יעקב אבינו שכב לישון בבית אל וראה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה. ייתכן שאותה אדמה שעליה נבנו בתי גבעת האולפנה היא פיסת הקרקע שעליה הניח יעקב אבינו את גופו היגע. אך גם סולם המגיע עד לשמיים צריך להיות מוצב על הארץ, מחובר למציאות.
* * *
מתיישבי ארץ ישראל בדורנו הם ממשיכי דרכם של אנשי חומה ומגדל. גבולותיה של מדינת ישראל נקבעו על פי מפת ההתיישבות היהודית. עוד דונם ועוד עז, עוד צריף ועוד בית הורישו לנו ארץ יפה לדורות. היו ימים שבהם אנשי חומה ומגדל היו סמל של גבורה, של נחישות ושל תעוזה. משוררי התקומה שרו להם שירים, ועיתונאים בעלי חזון עיטרום בכתרים. לצערי, נשתנו הזמנים, ועגל הזהב זלל ברעבונו חלקות טובות ופוריות של תשתית קיומנו בארץ הזאת.
במשך שנים רבות הוטעו אזרחי ישראל לחשוב כי השלום המיוחל בפתח. אנשי רוח ועט חברו לפוליטיקאים ציניים וסחרו באשליות. רק אם נוותר, הם הטיפו, שכנינו יוותרו על שאיפתם להשמיד את מדינת ישראל. את הלקח למדנו במחיר דמים כבד. אלפי חלוצים נפלאים גורשו מבתיהם, ועם שלם ראה לנגד עיניו חממות פורחות שהופכות לבסיסי שיגור טילים.
* * *
מראות ההרס והחורבן, מטר הטילים והאיומים הניעו את אזרחי ישראל ימינה. אין בעולם חומר יותר חזק מאשר יהודי שהתפכח מחלום. השמאל התפרק מנכסיו ונותרו לו רק כמה מוקדי כוח הבועטים בעוצמה את בעיטות הגסיסה שלהם.
הפרויקט העכשווי של אבירי השלום הנבול הוא המאבק בהתיישבות היהודית בארץ ישראל. למאבק זה חברו כסף זר, ישראלים שליבם רחב לשונאי עמם ופרקליטים שלמדו משפט בינלאומי פומבי ממרצים הנושאים על כתפיהם את ייסורי הפלשתינים, אך שותקים כשבמדינות ערב מתבצע טבח באזרחים.
אין לי טענה נגד בית המשפט העליון, הוא קיבל את העמדה שהציגה לו פרקליטות המדינה. טענתי מופנית כלפי אלה שנרדמו בשמירה על זכויות המתיישבים והתעוררו בשלב מאוחר למדי. כמאמר המשורר, כמה חכמים היו אבותינו בשוכבם לישון בצל שיבת ציון.
* * *
הצלחת מפעל ההתנחלות בארץ ישראל מותנית קודם כל בהסכמה ציבורית רחבה. רבים מאזרחי ישראל אוהבים את המתיישבים החלוצים, ועם זאת אינם מוכנים לקבל פגיעה בבית המשפט העליון. ההיסטוריה היהודית לימדה אותנו מהו המחיר שהעם היהודי שילם על שבירת כללי המשחק. מי שמדבר ברוח החזון של ממלכתיות יהודית בארץ ישראל אינו יכול לפגוע באותה ממלכתיות כשהיא אינה נוחה לו. מה גם שחוק ההסדרה, כפי שהוא מוצע היום, לא יפתור כלל את בעיית גבעת האולפנה.
* * *
יעקב אבינו נחשב לבעל הסיבוכים. כל חייו היו מאבקים מסובכים מרגע לידתו ועד מותו. זהו גורלם של בניו ההולכים בדרכו. את מפעל ההתיישבות אי אפשר לעצור, מלאכי אלוהים עולים ויורדים בו. לעיתים צריך לרדת קמעה כדי לטפס גבוה יותר. ארץ ישראל נקנית בייסורים, והדרך אל גאולת הארץ תתגשם גם אם לפעמים יש בה תקלות ומהמורות.
