אין הפסקת אש: אזעקות בדרום; צה"ל תוקף בעזה - סרוגים

אין הפסקת אש: אזעקות בדרום; צה"ל תוקף בעזה

אחרי השמדת לשכתו של איסמעאיל הנייה, מטח טילים נורה לעבר ערי ישראל. אזעקות נשמעו בכל רחבי עוטף עזה. טיל פגע פגיעה ישירה בבית בשדרות. צה"ל פועל ברצועה.

אין הפסקת אש: אזעקות בדרום; צה"ל תוקף בעזה
  תיעוד פלסטיני של תקיפת צה"ל ברצועה

לאחר סבב הלחימה שהחל הבוקר עם הטיל שירו מחבלים אל מושב משמרת בשרון, צה"ל תוקף משעות הערב ברצועת עזה ובתגובה נורות רקטות אל עבר יישובי העוטף.

כוחות הבטחון בשדרות הלילה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

בנוסף, חרף הדיווחים של הפלסטינים כי מהשעה 22:00 נכנסה לתוקפה הפסקת אש – הירי לא פוסק ושיגורי הרקטות ממשיך. כך, שלפי צה"ל, זוהו כ-30 שיגורים מעזה לשטח ישראל, לוחמי כיפת ברזל ירטו מספר שיגורים אך רובם המוחלט לא יורטו ונפלו בשטח פתוח.

עם ירידת השמש החלו בצה"ל לתקוף מטרות טרור של ארגון חמאס. בניהן מטה סודי של הארגון שמשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של הארגון וכן את משרדי ביטחון הפנים של הארגון בשכונת רימאל ברצועה.

במסגרת תקיפות חיל האוויר, שוגר טיל לעבר משרדו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעאיל הנייה. על פי הדיווחים, צה"ל פעל על פי נוהל הקש בגג לפני שהפציץ את המשרד.

בשעות הלילה תקפו מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל לאורך רצועת עזה מספר מתחמים של ארגון הטרור חמאס בשאטי, בבית חנון, בסג׳עייה, ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה. במהלך התקיפה נתקפו מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות. עד כה תקף צה״ל עשרות יעדי טרור ובהן כאמור גם בניין מטה של חמאס, המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס ולשכתו של יושב-ראש ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה.

בניין בן חמש קומות שהופל בעזה

מוקדם יותר כשבחמאס העלו את הטונים נגד ישראל, דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים אמר: "נכון לעכשיו ההתנגדות מחליטה להעניק קדימות למאמצי ההרגעה המצריים, כדי להגן על הפלסטינים ברצועת עזה ולמנוע תוקפנות".

שלב אחר שלב – ההתחממות בדרום:

בשעה 5:20 פילחה אזעקה עולה ויורדת את אזור השרון, לאחריה טיל פגע פגיעה ישירה בבית במושב משמורת כתוצאה מכך נפצעו שבעה בני משפחה, בשעה 7:50 ראש הממשלה נתניהו, שנמצא בביקור מדיני בוושינגטון, מוציא הודעה לפיה יחזור מוקדם מהמתוכנן לארץ בשל התרחשות האירועים.

בצהריים מודיע צה"ל כי החל לחסום אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת, במטרה להיערך לתקיפה, ובשעה 17:43 הודיע דובר צה"ל כי החל לתקוף מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה.

20:14 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול

21:08 נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובחלק מיישובי המועצה האיזורית שער הנגב.

21:26 מטח טילים נורה לעבר ישראל; אזעקות צבע אדום בנתיבות וביישובי עוטף עזה

21:30 דיווח על פגיעה ישירה בבית בשדרות. אין נפגעים

21:46 דיווח בטלוויזית חמאס: "מאמצי מצרים להשיג הפסקת אש בין ישראל לפלגים הצליחו"

21:50 הופעלה אזעקת צבע אדום במוא״ז אשכול. נשמע פיצוץ.

21:57 הפלסטינים מדווחים: ב-22:00 בלילה תכנס לתוקפה הפסקת אש.

22:50 הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמועצות האזוריות אשכול ושער הנגב,

23:18 הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב

23:30 דובר צה"ל מעדכן כי זוהו כ-30 שיגורים מעזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל ירטו מספר שיגורים. רובם המוחלט של השיגורים שלא יורטו נפלו בשטח פתוח.

00:24 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול

00:33 ראש הממשלה נערך לחזור לישראל בשעה הקרובה

דובר צה"ל מדגיש כי "התקיפות מבוצעות בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל". עוד מסר רונן מנליס כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה".

בדרום נערכו החל משעות הצהריים  לקראת המתקפה המשולבת של צה"ל על רצועת עזה,  שכצפוי גררה תגובה של שיגור רקטות ואזעקות צבע אדום בכל המרחב.

במרכז ובדרום הורו הערים לפתוח את המקלטים: אשקלון, תל אביב, ראשון לציון, חולון, רעננה, כפר סבא מרחבים וכן במועצות וערים נוספות על מנת להיות ערוכים לכל תרחיש. בנוסף, על פי הוראות פיקוד העורף, הופסקה תנועת הרכבת בין אשקלון לשדרות ורכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון.

הנחיות פיקוד העורף

בתום הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד העורף הוחלט לבטל כל התכנסות מעל 300 בני אדם בעוטף עזה, וכן בוטלו החוגים בשדרות, במועצה האזורית אשכול ובאשקלון. כמו כן, במסגרת ההיערכות, צה"ל תגבר את מערכת כיפת ברזל במספר מקומות בארץ.

