אירופה נגד ארה"ב: "ההכרה ברמת הגולן אינה חוקית" - סרוגים

אירופה נגד ארה"ב: "ההכרה ברמת הגולן אינה חוקית"

צרפת, גרמניה, פולין, בריטניה ובלגיה פרסמו הצהרה משותפת המגנה את ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, והביעו חשש מפני השלכות המהלך על האזור. לדבריהם, "ההחלטה נוגדת את הסדר הבינלאומי"

אירופה נגד ארה"ב: "ההכרה ברמת הגולן אינה חוקית"
  טראמפ ונתניהו בחתימה על ההכרה בריבונות הישראלית (צילום: עמוס בן גרשום\לע"ם)

אירופה נגד ארה"ב: ממשלות צרפת, גרמניה, פולין, בריטניה, ובלגיה- המשמשות כחמשת החברות האירופאיות במועצת הביטחון של האו"ם- פרסמו הערב (שלישי) הודעה משותפת המגנה את ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן. לדבריהם, מדובר בהצהרה המנוגדת לעמדת האו"ם והחוק הבינלאומי.

"עמדתנו על מעמדה של רמת הגולן ידועה, וברצוננו להבהיר כי עמדה זו לא השתנתה" נאמר בהודעה. "בהתאם למשפט הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון הרלוונטיות ובראשן החלטות 242 ו-497, איננו מכירים בריבונותה של ישראל בשטחים המוחזקים על-ידיה מאז יוני 1967, הכוללים את רמת הגולן, ואיננו רואים בהם חלק שטחה של מדינת ישראל",.

"סיפוח שטחים בכוח אסור על פי המשפט הבינלאומי. כל הכרזה על שינוי חד-צדדי בגבולות נוגדת את היסוד של הסדר הבינלאומי ואת אמנת האו"ם" הוסיפו. "אנו מעלים את החששות החזקים שלנו לגבי ההשלכות הרחבות יותר של הכרה בסיפוח בלתי חוקי וגם על ההשלכות האזוריות הרחבות יותר".

אמש מרבית ממדינות ערב גינו את ההחלטה של הנשיא טראמפ התומכת בישראל. "לא משנה כמה שנים יעברו, זה לא ישנה את העובדה שהגולן הוא שטח סורי כבוש" אמר שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם, בעוד שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי יפעל נגד ההחלטה באו"ם.

גם ברשות הפלסטינית גינו את האירוע, כאשר היו"ר אבו מאזן טען כי "הריבונות לא נקבעת על ידי ארה"ב או ישראל". "לאף אחד אין לגיטימציה להעניק ריבונות ללא גיבוי מועצת הביטחון, העצרת הכללית של האו"ם ויוזמת השלום הערבית" טען. "לא תהיה שום פשרה על ירושלים או על כל שטח ערבי אחר, ומדיניות הממשל האמריקאי רק תעצים את המתח ואת חוסר היציבות ולא תשיג שלום וביטחון לאף אחד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מישהו יכול להסביר איך מלחמה הופכת לסיפוח?
ליעד | 27-03-2019 8:25
זה לא שנכנסו לגולן בשביל סיפוח אלא נגד מדינה שרצתה לכבוש עוד מישראל והצלחנו במלחמה. איך באירופה מדברים על סיפוח?? יש תקדימים למלחמה צודקת כמו שלנו שנוכל לנפנף לצבועים באירופה?
2
אירופרע
סתם איש | 14-06-2019 15:07
מפגרים באירופה. בוא נחליט שגם אירופה לא חוקית. מי הם האירופים בכלל? כשירושלים הייתה בירת המלך דויד האירופים עדיין חיו במערות ואוהלים ויורטות. קופים.
3
רמת הגולן
עמיר | 31-12-2021 21:27
הטענה אינה נכונה. רמת גולן נכבשה במלחמת מגן ולכן החלת הריבונות תואמת את המשפט הבין לאומי.
4
העם עם הגולן...
עינת | 02-01-2022 0:17
העם עם הגולן (מישהו זוכר?)