האסון באתיופיה: אותרו חפצי ההרוגים הישראלים - סרוגים

האסון באתיופיה: אותרו חפצי ההרוגים הישראלים

משלחת של מתנדבי זק"א שפועלים בזירת התרסקות המטוס באתיופיה איתרו מספר חפצים השייכים לאחד מהישראלים שנהרגו באסון. בין החפצים נמנו ספר בעברית וכרטיס ממעבר הגבול בין ישראל וירדן

האסון באתיופיה: אותרו חפצי ההרוגים הישראלים
  זירת האסון באתיופיה (צילום: מתוך טוויטר)

משלחת של מתנדבי זק"א שפועלים בזירת התרסקות המטוס באתיופיה איתרו הבוקר (שלישי) מספר חפצים השייכים לשמעון ראם ז"ל, אחד משני הישראלים שהיו על הטיסה ונהרגו בהתרסקות. בין החפצים שאותרו על ידי המתנדבים נמנו שקית ממותגת של חנות סטימצקי שכללה ספר בעברית, כרטיס חניה ממעבר הגבול בין ישראל לירדן וחולצה שחורה של דלתא.

המתנדבים גם מצאו בזירת ההתרסקות מספר פריטים השייכים להרוגים האחרים, ביניהם דרכון של אזרח זר, בגדי ילדים, נעלי תינוקות ועוד. עם זאת, במהלך העבודה ביקשו המקומיים מהמתנדבים הישראלים להפסיק את עבודתם ולעזוב את המקום. אנשי זק"א ניסו להגיע לזירה נוספת באתר ההתרסקות, אך הרשויות לא אפשרו להם לגשת למקום, מכיוון שככל הנראה יש שם ריכוז של גופות ההרוגים. במשרד החוץ אמרו כי הם עושים מאמצים להשיג מהרשויות באתיופיה את האישורים הנדרשים כדי לאפשר למתנדבי זק"א להמשיך ולבצע את עבודתם בזירת ההתרסקות ובמקום ריכוז החללים.

במקביל, קרובי משפחותיהם של ההרוגים הישראלים- ראם בן ה-55 מזכרון יעקב ואברהם מצליח בן ה-49 ממעלה אדומים- הגיעו לזירת האסון באתיופיה, במטרה לסייע בזיהוי הגופות או הממצאים של שני הישראלים שהיו במטוס כדי להביאם לקבורה בישראל. בעת הגעתם קיימו טקס זיכרון מאולתר, במהלכו הספידו את ההרוגים וסיימו בשירת "התקווה".

אמש דווח כי הקופסה השחורה של מטוס "אתיופיאן איירליינס" שהתרסק סמוך לאדיס אבבה נמצאה על ידי הכוחות הפועלים במקום. עד כה לא נמצאו ראיות המסבירות את נסיבות ההתרסקות, שבה נהרגו 157 בני אדם- ביניהם שני הישראלים. כוחות המשטרה שמצאו את הקופסה השחורה אמרו כי המכשיר, המכיל הקלטות של התנהלות הצוות במטוס, ניזוק במהלך ההתרסקות. "נראה אם אפשר להוציא ממנו משהו" נאמר. "החיפוש אחר שרידי המטוס יימשכו. דברים כאלה דורשים זמן רב".

בעקבות התאונה, חברת התעופה האתיופית הודיעה על השבתה של כל המטוסים מהדגם שהתרסק עד להודעה חדשה. לדבריהם, "בשלב הזה סיבת התאונה אינה ידועה, אך החלנו לקרקע את המטוסים הללו כאמצעי בטיחות נוסף. ברגע שיהיה מידע חדש, נעדכן על ההתפתחויות". לחברת התעופה יש כמאה מטוסים מדגם זה, המשמשים לטיסות החברה בכל העולם- כולל לישראל, כשהמטוס שהתרסק נחת בנתב"ג לפני פחות משבוע. בעקבות המהלך רשויות התעופה של עשרות מדינות הודיעו כי הן אוסרות על מטוסים מדגם "בואינג 737 מקס" להיכנס לשטח האווירי שלהן עד להשלמת החקירה סביב נסיבות האסון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו