הכר את המועמד: יום טוב כלפון- הימין החדש - סרוגים

הכר את המועמד: יום טוב כלפון- הימין החדש

בפינתנו 'הכר את המועמד' אנחנו מנסים להכיר את אלו שהחליטו לקפוץ אל המים הפוליטיים הסוערים ולרוץ לכנסת ה-21. בקשנו מהם לענות על כמה שאלות ולשלוח תמונה מייצגת

הכר את המועמד: יום טוב כלפון- הימין החדש

שם: יום טוב כלפון

גיל:  32

מצב משפחתי: נשוי + 2

מגורים: גבעת ושינגטון

מפלגה: הימין החדש

מקצוע: עו"ד במשרד גולדפרב זליגמן ושות' בת"א, יו"ר תנועת עלינו לשילוב עולים.

איך הייתה מגדיר את עצמך במשפט אחד: יהודי שעלה לארץ מצרפת מתוך ציונות עמוקה, פעיל חברתי בקהילת העולים, פעיל הסברה, משפטן ובעיקר גבר חרוץ שמוכן לשבור כל תקרת זכוכית כדי לקדם את מה שהוא מאמין בו.

איך אתה מתחיל את הבוקר שלך: זמן איכות עם הילדים – לרוב היחיד ביום – הרבה חיבוקים וקצת דיבורים, עוזר להם להתארגן לבית הספר ומשגר אותם; מקלחת, תפילה, אספרסו (אי אפשר בלי) ולעבודה.

למה לי פוליטיקה עכשיו: החיידק הפוליטי התחיל אצלי בילדות בערך במקביל לחיידק הציוני. למה דווקא עכשיו? כי מדינת ישראל עלולה לפספס הזדמנות היסטורית להעלות עשרות אלפי יהודי צרפת ובלגיה. זו קהילה מדהימה, ציונית, מחוברת למסורת אך ללא כל ייצוג בכנסת ישראל. לקהילה, הנמצאת בצומת דרכים היסטורית בשל האנטישמיות הגואה, צרכים משלה, ומנגנוני הקליטה הקיימים אינם מותאמים לה. כמי שעבר מסלול קליטה שלם ומוצלח ב"ה, מהצבא, כחייל בודד, דרך הלימודים האקדמיים ועד להשתלבות בשוק העבודה כעורך דין באחד המשרדים הגדולים בארץ, מרגיש אחריות כלפי אחיי ואחיותיי שטרם הצליחו להיקלט ורוצה לתרום מכישוריי כדי לעזור למדינה שלי לקלוט אותם.

לצד זה, חיבור מדהים עם נפתלי בנט ואיילת שקד ואני רוצה להיות לצדם כדי להצעיד את עמנו ואת מדינתנו למקום טוב יותר, בביטחון, במשפט, בחברה, בהתחזקות הזהות היהודית ובאחיזתנו בארץ הזו.

האישה שאיתי: אילנה, מורה לחשבון ומדריכה באולפנה לעולות מצרפת. הכרנו בבני עקיבא כשהיינו בתיכון ומאז ממש גדלנו ביחד. יפת תואר ויפת מראה, עושה הכל בשקט וברוגע, מסורה לבעלה וילדיה בצורה בלתי רגילה. חוגגים השנה 10 שנות נישואין ב"ה.

אם לא הייתי במפלגה הנוכחית הייתי רץ ב-: ככל הנראה לא הייתי רץ. הייתה לי פעילות פוליטית במסגרות אחרות אבל הימין החדש זה בול מה שאני מחפש במפלגה: דתיים וחילונים ביחד, חזון רחב להנהגת המדינה, וראשי מפלגה ביצועיסטים שהוכיחו את עצמם.

כך נראה שולחן השבת שלי: שולחן עמוס במטעמים, שילוב של מטבח תוניסאי וצרפתי, של אשתי היקרה שהיא בשלנית מדהימה (אני יותר בקטע של אפיית עוגות, כשאני מוצא את הזמן !). לפני הקידוש כל המשפחה שרה מלבד "שלום עליכם" ו"אשת חיל" את הפיוט "בר יוחאי" לפי המנהג התוניסאי – תענוג לראות את הילדים משמרים את המסורת והניגונים המשפחתיים. את ברכת המזון גם שרים כולם ביחד, במנגינת "בני עקיבא". במהלך הסעודה אוהב לעשות חידון לילדים על פרשת השבוע. "וקראת לשבת עונג…" – אכן השיא של השבוע.

אני הכי אוהב: לטייל בארץ ולהכיר את הארץ לנוער יהודי מחו"ל. יש לי הכשרה כמדריך טיולים, ועבדתי שנים כמדריך טיולים של קבוצות נוער וסטודנטים מחו"ל במסגרת "החוויה הישראלית" (חברת בת של הסוכנות היהודית). אין סיפוק רב יותר מלהעביר את אהבתך לארץ ישראל, לעם ישראל ולתורת ישראל ליהודי אשר נמצא עדיין בגולה.

מעצבן אותי כש: חוסר צדק. לא סובל עוולות מכל סוג. לא בכדי בחרתי במקצוע עריכת הדין ובפעילות ההסברה. לא סובל כשעושים עוול למדינת ישראל בתקשורת הזרה, לכן אני נלחם נגד זה.

ספר שאני קורא עכשיו: דתי נורמלי של אורי אורבך. שנון וכיפי בדיוק כמו אורי ז"ל.

בחרתי את התמונה הזאת כי זו תמונה בה אני ליד אבא וכל המשפחה בחגיגת יום ההולדת 80 שלו, שנפל ביום העצמאות ה-70 למדינה. אבא, מורה לעברית ולתנ"ך, חינך אותנו לציונות ולאהבת הארץ. הוא נולד בתוניסיה, ילדיו נולדו בצרפת. בתמונה, צאצאיו שכולם גרים כיום בארץ – נסגר המעגל ב"ה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מועמד מצויין
אריה | 02-04-2019 15:19
כל הכבוד אין ראוי ממך יותר לכהן בכנסת!
תומך בריבית דאורייתא
מתריס ומתסיס | 10-06-2021 0:32
חבל
2
תומך בריבית דאורייתא
מתסיס ומתריס | 10-06-2021 0:33
חבל