* * *
כל עוד הסולם מוצב איתן על הקרקע, ראשו יכול להגיע השמיימה. חשוב לכן לאמץ פשרה שתגדיל ותעצים את הבנייה, ובו בזמן תאפשר להגן על כללי המשחק הדמוקרטיים. בל נמהר לשבור את הכלים; עוד נצטרך אותם במעלה ההר.
ד"ר חיים שיין הוא מומחה לפילוסופיה של המשפט ולתורת השפיטה במכללת שערי משפט. המאמר פורסם הבוקר בישראל היום
מה דעתך בנושא?
6 תגובות
0 דיונים
דודה
20:24 06.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לוכד ערב רב
הערב רב, הם כמו שאור שבעיסה, ואילו אומות העולם דומים למוץ. יותר מעכבים בגלות הערב רב את ישראל מאומות עובדי כוכבים ומזלות, כמו שאמרו רבותינו מי מעכב שאור שבעיסה מעכב,...
הערב רב, הם כמו שאור שבעיסה, ואילו אומות העולם דומים למוץ. יותר מעכבים בגלות הערב רב את ישראל מאומות עובדי כוכבים ומזלות, כמו שאמרו רבותינו מי מעכב שאור שבעיסה מעכב, שהם דבקים בישראל כשאור שבעיסה, אבל אומות העולם עובדי כוכבים ומזלות הם כמוץ אשר תדפנו רוח. "ערב רב" – הם חלק מהמנהיגים שבדור, "כִּשְׁלשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ" {שמות לב} אשר שורשם רע, נפשות מעולם התוהו והשבירה, בני הנחש הקדמוני ומבני קין והם עמלק הפנימי שבישראל, ומתגלגלים בתוך ישראל מאז הכניסם וגיירם משה רבנו ע"ה לישראל ביציאת מצרים וביתר שאת בדורות האחרונים, ומתנשאים לשלוט עליהם וגונבים שם ישראל בין האומות. "ערב זעיר" – הם הפקידים של הערב רב, והם כשלוש מאות אלף מן העם, שורשם מעורב טוב ורע ובאו לעולם ע"י עבירות חמורות שבישראל והם "בני תשע מידות רעות" בעריות {כלה א, יבמות מו ע"א, נדרים כ ע"ב, ב"ב נח ע"א, קדושין עד ע"ב, תשובות רשבא ח"א סי' תיד, ועוד ה"מ}, ויכולים לעשות תשובה מאהבה ויסורים כי ניצוץ אחד טוב שלהם ניתן לתקן ע"י צדיקים האמתיים. "אחינו שהחמיצו" – הם העם הפשוט שנגרר ונדבק ונשלט ע"י ערב רב באמצעות דיכוי הפקידות של ערב זעיר, והם כשמונים אחוז מהדור, ויכולים לתקן כל נר"ן שלהם ע"י שיתנתקו מהנהגת ע"ר וע"ז וידבקו בחכמי התורה האמתיים בצדיקי אמת ויעשו תשובה. (קול התור, פרק חמישי) "בעקבות משיחא האחרונים תגדל המידה של כפיות טובה ושילום רעה תחת טובה באופן שלא היתה כמוה מיום בריאת העולם" (זוהר פרשת נשא דף קכה ע”ב) "ונעשו הערב רב רועים על ישראל, שהם צאן הקב"ה… ואנשי חיל ויראי חטא מסובבים מעיר לעיר ולא יחוננו… וכל החכמים ואנשי חיל ויראי חטא [נמצאים] בצער ובדוחק וביגון חשובים ככלבים… ואילו הערב רב הם עשירים, בשלוה, בשמחה, בלי צער, ובלי יגון כלל, גזלנים ובעלי שוחד, שהם דיינים וראשי העם עליהם נאמר היו צריה לראש"
המשך 15:29 05.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוני
הוא ישר והעקום הוא עקום. רק מי שלא מחובר מחפש את הסולם העקום של הפשרות.
12:06 05.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נעמה
או במילים אחרות....חדל קשקשת.. חדל ברברת...וכו' ..וכו' ...וכו'..
10:10 05.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לוכד ערב רב
הערב רב, הם כמו שאור שבעיסה, ואילו אומות העולם דומים למוץ. יותר מעכבים בגלות הערב רב את ישראל מאומות עובדי כוכבים ומזלות, כמו שאמרו רבותינו מי מעכב שאור שבעיסה מעכב,...
