ביזיון: להקה גרמנית הצטלמה עם טלאי צהוב- ועוררה סערה

ביזיון: להקה גרמנית הצטלמה עם טלאי צהוב- ועוררה סערה

להקת רוק גרמנית עוררה סערה נרחבת לאחר שפרומו לאלבומה החדש הציג את חברי הלהקה כשהם מחופשים כאסירי מחנות הריכוז בשואה. בקהילות היהודיות זעמו: "הזלזול בשואה חצה קו אדום"

author-image
קליפ השואה של להקת הרוק שמסעיר את גרמניה
  הסרטון השנוי במחלוקת (צילום מסך)

ביזיון מוזיקלי: להקת הרוק הגרמנית "ראמשטיין" עוררה סערה נרחבת לאחר שפרסמה סרטון שבה חברי הלהקה הוצגו כשהם מחופשים כאסירים ממחנות הריכוז בשואה.

בסרטון, שפורסם ברשתות החברתיות כפרומו לאלבומה החדש של הלהקה שנקרא "Deutschland" ("גרמניה"), חברי הלהקה מוצגים כנידונים למוות בשואה, כשהם לבושים במדי אסירים וחבל תלייה מונח סביב צווארם. פניו של אחד מחברי הלהקה מוכתם בדם, בעוד שחבר להקה אחר לובש טלאי צהוב בצורת מגן דוד.

"הלהקה חצתה קו אדום"

בקהילה היהודית בגרמניה זעמו על פרסום הסרטון. "בסרטון הזה הלהקה חצתה קו אדום" אמרה שארלוט נובלוך, ניצולת שואה ונשיאת המועצה היהודית המרכזית בגרמניה, בראיון לעיתון הגרמני "בילד". "הזלזול בשואה שמוצג בתמונות הללו מהווה חוסר אחריות מוחלט". עוד אמרה כי היא מקווה שהלהקה תסיר את הסרטון מהרשת ותתנצל על הפרסום.

יו"ר הועדה הממשלתית למניעת אנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, הוסיף והביע ביקורת על השימוש במוטיבים מהשואה באופן פרסומי כדי לעודד את קניית האלבום החדש המקודם בסרטון. לדבריו, "מדובר בניצול חסר טאקט של חופש הביטוי האמנותי".

גם בישראל גינו את הסרטון הפרובוקטיבי. "הקליפ משתמש בשואה לצרכים פרסומיים. זהו דבר מביש שאינו מקובל" אמר דובר משרד החוץ עמנואל נחשון. "אנו מצטרפים לקולות הרבים שקוראים להסרתו המיידית".

למרות הסערה: הלהקה רוצה להופיע בישראל

זו לא הפעם הראשונה שבה להקת "ראמשטיין" מעוררת סערה בגרמניה. מאז שנוסדה בשנת 1995, הלהקה נקלעה לשערוריות רבות בעקבות תכני השירים שלהם, העוסקים בין השאר בנושאי אלימות וכוללים לפעמים תכנים מיניים בוטים. בשנת 1999 חברי הלהקה נעצרו לאחר הופעה בארה"ב שבה הוצגו קטעים מסרטוני תעמולה נאציים, ובשנת 2009 אלבומם "Liebe Ist Fur Alle Da" ("אהבה מיועדת לכולם") נאסר למכירה בגרמניה מכיוון שעטיפת האלבום הציגה את חברי הלהקה קשורים בחבלים ובתהליכי עינויים.

