השרים תוקפים את בנט, כחלון: "מחליש את ישראל" - סרוגים

השרים תוקפים את בנט, כחלון: "מחליש את ישראל"

מתקפה מימין ומשמאל על הצהרות השר בנט נגד מדיניות הביטחון של נתניהו והמו"מ להפסקת אש. כחלון: "בוחר לזרוע פירוד, ולעוות את המציאות", גמליאל: "איבד את העשתונות בשל סקרים"

השרים תוקפים את בנט, כחלון: "מחליש את ישראל"
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בצל ההסלמה בדרום וחששות התושבים בעקבות המשך המבצע הצבאי, יוצא שר החינוך נפתלי בנט היום (שלישי) נגד המדיניות הביטחונית מול חמאס, ותוקף גם את שר האוצר משה כחלון: "הוא דואג לתושבי הדרום?".

בהצהרה לתקשורת על המצב הביטחוני אמר "שני המועמדים לראשות הממשלה עסוקים יומם ולילה בפרשיות מוזרות ובפלאפונים ומי מקבל יותר זמן בתקשורת. עם נחיתת ראש הממשלה יש לתת פקודה לעקר את חמאס ולשבור אותו. אני אתן לנתניהו גיבוי אם יעשה זאת. יש מה לעשות", ותקף את המידינות של הצמרת הביטחונית: "לא נותנת ביטחון לדרום".

יו"ר הימין החדש תקף את גם שר האוצר בהצהרה לתקשורת עם אלונה ברקת כאשר הציג את התכנית של מפלגתו למען תושבי הדרום והמצב הביטחוני: ""זה בבל"ת, נמאס לי לשמוע את כל הקלישאות של השרים שעכשיו צריך לנהוג באיפוק ואנחנו נדאג לתושבי הדרום. הוא דאג לתושבי הדרום?".

"בנט יצא נגד התקציב הדל עבור תושבי הדרום, למרות ההבטחות החוזרות ונשנות: "אתמול הייתי בקיבוץ סעד ובקיבוץ עלומים והסבירו לי שאין אפילו תקציב לסירנות בתוך הקיבוץ כדי שידעו שיש צבע אדום – ועל זה אין כסף, אז אני לא רוצה לשמוע סיפורים, רוצה לשמוע תוצאות".

מתקפה מימן ומשמאל: גמליאל: "פוגע בחוסן הלאומי שלנו", זנדברג: "מחרחר מלחמה"

שרי הממשלה תקפו את דבריו של בנט בחריפות. ממפלגת כולנו של כחלון נמסר בתגובה "להשמצות חסרות הבסיס של נפתלי בנט" כי "כאשר שר החינוך עסוק בחלוקת עצות ומתקפות מיותרות על מערכת הביטחון, במקום בהתמקדות בחינוך ובתלמידי ישראל, הוא מחליש את ישראל ופוגע בחוסן הלאומי. אנו מצפים משר החינוך לשמש דוגמה ומופת לרעות ואחריות לאומית, לצערנו הוא בוחר לזרוע פירוד, ולעוות את המציאות".

לדברי "כולנו" בראשות כחלון: שר האוצר הוביל את המענה התקציבי לאזרחי הדרום – הקלות מס, הטבות, סיוע לחקלאים, פיצוי מהיר ועוד".

גם השרה לשויון חברתי, גילה גמליאל, תקפה את שר החינוך: "בנט מאבד את העשתונות בשל סקרים לא מחמיאים ובדרך פוגע בחוסן הלאומי שלנו, שחיוני כל כך למאבק בטרור. בנט, שחרר אותנו מהפחדים שלך".

גם מהשמאל תקפו את דבריו של החינוך.  יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה בביקורה בקיבוץ זיקים היום ״איש קטן שמוכן לשלוח חיילים להיהרג רק בשביל לשמור על המנדטים״.

זנדברג כינתה את בנט "מחרחר מלחמה", והוסיפה כי "על השקט בשעות האחרונות צריך לשמור. למרות זאת אנחנו שומעים שיש מי שמאיימים במלחמה ובראשם מחרחר המלחמה, נפתלי בנט, שבקרב על המנדטים האבודים שלו מוכן לשלוח חיילים להיהרג בשדה הקרב במלחמה מיותרת. בנט איש קטן שמוכן להבעיר את האזור. לבעיה הזאת אין פתרון בשדה הקרב, רק בשדה המדיני".