הערב רב, הם כמו שאור שבעיסה, ואילו אומות העולם דומים למוץ. יותר מעכבים בגלות הערב רב את ישראל מאומות עובדי כוכבים ומזלות, כמו שאמרו רבותינו מי מעכב שאור שבעיסה מעכב, שהם דבקים בישראל כשאור שבעיסה, אבל אומות העולם עובדי כוכבים ומזלות הם כמוץ אשר תדפנו רוח. "ערב רב" – הם חלק מהמנהיגים שבדור, "כִּשְׁלשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ" {שמות לב} אשר שורשם רע, נפשות מעולם התוהו והשבירה, בני הנחש הקדמוני ומבני קין והם עמלק הפנימי שבישראל, ומתגלגלים בתוך ישראל מאז הכניסם וגיירם משה רבנו ע"ה לישראל ביציאת מצרים וביתר שאת בדורות האחרונים, ומתנשאים לשלוט עליהם וגונבים שם ישראל בין האומות. "ערב זעיר" – הם הפקידים של הערב רב, והם כשלוש מאות אלף מן העם, שורשם מעורב טוב ורע ובאו לעולם ע"י עבירות חמורות שבישראל והם "בני תשע מידות רעות" בעריות {כלה א, יבמות מו ע"א, נדרים כ ע"ב, ב"ב נח ע"א, קדושין עד ע"ב, תשובות רשבא ח"א סי' תיד, ועוד ה"מ}, ויכולים לעשות תשובה מאהבה ויסורים כי ניצוץ אחד טוב שלהם ניתן לתקן ע"י צדיקים האמתיים. "אחינו שהחמיצו" – הם העם הפשוט שנגרר ונדבק ונשלט ע"י ערב רב באמצעות דיכוי הפקידות של ערב זעיר, והם כשמונים אחוז מהדור, ויכולים לתקן כל נר"ן שלהם ע"י שיתנתקו מהנהגת ע"ר וע"ז וידבקו בחכמי התורה האמתיים בצדיקי אמת ויעשו תשובה. (קול התור, פרק חמישי) "בעקבות משיחא האחרונים תגדל המידה של כפיות טובה ושילום רעה תחת טובה באופן שלא היתה כמוה מיום בריאת העולם" (זוהר פרשת נשא דף קכה ע”ב) "ונעשו הערב רב רועים על ישראל, שהם צאן הקב"ה… ואנשי חיל ויראי חטא מסובבים מעיר לעיר ולא יחוננו… וכל החכמים ואנשי חיל ויראי חטא [נמצאים] בצער ובדוחק וביגון חשובים ככלבים… ואילו הערב רב הם עשירים, בשלוה, בשמחה, בלי צער, ובלי יגון כלל, גזלנים ובעלי שוחד, שהם דיינים וראשי העם עליהם נאמר היו צריה לראש"
המשך 00:21 05.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מנחם גורמן, עו"ד
"החרבת בתי האולפנה הוא מעשה נבלה שמתאים למשטרים השפלים" (הסבר) התנהגות פרקליטות המדינה וממשלת ישראל בענין הבעלות בקרקע של גבעת האולפנה (ומגרון ועוד יישובים אחרים) היא מעשה נבלה שמתאים למשטרים השפלים...
"החרבת בתי האולפנה הוא מעשה נבלה שמתאים למשטרים השפלים" (הסבר) התנהגות פרקליטות המדינה וממשלת ישראל בענין הבעלות בקרקע של גבעת האולפנה (ומגרון ועוד יישובים אחרים) היא מעשה נבלה שמתאים למשטרים השפלים והארורים ביותר. להלן ההסבר לכך. בג"ץ קבע שעל המדינה להרוס את הבתים בגבעת האולפנה בבית אל עד ה – 1 ביולי, 2012 (אגב, צריך הרבה רשעות ושנאה כדי לצרף שופט ערבי להרכב שדן בסוגייה פוליטית כמו היישובים ביהודה ושומרון). בג"ץ לא קבע כי האדמה שייכת לערבי מסויים. בג"ץ לא יכול לקבוע זאת מאחר שזהות הבעלים וזכות הבעלות בקרקע נמצאת עדיין בדיון בבית המשפט המחוזי. בג"ץ לא שמע עדים ולא ניהל משפט לקביעת העובדות – לבג"ץ אין סמכות לנהל משפט לקביעת העובדות. בבתים המיועדים להריסה גרים מאות אנשים, נשים וילדים. הבתים שייכים להם. הם רכשו את האדמה והשקיעו בבתים את כל חסכונותיהם וחסכונות הוריהם. הם קיבלו את אישור המדינה לבנות את בתיהם; הם לקחו משכנתאות לרכישת הבתים ועליהם יהיה להמשיך לשלם את המשכנתא לבנק גם אחרי הרס בתיהם. האם בג"ץ – בית משפט גבוה לצדק – לא חשב שמן הצדק הבסיסי היה לצרף את בעלי הבתים ויושביהם כצד לדיונים בבית המשפט? האם לא היתה לבעלי הבתים ויושביהם הזכות האלמנטרית, יסודית, אנושית, חוקית, להשמיע את עמדתם בבג"ץ כנגד אויבי המדינה, הערבים והשמאלנים, שקיבלו מבג"ץ מעמד של צדדים בקרקע ובבתים שאינם שלהם? בג"ץ נימק כך את החלטתו הנ"ל כך: "בעקבות הודעת המדינה (שתהרוס את הבית הבנויים על "קרקע פרטית") ניתן פסק דין בעתירה (הראשונה בשנת 2011). וכך נאמר בפסק הדין של בג"ץ: "רשמנו לפנינו את הודעת המדינה מיום 01.05.2011 ואת ההודעה שנמסרה היום בפני בית המשפט, כי בעקבות החלטה שנתקבלה בישיבה בראשות ראש הממשלה ושרים נוספים בממשלה, וכן היועץ המשפטי לממשלה, לפיה בנייה על קרקע פרטית תוסר, להבדיל מבנייה על אדמות מדינה; הוחלט כי הבנייה ... תוסר בתוך שנה מיום הגשת ההודעה האמורה...". מי החליט כי האדמה עליה נבנו הבתים היא "קרקע פרטית"? תשובת בית המשפט (הגבוה, לצדק !!!), ציטוט מפסק הדין : "טענות שהעלתה משיבה 6, קרית הישיבה בבית אל, לגבי רכישת הקרקע באמצעות תנועת ההתיישבות "אמנה", נבדקו על ידי המדינה ונדחו. לגישת המדינה, כפי שהוצגה לבית המשפט במהלך הדיונים בעתירה, מאחר שהמבנים הוקמו על מקרקעין מוסדרים הרשומים בספרי הטאבו, אין תוקף לטענות רכישה כל עוד לא שונה הרישום. עוד נמסר על ידי המדינה, כי לא נתבקש רישיון עסקה לרכישה הנטענת, ובהיעדרו של רישיון כאמור, העסקה - ככל שהייתה - אינה תקפה (הודעה מטעם המדינה מיום 10.1.2010)" (סוף ציטוט). כלומר, בית המשפט מקבל, ללא כל דיון או בדיקת העובדות, את עמדת המדינה לגבי הבעלות בקרקע. ומדוע דחתה המדינה את הטענה כי הקרקע נרכשה על ידי אנשי בית אל? תשובת המדינה שנתקבלה על ידי בית המשפט: הרישום בספרי הטאבו לא הושלם!! אז מה??? עשרות אלפי בתים במדינה נמצאים במצב שהרישום "לא הושלם" – האם תהרוס המדינה את הבתים?? האם כל צרוע וכל זב שיטען לבעלות בבתים אלו יקבל מבית המשפט צו הריסה נגד הבתים האלו?? אם הרישום עדיין "לא שונה" – האם הדבר מהווה הוכחה כי לא נעשתה עסקה?? האם בג"ץ בכלל מבין כמה זמן נדרש כדי להשלים רישום באדמות בשטחי יהודה ושומרון?? האם בג"ץ לא יודע כי גורמים פוליטיים במשרד הבטחון ובממשל האזרחי ביו"ש (המאוייש על ידי מספר לא מבוטל של ערבים) מעכבים בכוונה תחילה את הליכי הרישום?? האם הודעת המדינה כי היא דחתה את טענת אנשי בית אל מהווה בכלל נימוק משפטי?? האם הטענה מהווה בכלל נימוק הגיוני?? האם פרקליטות המדינה היא הגוף המוסמך לקבוע מי הבעלים במקרה של מחלוקת – האם לא בית משפט השלום הוא הגוף המוסמך?? הנימוק השני שניתן על ידי בג"ץ מדהים ברשעותו לא פחות מהנימוק הראשון. הנימוק היה כי: "לא נתבקש אישור לעסקה" ולכן הרכישה אינה תקפה. כלומר ייתכן מאוד שנעשתה עיסקה ושולם עבור הקרקע. הבעלים, יהיו מי שיהיו, קיבלו תמורה מלאה עבור הקרקע והסכימו להעבירה לבעלות אנשי בית אל. אך קרה דבר נורא: לא ביקשו רשיון לעיסקה. ולכן צריך להרוס את הבתים. האם אדם נורמלי היה מעיז להגיע לנסקנה כזו?? האם מן הצדק הבסיסי ביותר לא היה להורות לאנשי בית אל לתקן את הפגם המינהלי ולהגיש בקשה להיתר?? וכמו כן להורות למדינה להנפיק את ההיתר ללא דיחוי?? במאמר מוסגר - מדוע בכלל צריך היתר מהמדינה לעשות עיסקת מקרקעין ביהודה ושומרון?? האם אנשי יהודה ושומרון הגרים במקום הם אזרחים סוג ב'?? האם המדינה בכלל רשאית להתערב בעסקאות מקרקעין הנעשות על פי חוק בין אנשים פרטיים?? מי הירשה לפרקליטות להתחייב להרוס בתים של אזרחים שומרי חוק (כן, שומרי חוק - בניגוד לפרקליטות, לממשלה ולבג"ץ)?? מי הירשה לבג"ץ להסתמך על הצהרה ממשלתית שאינה מוסמכת בעליל לתיתה?? הממשלה אישרה את הקמת הבתים ועל סמך אישורה נבנו הבתים!! אם הממשלה רשאית להצהיר בבית המשפט שהיא שינתה את עמדתה והיא לא מאשרת את הבנייה – האם הממשלה אינה רשאית לשנות שוב את עמדתה? האם הודעת הממשלה היא "הלכה למשה מסיני" ואין אפשרות לשנותה?? האם יהיה זה מתחת לכבודו של בג"ץ להכיר בטעותו ולשנות את החלטתו? האם "סופיות הדיון" הוא עקרון כה חשוב גם במחיר הריסת בתיהם, רכושם ומרכז חייהם של מאות אנשים?? האם כאשר ברור שבשאלת זהותם של הבעלים לא התקיים כל דיון ממשי יש ערך לעקרון "סופיות הדיון"?? שופטי בג"ץ אינם מבינים טוב יותר מחכמי התלמוד מהו עקרון משפטי ומה משמעות "סופיות הדיון". הם וודאי אינם מתקרבים בכלל בחכמתם או בהגינותם לרמת חכמי התלמוד. לעומת שופטי בג"ץ, נמסר לנו בתלמוד כי ארבעה מגדולי האמוראים לא היססו לחזור בהם מעמדה קודמת ולהצהיר, במספר מקרים, כי: "דברים שאמרתי לכם טעות הן בידי". לקבוע כי יש להרוס את בתי גבעת האולפנה (ומגרון ואח') יכול רק אדם חסר לב, חסר מוסר אנושי, חסר מצפון, חסר הבנת המשמעות של "שלטון החוק" ובעל יצר הרס בלתי נסבל. זהו מעשה נבלה שלא יאומן במדינה יהודית שאמורה להראות מידה מינימלית של מוסר, צדק ושמירת חוק. הכנסת רשאית וחייבת לבטל את ההחלטה המרושעת הזאת בהקדם, לפני שייגרם נזק בלתי ישוער להתיישבות, למעמד הכנסת ולמעמד הממשלה. יג' סיון, תשע"ב - 3 ביוני, 2012 מנחם גורמן, עו"ד
המשך 16:22 04.06.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר