אל תצביע בעד סם המוות/ הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר מתייחס למפלגות החורטות על דגלן לגליזציה של קנאביס ואומר כי אסור להצביע למפלגה כזאת: "זה סם אכזרי, סם המוות. אוי למי שרוצה להתירו, ואשרי הנמלט ממנו"

הרב אבינר: אסור להצביע למפלגה שמקדמת קנאביס
  (צילום: פלאש90)

על פי רוב, לקראת בחירות, קמה מפלגה החורטת על דגלה שימוש חופשי בסמים קלים כלומר לגליזציה. היא טוענת שאין בהם שום סיכון בריאותי. וכן טוענת שאין שום איסור על פי הלכה. הרבה נוער מתפתה לדיבורים אלה מתוך תשוקה להתנסות בסמים ושמח למצוא לגיטימציה. כיצד להתייחס לתופעה זו?

אין כאן מה לדון. אין כאן שני צדדים. יש להילחם בכל תוקף נגד הסם האכזרי, סם המוות. יסוד הבעיה הוא שלצערנו במדינתנו, כמו בשאר מדינות העולם, כל אחד גנרל, כל אחד רופא, כל אחד פוסק הלכות, כל אחד יודע את הכל. לא למדו פרקי אבות: שבע דברים בחכם. על מה שלא שמע, אומר: לא שמעתי. והיפוכיהם בגולם (אבות ה', ט').

ודאי שקנאביס, המכונה גם חשיש, והמכונה גם מריחואנה, והמכונה גם גראס – תלוי בצורת ההכנה – אינו עלה ירוק תמים, אלא חומר מאוד מזיק ומאמלל. כדי לדעת זאת, אין צורך להמציא את הגלגל מחדש. הקנאביס כבר נמצא בשימוש בעולם כ-3500 שנה וחיילי נפוליאון הם שהביאו אותו למערב ממצרים. מבין כל הסמים, הוא הסם הנמצא בשימוש הגדול ביותר, כ-80%.

יש בו מרכיב פסיכואקטיבי הנקרא THC, הפועל על הנירונים במוח, ומשבש את פעולתם, משבש את הזכרון, משבש את הרפלקסים. יש פי שניים תאונות קטלניות ברכב כאשר הנהג תחת השפעת קנאביס. נעשו נסיונות מדעיים רבים על עכברי מעבדה והשוו תיפקודם כאשר הם עם או בלי קנאביס.

כמובן, הוא גם פועל על החושים ועל הרגשות, וזו הסיבה שאנשים צורכים אותו, בהיותו מעורר את מרכזי ההנאה במוח, כך שהאדם חש כביכול מאושר וללא חרדות. אך זהו מקסם שווא, וכאשר ההשפעה נגמרת, הוא עוד יותר אומלל וסובל מחרדות.

הנזק גדול במיוחד אצל נוער, בגלל הפגיעה בזכרון ובהתבגרות, מה שמזיק להצלחתו בבית ספר. אגב, אצל נשים בהריון, זה גם עובר לעובר שברחמה.

כמובן, איננו מדברים כאן בחולים, שזה עבורם כמו תרופה. אבל אין מחלקים תרופות חופשי לבריאים.

בסיכום, הקנאביס הורס גוף ונפש. בהתחלה האדם חש נעימות והוא מלא אנרגיה, אך בהמשך הוא עייף, עצוב, חרדתי ודכאוני. היחידים שאינם דכאוניים, הם סוחרי הקנאביס שמגלגלים כל שנה מאות מיליארדים של דולרים.

נדגיש עוד שגם סמים קלים הם מסוכנים, וגם במינון נמוך. ויש להוסיף מה שנקרא תיאורית "קרש הקפיצה" Stepping Stone Theory, שקנאביס עלול להוביל לסמים יותר קשים כמו קוקאן והרואין. וכן "תיאורית הכניסה" Gateway Theory, כלומר מגע עם עולם הפשע, שמספק את הסמים.

שמא תאמר, אנו מדינה חופשית, וכל אחד רשאי להתנהג כאות נפשו – אין זה נכון. גם בכל משטר מתירני, יש עדיין אכיפה מוסרית. למשל חגירת חגורת בטיחות ברכב וחבישת קסדת מגן לרוכבי אופנוע. יש לכך נימוק כפול: א. כמו שיש להגן על אדם מפני הזולת, כך יש להגן עליו מפני עצמו. ב. החברה רשאית לשמור על אופיה, ולחסום את היחידים העלולים בהתנהגותם לשנות את אמות המידה של ההתנהגות.

תחשבו בעצמכם, מה יקרה כאשר הקנאביס יהיה חופשי: מי ימנע מילד קטן בדרכו לבית הספר למצוץ סוכריית קנאביס וללעוס גומי לעיסה קנאביס כדי להרגיש טוב.

שמא תאמרו: הרי חשוב מאוד לאדם להרגיש טוב. ודאי, אך יש עוד דרכים כשרות וטובות. כאשר הסולטן פייסל-א-דין שאל את רופאו הרמב"ם אם יש לו איזו תרופה כדי לרפא את בנו מדכאון, השיב שאין תרופה כזאת, אך אם ילמד דברים טובים, הוא יהיה מאושר.

מי שרוצה באמת לקבל מידע מדעי, יעיין באתר N.I.D.A., מכון לאומי של ארצות הברית לשימוש לרעה בסמים, NATIONAL INSTITUTE ON DRUG ABUSE.

עד כאן הצד המדעי, ועתה הצד ההלכתי. אין תלמיד חכם שיתיר את הדבר, ואם תמצאו אחד, אז הוא דעת יחיד ולא בין הפוסקים הגדולים ייחשב.

בגמרא: "לא תשתי סמא" (פסחים קיג, א), כלומר סם רפואי. רש"י: "לא תלמד לשתות סמים, מפני שתקבע להון ווסת (=הרגל) ויהא לבך שואלך (=התמכרות) ותפזר מעות". רשב"ם שם: "אפילו לרפואה לא תשתי, אם אפשר לרפואה אחרת".

רמב"ם: הצורך מזון המזיק לגוף או כל דבר המזיק לגוף, עובר על התורה, כי זו מידה רעה (רמב"ם דעות ד) והוא עובר על והלכת בדרכיו (שם פרק א).

הג"ר משה פיינשטיין כתב שפשוט שקנאביס אסור באופן חמור מפני שמזיק לבריאות, מקלקל את הדעת, מגביר את התאוה ועוד (שו"ת אגרות משה ח"ו יו"ד ח"ג סי' לה).

וכן הג"ר שלמה זלמן אויערבך שהוא אסור מצד הדין (מעדני שלמה עמ' קמח). וכן הרב עזרא בצרי דיין בבית הדין הגדול, וכן הג"ר יעקב אריאל, וכן הג"ר אפרים גרינבלט בשו"ת רבבות אפרים, וכן הג"ר שמואל טוביה שטרן שמוסיף שיש למסור לרשויות מי שסוחר בסמים, וכן הרב אברהם פרופ' אברהם סופר בספר נשמת אברהם, וכן הג"ר מדרכי ד"ר הלפרין, וכן המוהרא"ש מברסלב, וכן בפסקי בית דין ירושלים בראשות הג"ר אברהם דוב לוין, על אשה שנדרה להפסיק לצרוך ורוצה שיתירו לה את הנדר והם סירבו. וכן הרבי מלובביץ' האחרון, ועוד ועוד. הרי תלמידי חכמים גדולים מכל השיטות ומכל הזרמים ועוד מקובלים שכתבו שיש בו טומאה.

אבל האמת היא שאיננו צריכים לא לאנשי מדע ולא לאנשי תורה, כי די לנו במה שעינינו רואות: אנשים מסכנים לכודים בקנאביס, אנשים שנכנסים לחובות כדי לקנות, משפחות מתפרקות.

זה סם אכזרי, סם המות. אוי למי שרוצה להתירו, ואשרי הנמלט ממנו. ומי שבורח אליו בגלל שהוא חש ריקנות, יידבק בתורה, שהיא סם החיים.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
63 תגובות - 47 דיונים מיין לפי
1
הדוגלים ב'קאנביס' הנם תלמידי שבתי צבי שר''י
עידו 2 | 20-03-2019 10:51
צודק כבוד הרב שליט''א. ותודה על דבריו
חחחח אתה בבה? אומרים: ''ולא בבא''
עידו 2=לשמואל | 20-03-2019 16:17
אתה יכול לא למחול בנדר גמור ובנזירות שמשון של''ה. אף עפי כן: מטרת הקאנביס להוריד יהודים מדרך התורה ולהוביל אותם לכת הצדוקים והשבתאים
עידו בל"נ איני מוחל לך לא בזה ולא בבה
שמואל | 20-03-2019 15:20
איני מכת שצ חו ואני דוגל בקנאביס חוקי בהגבלות מסוימות ומכיר את הס7גי7ת מקרוב מוזמן להתנצל כדי שאמחל
2
תודה
יוספה רחמן | 20-03-2019 11:01
רוב תודות לדברי אלוקים חיים שהם גם נובעים מהשכל הישר מפי הרב אבינר. והלוואי שישמעו להם ויציל כל אחד את נפשו, את משפחתו ואת מדינת ישראל.
קנאביס אינו מסוכן.
eli | 20-03-2019 17:23
אין חובה לעשן, אבל גם אין איסור.
3
תאונה בגלל קנאביס או דומיו
נחמה ר חמן | 20-03-2019 11:13
בתאונה שנהרגו שושי ויריב עטר הצדיקים וששת ילדיהם מצאו בדמו של הנהג הפוגע סמים והוא טען שלקח את זה בגלל סיבה רפואית.
מה עם כל שאר אלפי הטעונות
eli | 20-03-2019 17:24
שנגרמו בגלל רשלנות סתם? נאסור שימוש ברכב בגלל זה?
4
זהות מדברת על רכישה בבית מרקחת
תפסיקו לפחד | 20-03-2019 11:24
ועל תהליך איטי של התרגלות השוק, כדברי פייגלין: אבולוציה ולא רבולוציה. הם הגיעו למסקנה שבעלי האינטרסים, כמו חברת שראל למשל, ימשיכו להערים קשיים על החולים שיידרשו לספק אישורים והוכחות, ואין מנוס מלגליזציה. פייגלין עצמו מזהיר מפני שימוש שאינו רפואי בצמח.
הרב אבינר
eli | 20-03-2019 17:26
לא שומע לדיברי פייגלין. הוא פסל אותו על הסף בלי שימוע!
5
הערה
מנשמע | 20-03-2019 12:04
דבר ראשון תודה לרב שסוף סוף כותב מה באמת מפריע לציבור בקנאביס. כל אלה שצועקים נגד אף פעם לא מביאים כאלה טיעונים מנומקים. רק בעיה אחת לגבי תאוריית הכניסה שהרב הביא, שאם מישהו קונה קנאביס הוא מתרועע עם עבריינים ויכול להתדרדר לפשע, הטיעון הזה לא לעניין כי זה דווקא תומך בלגליזציה כי אם היא תעבור בחוק יהיה אפשר לקנות קנאביס בסופר ולא יהיה צריך ללכת לעבריינים. צריך לזכור שיהיו גם יתרונות ללגליזציה בעיקר כשגם ככה לא כזה קשה להשיג קנאביס.
6
מסכים
ל | 20-03-2019 12:41
.
לא מסכים!
אלי | 20-03-2019 17:28
נקודה.
7
רק הערה אחת
יב | 20-03-2019 12:59
אם הסם יהיה חוקי, אז ימנע מצרכניו המגע עם עולם הפשע. מסכים עם הרב אבינר לגבי שאר הדברים שאמר על חסרונות הלגליזציה.
8
מי שלא מעשן קנאביס נקרא חוטא.