בעבר הלהקה הואשמה בקשרים לניאו-נאציזם, זאת על רקע התכנים האלימים בשיריהם והשימוש בשפה הגרמנית-  אך חברי הלהקה הכחישו פעמים רבות את הטענות הללו ואמרו כי אין להם שום קשר למשטר הנאצי. גיטריסט הלהקה ריצ'רד קרוספ הבהיר כי הוא היה נשוי בעבר לשחקנית יהודייה, והלהקה אפילו מעוניינת להופיע בישראל בעתיד. הלהקה גם התייחסה להאשמות הללו בשירם "Links 2, 3, 4" ("שמאל, 2, 3, 4", המתייחס לקריאת צעדה מוכרת בקרב חיילי הצבא הגרמני), שבו סולן הלהקה טיל לינדמן שר על כך ש"הלב שלי פועם בשמאל" ומבהיר כי הוא מנוגד לעמדות הימין הקיצוני המזוהות עם הנאצים בגרמניה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
היי תרגיעו ומהר עד ראמשטיין
צחי | 28-03-2019 15:30
להקת מאטל ותיקה מוערכת ואתם פשוט כותבים מבורות וחוסר הבנה מי הם תחפשו שיר שלהם link 2 3 4 ותבינו מי הם.. הם בכלל אנשי שמאל קיצוני מתנגדים לפגיעה על רקע גזעני ושרים נגד פאשיזם וכו יש להם נטייה לעורר פרובוקציות ולכן הם שרו על הכומר הפדופיל ןעל מי שהיה רוצח קניבל. ככה הם.. הקליפ המדובר נקרא דוויצדלנד על ההסטוריה של גרמניה. מה לעשות השואה חלק ממנה. וגם מקים הלהקה הגיטריסט ריצ'רד היה נשוי ליהודיה והתחתן בחתונה יהודית רפורמית. אז בקיצור אל תבלבלו אם אתם לא מבינים מי הם וטוב שהם עשו את זה בתקופה של כל כך הרבה מכחישי שואה.
2
בהמשך לדברי
צחי | 28-03-2019 15:49
סיכוי טוב כרגע שזה בכלל קליפ ביקורתי נגד הגרמנים בשואה אגב... הם לרוב שרים בציניות על דברים כמו למשל men Gegen men שהם שרים נגד האפליה והבוז כלפי הקהילה הגאה בצורה צינית
3
אתם לא מבינים רוקיסטים...
וו | 28-03-2019 16:33
זה לא בא ממקום של התרסה אלא ממקום של שחור והזדהות דווקא
4
קודם נטפל בקמפיין מרץ...
יוס | 28-03-2019 19:42
מה לנו כי נלין על גרמנים כשיהודים (יהודים לכאורה?!) מתוכנו עושים את סה רק ביותר שפל.
5
כצפוי מדובר בקליפ שלועג להסטוריה האלימה שלהם
צחי | 29-03-2019 8:10
תצפו בקליפ ואחר כך תבינו שמדובר בקליפ ציני ונשכני על גבול הקיצוני על ההסטוריה האלימה של הגרמנים מימי הבארברים ועד להווה. השיר נקרא Deutschland
6
כשמשדרים בטלויזיה על השואה מראות קשים זה כן ב
בן הארץ ! | 29-03-2019 12:01
אנחנו חיים בעולם שטובע בים של צביעות , וכשיש מישהוא שונה ממוסכמות הצביעות כולכם נבהלים מחוסר הנוחות להתמודד אם האמת והשאלות שיבואו בעקבותיה? !!!
7
השואה
יהודי | 29-03-2019 16:19
להקה של שקרנים וצבועים מתייפיפים -שילכו לעזאזל. סתומים. אפילו גרמניה הכי היום מבינה זאת, ואוסרת על אנטישמיות וכן ניסיונות הכחשה וזילות השואה. גויים חזירים מטומטמים אטומים. וואלק יופי. מעניין גם מה תהיה התגובה הבאה שלהם. יפה נכון?! והכל כמובן בשם חופש הביטוי. כמו ילדים מפגרים הגרמנים בלהקה, חייבים לצהול בכוח. דפוקים במוח שלהם דפוקים. דפוקים ברמה קשה, ככה הם נטופיי שנאה שנוזלת להם מהאוזניים. וזו כלל לא לשון הרע. כמו בביטוי הגונב מגנב פטור.
8
במילה אחת: משועממים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אוראור | 14-04-2019 11:45
אין פה עוד מה להוסיף!
9
טיל לינדמן הסוטה
מישו | 21-04-2020 12:08
צריך לאסור את השמעת השירים שלהם אבל לא מחשד לנאציזם או אנטישמיות אלא פשוט כי הם סוטים. בכל מקרה יש להם גם שירים גאוניים ואמנותיים אבל עדיין בוטים.
טיפה מוגזם
אריאל שוקראני | 24-06-2021 23:48
רמשטיין ממש לא סוטים בהשוואה ל90% מהמיינסטרים היום.....
10
כתבה שקרית
מטאליסט | 20-06-2020 23:14
הכתבה כולה מעידה על בורות מוחלטת מצד הכותבים והנעלבים למיניהם. השיר deutschland (שיר מעולה כדרך אגב וקליפ לא פחות טוב) מבקר את הנאציזם ואת ההיסטוריה האלימה של גרמניה. הקטע עם השואה רק ממחיש ובא לחזק את הקונפליקט והמסר שבהתמודדות עם העבר של גרמניה. ההיעלבות מהתוכן נובעת נטו מבורות. האשמות כלפי חברי הלהקה בנאו נאציזם, הן אידיוטיות ובאות מטיפשות ומגזענות נטו. רמשטיין ביקרה לא פעם בשיריה את הנאציזם והימין הקיצוני, ולא פעם הצהירו על כך שהם שמאלנים. רמשטיין היא להקה אדירה ואם הייתם מנסים להבין את הסאב-טקסט הייתם מבינים עד כמה ואם זה מפריע לכם תמשיכו לשמוע זמרי פופ מצונזרים שלא מעזים לעשות אמנות שמעודדת חשיבה עצמאית...