שקט מדומה: מחבלים חדרו לישראל והציתו עמדה של צה"ל

שקט מדומה: מחבלים חדרו לישראל והציתו עמדה של צה"ל

המתיחות בדרום נמשכת: חרף השקט מתקיפות צה"ל בעזה ואזעקות צבע אדום, עשרות בלוני נפץ שוגרו לעבר ישראל. מספר מחבלים שחצו את הגדר הציתו עמדה צבאית של צה"ל וחזרו לרצועה

author-image
שקט מדומה: מחבלים חדרו לישראל והציתו עמדת צה"ל
  צה"ל פותחים את המחסומים בעוטף עזה (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

המתיחות בדרום נמשכת: חרף השקט מתקיפות צה"ל ברצועה ואזעקות צבע אדום, עשרות בלוני נפץ שוגרו  לעבר ישראל. בנוסף, מספר מחבלים שחצו את הגדר הציתו עמדה צבאית של צה"ל וחזרו לרצועה.

הצתת העמדה (תיעוד פלסטיני)

אחר הצהריים זיהו כוחות צה"ל מספר חשודים שחצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה. אחד החשודים הצית רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת על הגבול, בסיום הפעולה חזרו כלל החשודים לשטח הרצועה.

האירועים מתרחשים לאחר שנשמר שקט יחסי באזור עוטף עזה וצה"ל הסיר את כל המחסומים מהאזורים המאוימים, בין כביש 232 לגבול, והחזיר את עבודות הקמת המכשול התת-קרקעי לאורך הגדר. כמו כן, רכבת ישראל, שהשביתה קווים באזור הדרום בשל ההסלמה באזור, חזרה לפעול אחר הצהריים גם ביישובים הסמוכים לגבול. בשל נפל שהתגלה סמוך למסילה באזור שדרות, הופסקה אחר הצהריים שוב תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואילו רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) מסיימות את נסיעתן בתחנת אשקלון.

עשרות טנקים בשטחי הכינוס (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

עם זאת, בשטחי כינוס נערכות חטיבות חי"ר ושיריון למערכה נוספת שאולי תגיע הלילה, אך בשלב זה נראה כי המצב הבטחוני הולכך לרגיעה ולא להסלמה.

מוקדם יותר כתב ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני לתושבים: "מאז הבוקר . בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה, אנו מבהירים שכל הסדרה או הכרזת הפסקת אש חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ואירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים ליישובינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
טעות לעולם חוזרת
א.א | 26-03-2019 17:59
זה גם היה בטעות הם רצו להגיע לים ולעשות על האש ואיכשהו הגיעו לעמדה דל צהל
2
לא הספיק לכם גלעד שליט בנרדם בשמירה?
עוד חטיפה? | 26-03-2019 19:20
במקום להעמיד אותו לדין הפכו אותו לגיבור ישראל. חשבנו אפילו שהמבצע נפתח כדי להחזיר אותו והתבדינו. סתם סיכנו חיילי צהל לשווא. אל תתנו להם להיכנס לרצועה. במקום זה, תירו טילים ללב עזה, בלי להודיע מראש. 5 פעמים ביום בשעות שונות. תמחקו את שורת הבתים והעצים 10 קילומטרים מהגדר, כמו במצרים. בלי לבדוק ולהתחשב
3
תפציצ ומהאויר
תפציצו מהאויר | 26-03-2019 20:33
תפציצו מהאויר. לא לסכן חיילנו. על כל רקטה שלהם להפציץ 50 בנינים שלהם מהאויר
4
מלחמה
טל | 28-03-2019 0:40
לא מבינה למה אני חיייה במדינה הזאת עם הערבים האלו מזל שיש לי צהל במדינה ששומרת עלי. תודה לכל הלוחמים שלנו