אורן | 20-03-2019 13:10
כי קנאביס פחות מסוכן מיין, אז קל וחומר מהמצער עצמו מן היין שנקרא חוטא. Chage my mid
9
כל הכבוד. יש לציית לפסק זה . ככל אשר יורוך
הרב שמואל ורצבך | 20-03-2019 13:33
וגם אם מישהו התלבט בגלל דברים חיוביים שמצא בזהות הרי שעלינו להישמע להוראת רבותינו ולהימנע כליל מהצבעה לזהות . ויש לכל אחד לשכנע את חבריו ומכריו לא להתקרב כלכ וכלל למפלגת זהות
הצבעות לקנאביס
צדקי | 21-03-2019 21:10
הרב לא דיבר על חולים שצריכים לרפואתם!!!!!! תקרא שוב ותבין שלגבי חולים אין בכלל דיבור. מה דנקרא בלעז קנאביס רפואי.
בא לבקר חולי סרטן
אברהם קדומים | 21-03-2019 6:03
במקום לכתוב לשון הרע ולהוציא שם רע אולי הרב מוכן לבוא למחלקה האונקולוגי בבית החולים הקרוב לביתו ולראות איך אנשים סובלים מכאבים איומים כי מחקים חודשים על גבי חודשים לאישור קנביס????
10
חוסר הבנה
מני | 20-03-2019 13:34
הרב מפגין חוסר הבנה וחוסר ידע בנושא. קנאביס מזיק פחות מאלכוהול וממכר הרבה פחות מסיגריות. בכול מקום שהתירו שימוש בקנאביס חלה ירידה בשימוש בקרב בני הנוער.
11
אישתו של פייגלין (ציפי) עצמה מטופלת בקנאביס!
ישעיה | 20-03-2019 13:42
- הנזק נמוך מאלכוהול וסיגריות וזה נחקר מפורסם וידוע - אם ליגליזציה ובלי ליגליזציה מי שרוצה לעשן - מעשן, ומי שלא - לא - הסיבה לתופעת קרש הקפיצה היא שכשמגלים שמה שהרב מכר לנו כסם המוות הוא למעשה תרופה מצילת חיים או אז כבר לא מאמינים לא לרב ולא למדינה. אפשר להמשיך ולהמשיך, עם כל הכבוד הרב לא צריך להכנס לתחומים שאינו מתמצא בהם כמו שהוא לא מצפה מאנשים שאינם אנשי דת והלכה להכנס לתחומי דת והלכה כאשר אינם מתמצאים בהם.
קנביס
נורית | 20-03-2019 15:42
בטוח שהרב לא מתכוון למי שצורך את הקנביס כתרופה!!!!
12
קנאביס
אחד שמבין | 20-03-2019 13:49
עם כל הכבוד קנאביס זהו סם חיים המשמש תרופת עזר לסרטן בכל מדינה מתוקנת ומסוכן פחות מאלכוהול וניקוטין. את המצע של זהות כתבו מאות אנשים שחלקם הגדול הם אנשי רפואה מתחום הקנאביס כמו למשל דר ברקת שיף האשה המומחית מספר 1 בארץ בתחום וכולי. הנה עוד דוגמא מעולה של אנשים שלא באמת יודעים מה הם תוכניותיו של משה פייגלין וזהות בתחום הקנאביס. כחלק מהליך הלגליזציה לאזרחים מגיל 21 בבתי מרקחת בלבד עם הרשאות, האכיפה היותרת תוגבר. כלומר,האכיפה על שימוש של קנאביס בנוער, בצבא, בכבישים ובמקומות בילוי רק תוגבר. רוב מוחלט של המעשנים מעשנים רק בדירותיהם במינון נמוך ממילא וזה לא מהווה סכנה לציבור.
הבה נדייק לגבי ד"ר ברקת שזיף
נחמה רחמן | 20-03-2019 15:25
דר ברקת שיף שבתמיכתה מתגאה מצביע זהות היא רופאת כאב. ולא מומחית לנפגעי קנביס מקרב הציבור הרגיל. לפיכך עדותה ותמיכתה אינה שייכת פה אלא רק לעניין הרפואי, לא לכלל הציבור.
ברקת שיף
נחמה רחמן | 20-03-2019 15:20
מאיזו משקפים מביטה דר ברקת שיף על הקנביס. האם מהמבט של נפגעי הסמים או של הזקוקים לקנאביס רפואי מתוקף מחלתם?באירופה מגיעות צעקות גדולות מבתי החולים הפסיכיאטרים על הצעירים שמוחם נדפק מההיתרים החדשים.
13
קנאביס
מרסל | 20-03-2019 13:51
אשרייך ואשרי יולדתך, ואשרי כל שאסרו זאת, אני גם בדיעה הזו, ולכל המכורים, אנא הפסיקו עם זה, ויפה שעה אחת קודם
14
הוא פוחד מהכח של זהות שגונבת קולות
שרון | 20-03-2019 14:04
כל אחד יעשה מה שבא לו כתוב עשה לך רב וקנה לך חבר
פסק חסר
אלי | 20-03-2019 17:33
יש תורה מדינית שלמה למי שמריץ לגליזציה. האם נפסול תכנית הבראת המערכות הרקובות של המדינה בגלל נקודה אחת שנתפסת ללא הבחנה? אני מצביע למי שיש לו תכנית כזו.
15
איסור תורה להצביע זהות
חיים פרוכטר | 20-03-2019 14:15
הספר תיקון לחיים סדר לימוד לסעודת הודיה להזמנות 0528903965
אתם מפברקים איסורי תורה!
אלי | 20-03-2019 17:36
וזה, איסור לעשות מהתורה גרדום!
איסור תורה להשמיץ בלי דעת
חרדי | 20-03-2019 15:31
כן
16
כבוד הרב
יואל | 20-03-2019 14:29
כבוד הרב, ראוי שיתעסק במה שהוא מבין..
17
אולי צודק אבל
מיכי | 20-03-2019 14:30
מצחיק שהוא מדבר על תיאוריית הכניסה לעולם הפשע אבל אם זה יהיה ליגלי התיאוריה הזו לא רלוונטית !
18
השקרים של זהות
נחמה רחמן | 20-03-2019 14:30
דר אייל מדני שמשדר בימי שלישי ברשת ב בתכנית החצר האחורית ומקדיש את חייו מזה 15 שנה לשיקום נפגעי סמים, מתנגד חד משמעית ללגליזציה של סמים קלים. מגיבי זהות רחובות בפייסבוק שבאתר סרוגים לא מזכירים שם פרטי של רופא אחד שתומך בלגליזציה. הוסף לכך את העובדה שאפילו אונקולוגים ורופאים למיניהם ידועים לא אחת כמעשנים כבדים, אפילו של סמים. אם כן, מה זה אומר שרופאים עמדו מאחורי זה? האם פייגלין מצוי בקרב קרבנות הסמים? האם הוא יודע את עומק הנפילה?
19
שחררו את הצמח
שרון | 20-03-2019 14:34
וַיֹּאמֶר אֱ-לֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה
20
סוף סוף קול שפוי
גונן | 20-03-2019 14:46
בשעה של אובדן שיקול דעת, והשתלטות מסוממים על השיח הציבורי, זהו קול שפוי ואמיץ
21
אז למה אלכוהול חוקי? מי ישמע כולה קנאביס
אברהם | 20-03-2019 14:46
למה ניקוטין, אלכוהול, משכחי כאבים ועוד שאר מרכין בישין הם לגיטימיים? לא מבין את הפוביה מקנאביס
22
לא יאומן שזה רב בישראל שאנשים מעריצים
ישראל | 20-03-2019 15:23
כל המחקרים והנסיון ממקומות אחרים מראים שקנאביס פחות מזיק מאלכוהול או סיגריות. שכאשר יש לגליזציה יש ירידה בצריכה. הרי כל המדינה מוצפת בזה!! זה שאתם לא מכירים את התופעה לא אומר שהיא לא קוראת. תורידו טלגראם בפלאפון תחפשו קנאביס ותמצאו מיליוון קבוצות בהם מוכרים אותו ואפילו עם משלוח עד הבית...אתם קולטים איזה פשוט זה? יש פה מאות אלפי משתמשים בישראל ושום חוק או פעולות משטריות לא יעזרו. אתם פשוט אנשים בורים שממש מסכנים נפשות עם הבורות שלכם. עוד לא הזכרתי בכלל כמה כסף יכנס לקופת המדינה במקום לקופתם של פושעים או אפילו ערבים מהשטחים או ממצרים שמבריחים את הסמים לתוך ישראל!! זה הכל כסף שיכול ללכת למימון בתי חולים, ציוד רפואי, תרופות לסל התורופות!! הבורות שלכם הורגת בני אדם!
23
חוסר דיוק
אלנתן | 20-03-2019 15:24
מפלגת זהות קמה כבר לפני מספר שנים, ממש לא רק לקראת הבחירות.
24
קנאביס זה סם, אבל לא חייבים לאסור אותו
זהות | 20-03-2019 15:28
לקנאביס יש צדדים חיוביים ושליליים. הוא ממש לא צמח שכולו טוב. אבל גם אם הוא רע, זה לא אומר שצריך לאסור אותו בחוק. ג'אנק פוד זה מזיק, זה אומר שצריך לחוקק חוק נגד ג'אנק פוד? לאדם מבוגר יש את היכולת לבחור להזיק לעצמו
25
שואל אם המצע רק לצורך רפואי.
נעל אדומה | 20-03-2019 15:36
לפי הבנתי מצע המפלגה לצורך רפואי ,. אני טועה ? ואם זה לצורך רפואי אפשר להצביע זהות
26
לא כל מי שלמד בסרובון מבין בדיני נפשות
מנחם אלי | 20-03-2019 15:37
בימינו יש רבנים שחושבים שהם מבינים בהכל . לצערינו הרב לא כל רב גנרל, לא כל רב רופא, לא כל רב מבין בפסיכולוגיה , לא כל רב יודע את הכל.
27
הרמבם כתב הקנבוס הוא כשאר הירקות מקדש בכרם
ben ben herut | 20-03-2019 16:02
הרדבז אמר אוכלים אותו חי והוא מרפא ומשמח. בבראשית כתןב כל עשב השדה ננתי לך!!! זרע זרע! ולפני יומים הרב משה פיינשטיין חזר בוואמר שהטעו אותו בעבר !!! תבדקו את זה. הוא הכריז שאם הקנאביס אינו מזיק לך זה בסדר גמור לצרוך אותו במיוחד טרי מהשיח. כך שאין שום THC (חומר פסיכוטי) כלל בצמח. רק ששורפים אותו היא משפיע ככה. משקרים לכם בפנים נביאי שקר בשביל למכור לכם סמים דרך המדינה ולא להתראפות מצמח בגינה .
28
רבי ישראל אודסר: סמים יותר גרוע מניאף.
אריה ליפו | 20-03-2019 16:30
רבי ישראל אודסר היה אומר : סמים יותר גרוע מניאוף.
29
| 20-03-2019 16:44
חבל שפוליטיקה נכנסה לדת קנאביס לא מזיק שההשפעה נגמרת אתה רק עייף מה שמחזיק זה שאותם בני נוער ייקנו ברחוב חומר מרוסס או לא תקין במקום ממקום שמוכר על-ידי משרד הבריאות הסם הזה פחות מסוכן מאלקהול אין מנות יותר בקנאביס רק עייפות ורעב ההשפעה בלימודים זה פר בנאדם
30
טענת הסם
אחד שמבין | 20-03-2019 17:04
כל מאמרו של הרב הגדול יוצא מנקודת הנחה שמדובר בסם. אך, האם קנאביס הינו סם? הוא איננו ממכר כסם, ואינו בעל תופעות לוואי כסם ולכן אינו סם אלא שיח ירוק ונחמד לעומת האלכוהול המוגדר כסם מסוכן ובכל זאת נצרך ונמכר בכל חנות באשר היא
31
אכן, איננו צריכים לא לאנשי מדע ולא לאנשי תורה
eli | 20-03-2019 17:14
אלה הכופים על הציבור דעות כוזבות כדי להשאיר אותו עבר השיטה לעולם. לגליזציה אין פירושו הפקרות אלה שחרור מהממסד הדואג רק למרותו. כל ההנחות של הרב אבינר מופרכות: קנאביס יותר בריא מטבק, פחות מסוכן מטעונות דרכים, וגורם פחות אובדן שכל מדרשות מגמתיות.
אחי, רק לקחת קצת וכבר לתאונות דרכים
רועי | 22-03-2019 0:32
אתה קורא טעונות... אולי באמת אנשי הקנאביס זקוקים לטעינת דרך ברורה וסלולה... וברצינות אחי: הרב לא פסק על דעת עצמו אלא הביא סוללת תלמידי חכמים שהתייחסו לנושא. הוא לא הביא את דעתו האישית בהיבט הרפואי, אלא את דעת המכון הרפואי הלאומי בארה”ב שמבין טיפה יותר מאיתנו. עניין אחרון- שבוע שעבר העליתי טרמפ איזה אחד שהסמים מחקו אותו במשך תקופה. אמר לי: מקווה בשביל כולכם שהקנאביס יהיה אסור. זה יהרוג אתכם. מילא לי הלכו כל החיים ולעוד חברים כמוני,לפחות שאתם לא תכירו את הסם הזה... בהצלחה אחי
32
כמו שהמתיישים תלמידים "משיחיים"
eli | 20-03-2019 17:19
תביא לי אחד דוגל בקנאביס שהוא תלמיד של שבתאי צבי!
33
דוחפי קנביס רוצים להרוס פיזית מוחות צעירינו
גדעון ארליך | 21-03-2019 9:40
הדוחפים את הקנאביס מעונינים להרוס את מוחות הצעירים היהודים מניע דומה עומד מאחורי המאמץ לכוון בנות לא לפעילות שבה יש להן עדיפות ( מעקב באמצעות מסכי רדארים ומצלמות) אלא לפעילות קרבית גופנית , זאת בגלל שהמציאות מראה שהבנות נפגעות פי כמה מהבנים , אינן פועלות כנדרש ורבות מהן מתעקרות , מה שמסייע לפגיעה דמטגרפית ביהודים. פייגלין אומר בפסח: על מצות מרורים וקנאביס יאכלוהו.
34
שימו לב למאמץ תומכי החשיש.הם מגלגלים מליונים
גדעון ארליך | 21-03-2019 9:43
ולא איכפת להם להרוס את המוחות של הצעירים .
35
הרב אבינר תומך ברטאלין ורטאלין עשוי מקוקאין ו
מאיר | 21-03-2019 11:34
אני לא משתמש אבל הגרס הוא נהפך ל בעייתי לחברות התרופות מרפא הרבה מחלות כולל סוכר ולחץ דם וימנע הרבה פחות תיקים פלילים מנוער יפחית אלכוהול וכל מיני סמים של פצוציות מכימיכלים מסוכנים
36
קנביס
ראו | 21-03-2019 13:17
כבוד הרב שלום. כבודו מסתמך על ידע מדעי ..וזה טעות כמה מיליונים סובלים מתרופות שמוכרים בבית מרקחת..כמה חולים בגלל תוספות מזון E ..כמה אנו נושמים בארץ שלנט זיהום של רכבים..כמה אנו עובדים בגלל מיסים..כמה חומרי ניקוי אנו קונים שפוגעים בבריות..המאכלים לא בריאים שאנו אוכלים אלכוהול סיגריות-זה מה דופק את הבריות!!! נתחיל מהעיקר אולי!!!! תיתורר ..קנביס נברא על ידי בורא עולם..!
טענה לא רלוונטית- גם החומרים של הרעל נבראו
רועי | 22-03-2019 0:35
על ידי בורא עולם. גם החומרים עבור פצצת גרעין נבראה על ידי בורא עולם. יש לנו 2 אפשרויות בחיים- לבחור בטוב או ברע. הרב הוסיף 2 טענות מוסריות חשובות מדוע לציבור מותר להגביל את הפרט בנושא...
37
קנאביס
מזל | 21-03-2019 17:34
יש להתיר רק למי שזקוק לזה מבחינה רפואית
38
הטעייה מכוונת
שרה | 21-03-2019 23:17
הקנאביס הוא צמח קדוש ששימש במזבח הפנימי אחד ממרכיבי הקטורת וחביב על הקבה כבוד הרב מתכבד לעיין בזוהר הקדוש בפרשת פיקודי כמה חביב המזבח הפנימי לטהר הכול לפני שמתקינים את המנורה
39
אבוי למי שרוצה לקחת ממני את התרופה שאבא הצמיח
שיר | 22-03-2019 10:51
בורא עולם נתן לנו תרופה טבעית העדיפה על למי הסם שחברות התרופות מביאות לנו.
40
קנאביס
ירון | 22-03-2019 16:03
תתעסק עם העניינים שלך. את הקנאביס תשאיר בשבילנו
41
ומה עם אלכוהול וסיגריות? הם לא הורגים??
יגאל | 23-03-2019 22:23
החלטה פוליטית מטופשת!!! אם בריאות הציבור באמת הייתה מעניינת מישהו אז היו אוסרים על מכירת סיגריות שהורגות מיליוני אנשים מעשנים בכל העולם כל שנה
42
פסח בפתח
אלי | 24-03-2019 6:59
האם הרב אבינר מתכונן להקריב קרבן פסח במועדו? מי שלא מצביע זהות שותף לביטול קרבן פסח!!! איסורו בכרת!!!!
43
בּוּר וְעַם הָאָרֶץ!
עד מתי רשעים יעלוזו? | 24-03-2019 8:49
הבעיה הוא שלצערנו במדינתנו, כמו בשאר מדינות העולם, כל אחד גנרל, כל אחד רופא, כל אחד פוסק הלכות, כל אחד יודע את הכל.
44
נטילת הרופא קנאביס
אורלי | 02-04-2019 10:27
אכן כל מילה נכונה יש לי לילד בגיל 20 עם כל התופעות שהסביר הרב אנחנו נלחמים איך לעצור זואת
45
סם שגורם לנזק נפשי לאנשים בריאים
יניב | 02-04-2019 14:24
הסם הזה מבודד את האדם וגורם לו להכנס בתוך עצמו. ההתמכרות הנפשית היא נוראית מי שמכור או מכיר מכורים לסם יודע שהם פשוט לא רוצים לצאת מהבית סם שגורם לעצלות שמתחילה מהראש עד לרגליים פשוט נורא... כמובן שיש מי שמשתמש בזה למטרות פוליטיות הרי שום צד לא טוען שהסם הזה לא טוב לחולים גם אילו שמתנגדים לליגליזציה בחריפות בעד הקלה לחולים בקבלת התרופה כתרופה נקודה
46
סוף סוף רב שמדבר לגופו של ענין
יהודה | 11-04-2019 12:04
מאד שמח שהרב אבינר התייחס לצד המדעי והסטטיסטי בצריכת קנביס ולא סתם אמר סמים=רע. זו גדלות. יישר כח. אך בפן החוקי, מצע זהות הציע להתיר רק מגיל 21 אז בכל מקרה נוער שצורף הוא בניגוד לחוק וזה לא השתנה. מהצד המוסרי, שהמדינה אמורה לשמור על האזרח גם מעצמו, אפשר לחלוק, וזה ענין אזרחי ולא הלכתי. לשיטתך הרב, המדינה צריכה לאסור אלכוהול סיגריות וסוכר, כן סוכר, לפני שהיא אוסרת קנאביס. אשמח לתגובה עניינית
47
הייתי אומר שהגישה התוקפנית לא ככ עובדת
סתם | 06-05-2019 10:37
לך...אתה מנהל מלחמה עיקשת מיותרת ויותר מזה - אתה טועה- ורק משהו קטן- מותר לשתות יין- לקרוא לזה סם מוות זה כמו לקרוא למישהו שתולש נייר טואלט בשבת היטלר