מוקדם יותר הודיעו בצה"ל כי יבוצע גיוס מילואים למערך כיפת ברזל ופיקוד העורף, וכי 2 חטיבות יוקפצו לדרום: חטיבת שריון וחטיבת חי"ר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
תקיפות צה"ל בעזה
רבקה | 25-03-2019 20:26
לא יעזור שצהל ימוטטלהם מגדלים או בתים גבוהים כלשונם צריך לפגוע בהם ממש..כמו שהם פוגעים בנו ובשקט של הילדים שלנו..
2
התקיפות בעזה
אהרן דרעי | 25-03-2019 20:32
נהדר.נהדר.להמשיך להוריד בנינים.להרוס את כל הוילות של אנשי חמס.ולקבור את כל אנשי חמס ג'הד מתחת לאדמה היכן שמסתתרים שם תהה קבורתם.אבל היותר נכון עזה משוחררת ללא ערבים ולישב מחדש את גוש קטיף.
3
עמלק בשטח
גימי | 25-03-2019 20:37
וְהָיָה בְּהָנִיחַ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח. אלו עמלקים בוודאות. פרקליטות חמס בגץ שמאל = סמאל = שטן = מלאך המוות. הם לקראת סיום תפקידם בעולם. יעלו בתוהו ויאבדו.... מצווה למחות אותם מעל פני האדמה . ללא הסוס וללא מצמוץ עיניים .... וכל הקודם זוכה: פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי. לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם. !
אתה אדיוט?
רפאל | 26-03-2019 0:07
או שאתה רק עושה את עצמך? יפה שאתה יודע כל כך בבירור מי עמלק ומי לא... עמלק זה עם, ולכן אם חמאס הם עמלק, אז כל הגזעים והעמים האירופים שפגעו בנו במשך שנים (כולל השואה) אינם עמלק. תחשוב טוב על מי אתה מעדיף לזרוק את ההאשמה הזאת.
4
נוהל הקש בדלת
אלי | 25-03-2019 20:46
מי צריך אתת הנוהל הזה? מי השמאלני ההזוי שהחדיר את הנוהל הזה לצבא. הרי ידוע לכל ילד יהודי קטן.. המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים כל ילד יהודי לומד את הכלל הזה. חוץ מהשמאלנים.
5
פתאום כשזה מגיע למרכז הארץ.... אז מתעוררים
יאיר | 25-03-2019 20:59
חוליגנים שמאלנים ארורים. איפה הייתם שכטווחו את שדרות כל שעתיים? רשעים ארורים רק כשטיל בטעות מגיע לשרון אז חייבים תגובה הולמת.... ראשי צהל תבוסתנים
החוליגן שאתה מדבר עליו נמצא בארה"ב
. | 25-03-2019 22:59
.
6
מלחמה בעזה
אהרן דרעי | 25-03-2019 21:35
ביבי כל חמשה רבי קומות שתחריב בעזה עוד מנדט לליכוד נורא פשוט.100 בנינים החרבת את הבחירות לקחת. בהצלחה אני אתך
7
אפס הרתעה
אבי | 25-03-2019 22:56
כל עוד הנבלות לא ישלמו בדם אלא רק במבני בטון הרוסים , לא תהיה שום הרתעה. רק כשמפלס הדם יעלה לגבהים שלא הכירו, תתחיל לצמוח הרתעה. צהל אזוק עי הבגץ ומנוע מלפעול כראוי. נוהל הקש בגג. נוהל התראה מראש - כל המילים הגסות הללו - בעוכרינו ובדם בנינו.
אתה
בדיוק! | 26-03-2019 1:04
צודק 100 %
8
המלחמה האמיתית
שרון בנימין | 26-03-2019 0:24
כל היהודים האמיתיים לא יפגעו לעולם תשארו חזקים יהודים יקרים המשיח בדרך לחסל את הרשע
9
תקיפת עזה
Felix pelvis,@ gmail | 26-03-2019 0:51
אין להאמין לערבימ 40שנה הקברות למעשה העזתימ נקטו בנטייה מכוונת הפסקת אש ב10 ולאחר המשכו בשיגורימ אפילו נתניהו דחה חזרתו לארץ יתברר שהמדינה ממשיכים נתניהו כבר בחזרה לעיניו ההמשך בתקיפה
10
חברים
יוסי | 26-03-2019 1:04
נתניהו פועל מצוין .נכון שתועדית חמאס עוקף אותו ובגדול אבל תראו את התקיפות וההתחננויות שלהם ותבינו הכל
11
תקיפות של הקש בנג - מדיניות פחדנית וחסרת תועל
יאיר | 26-03-2019 1:58
צריך להשמיד את ראשי האירגון כולל אבו מאזן הנאצי שטבח בילדי מעלות. אין שום מוו עם חבורות נאצים. וכל עוד לא יבינו ויפנימו זאת, עם ישראל ימשיך לשלם מחיר דמים של יהודים חפים מפשע.
12
אתם ממשיכים לנן תגובות וחבל.
יאיר | 26-03-2019 2:02
כמובן לפי שקולי המערכת. בקיצור הפכתם לשמאלנים ונמצא מקומות אחרים לפרסם זאת עליכם
13
המצב הביטחוני
אורנה | 26-03-2019 5:48
תודה לביבי ולחילים שלנו...ולכל מי ששומר עלינו..והיחיד ומיוחד הקדוש ברוך הוא...תודה לך בורא עולם שמור על מדינת ישראל....
14
מכבי צהוב
איתי וייס | 26-03-2019 10:42
די אמירות נכון לעכשיו או צהל חזק או לעולם ירדו עלינו אויבינו למה אנחנו למעלה לא למטה שמאל למטה ימין למעלה כך זה למה רוצה לשלוח בני לצהל האם כדאי זה של השמאל קשה רק מדברים לא משנה שמאל ימין על הפנים קשה העולם בוכה שיבכה אז מה