כחלון: "זה לא זמן לעשות הון פוליטי"

שר האוצר משה כחלון אמר בסיור בבאר שבע וסיור בעוטף עזה כי יאריך את התקנה המאפשרת להורים להיעדר ממקום עבודתם ולקבל פיצויים, והוסיף כי "צריך להכות את חמאס מכה קשה"

בעקבות המצב הביטחוני הגיע הבוקר שר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון לבאר שבע: "לחמאס יש אחריות מלאה על מה שקורה בעזה. אני לא מאמין בטעיות, לא כאן, לא בתל אביב ובשרון. גם אם זו טעות אנחנו צרכים להגיב במכה קשה".

"בשעות האלה אנחנו צריכים לתת את כל הגיבוי לצה"ל, לחיילים שבשטח ולכוחות הביטחון, זה לא זמן לעשות הון פוליטי, חיילי צה"ל שנמצאים פה במערכה, מצפים מהמנהיגים שלהם להיות מאוחדים סביב המשימה".

"אנחנו כמדינה חייבים לסמן את הדרך כיצד מתנתקים מעזה, לא מים, לא חשמל, לא מזון ולא ציוד. שייקחו מדינה נפרדת ושיניחו לנו".

"לתושבי אזור הדרום המותקפים שנאלצים להישאר בביתם ולא ללכת לעבודה בימים אלה, עודכנתי גם על ידי ראש עיריית שדרות, אלון דוידי באשר לתקנה שאפשרה להם פיצויים. תוקפה הסתיים בפברואר, אבל אל להם לדאוג, אני אפעל להאריך את התקנה הזאת על מנת שהם יוכלו לקבל את הפיצויים הללו גם בימים אלה".

"יש את הקבינט ועלינו להחליט שצריך להכות מכה קשה. ולא כי זה פגע בתל אביב. כי הם פגעו בדרום, בעוטף עזה וגם בתל אביב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עזה
יוהן | 26-03-2019 15:02
תמר זיןנדרבג.את לא איכפת לך מחילים או מיהודים.את ושכמותך הורסים את מדינת ישראל ומלכלכים על המדינה והצבא שלנו.גם בארץ וגם בחול.אנשים כמוך צריך חד וחלק להעלים דחוף.
2
חבורת הצבועים התעוררה
חיים | 26-03-2019 15:18
כחלון, שקידש את כל מה שקשור בסטטוס קוו הקלוקל בארץ הזו הן בביטחון והן במשפט, מזהה את ההזדמנות להציל את עורו הפוליטי... חושב שמה שלא הלך לו בכלכלה, ילך בביטחון. מקווה שכל מי שמגדיר את עצמו ימני אמיתי יבוא איתו חשבון בקלפי ביום הבחירות.
3
אפס הרתעה
בן-ציון | 26-03-2019 15:25
אוקי, אז בושה גם לימין וגם לשמאל - על טיוח אפס ההרתעה של פיצוצי רעווה של בניינים ריקים עם 0 טרוריסטים מחוסלים ו- 0 מאגרי טילים מושמדים.
4
בנט כזאת צביעות בשבוע לא ראיתי הרי היית בממשל
שלומי | 26-03-2019 15:29
מה קרה ירדת בסקרים?
וואלה שלומי, כזה זיכרון קצר לא ראיתי
אחד העם | 26-03-2019 16:20
ומי היחיד בממשלה שיזם (גם על פי עדות מבקר המדינה) את הפעילות מול מנהרות החמאס בצוק איתן ומנע עוד הרוגים ופצועים? ומי היחיד בממשלה שמלפני שנה, כאשר התחילו ההטרדות בדרום ובלוני התבערה, דרש באומץ תוך סיכון עורו הפוליטי מול איזנקוט וכל חבורת השפנים בממשלה לא להכיל ולהיות מוסריים, ולהוריד כל מפריח בלון תבערה??
5
מסכים עם כחלון שעל טעויות הם צריכים לשלם.
ג | 26-03-2019 16:09
וגם כולנו יודעים שזה לא טעות אז בכלל.
6
רק בנט מדבר לעניין בנושא הבטחוני -צבאי
מישהו | 26-03-2019 16:43
בנט לביטחון!!! אחרת נמשיך לבכות ולהתלונן על ביבי הרופס....!!