לאחר המראתו.

בעקבות התאונה, חברת התעופה האתיופית הודיעה על השבתה של כל המטוסים מהדגם שהתרסק עד להשלמת החקירה בנושא. לחברת התעופה יש כמאה מטוסים מדגם זה, המשמשים לטיסות החברה בכל העולם- כולל לישראל, כשהמטוס שהתרסק נחת בנתב"ג לפני פחות משבוע.

בעקבות המהלך של "אתיופיאן איירליינס", ממשלות וחברות תעופה נוספות ברחבי העולם הודיעו על צעד דומה. בין השאר ממשלות סין, דרום קוריאה, אינדונזיה ובריטניה הנחו את כל חברות התעופה במדינה שלא להשתמש במטוסי בואינג 737 מקס, כשבסך הכל קורקעו מעל 100 מטוסים מסוג זה בשתי המדינות. גם בסוכנות התעופה ההודית דרשו מחברת בואינג הסבר לתאונה, והבהירו כי המטוסים מהדגם שהתרסק לא יוטסו עד לקבלת פרטי החקירה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו