יחס לערבים

רמיית ערבי

ש: האם מותר לרמות או לעשוק ערבי?

ת: חלילה. איסור גזל וגם חילול השם (ע' באר הגולה חושן משפט שמח א).

ערבים בארץ

ש: כיצד לפתור בעיית הערבים בארץ?

ת: אנו צריכים לחזק תודעתנו שזו ארצנו. אז הערבים יעשו חשבון עולמם. אזרחים נאמנים יישארו והשאר יעזבו.

מכירת בית לגוי

ש: האם מותר למכור בית לגוי בארץ ישראל?

ת: לא. כי אין לתת להם חניה בקרקע. יש לשמור על חזון מדינה יהודית, ורוב גדול של יהודים כמו היום 75%.

עזרה לערבי

ש: האם יש ענין לעזור לערבי. הרי בתוכו ודאי הוא שונא אותי ואז זה סתם בזיון עבורי?

ת: ודאי לעזור. רבים מהם לא שונאים. ואדרבה יש בזה קידוש השם, כמו בהחזרת אבידה.

יחס לערבים

ש: מה צריך להיות יחסי לערבים שודאי חפים מפשע?

ת: לא שנאה אלא נימוס וכבוד ויחס אנוש.

גזל

ש: האם מותר לי לקבל מחברי חפץ שהוא גנב מערבי?

ת: חלילה.

נישואי תערובת

ש: בהרבה ערים בארץ ערבים צעירים משכנעים בנות מסכנות להתלוות עמהם ולוקחים אותן לכפריהם. מה לעשות?

ת: אכן, צרה נוראה הולכת וגוברת. א. יש להקפיד על כל הלכות הרחקה מגוים שקבעה תורה וגזרו חכמים. כלומר נימוס כן, ידידות לא. ב. להסביר לבנות שבהתחלה אותם ערבים מחניפים להן, ואחר כך הופכים אותן לשפחות מוכות ואנוסות. לפנות ללב אחים 1800-366-100.

תג מחיר

ש: מה בדבר התופעה של תג מחיר, כלומר פגיעה בערבים בתור מאבק בממשלה?

ת: זה טרוריזם פרטיזני, שהיא עבריינית, וגם מזיקה לתורה ולארץ. אך אין זו תופעה אלא מעשה בודדים.

שנאת ערבים

ש: מותר לשנוא ערבים?

ת: ערבים רעים.

להרביץ לגוי

ש: ראיתי יהודי מרביץ לערבי, סתם, בלי סיבה, אני מכיר את ההקשר. לעזור לערבי?

ת: ודאי.

ש: ואם זה יפגע ביהודי?

ת: גם. הוא שפוגע בעצמו.

כומר

ש: האם צריך לירוק כשרואים כומר?

ת: אין דין כזה.

שאלות כלליות

סגריות

ש: כיצד כתוב שמותר לעשן בתענית ציבור, הרי אסור בכלל לעשן?

ת: הכוונה, שאין האיסור מדין צום.

מוצאי שבת

ש: כל מוצאי שבת אני מרגיש עצבות. מה לעשות?

ת: תופעה ידועה עקב סילוק הנשמה היתירה. לקיים סעודת מלווה מלכה עם זמירות ולקרוא מסילת ישרים.

שביתת עו"ס

ש: אני עובדת סוציאלית פקידת סעד, ועוד מעט תפרוץ שביתת עובדות סוציאליות. האם מותר לי לשבות כאשר יש ילדים שעלולים להיפגע מזה?

ת: כן. זה הפסד בהווה תמורת רווח עבורם בעתיד. ולמקרים של סיכון, יש ועדת חריגים.

חילול שבת

ש: האם מותר לחלל שבת עבור אדם מפגר או לקוי בנפשו?

ת: ודאי.

בית-דין

ש: נתבעתי בבית דין חרדי. האם אני חייב ללכת, או מותר לי לבקש בית דין של הרבנות?

ת: בודאי שאפשר לבקש. הרי הולכים אחרי הנתבע, וגם אלו בתי-דין קבועים של האומה בארצה.

סבונים מבית מלון

ש: האם מותר לקחת סבונים שנותרו בחדרנו בבית מלון?

ת: כן. זו מתנה למתארח.

מלון בשבת

ש: אני בחוץ לארץ בבית מלון בו דלת החדר נפתחת בעזרת כרסיט מגנטי ואז גם האור נדלק. מה לעשות?

ת: להשאיר את דלת פתוחה כל השבת בעזרת הוצאת הלשונית ובתאום עם המלון.

מכנסים עבור אחות

ש: אני עובדת כאחות והרבה יותר נוח לי עם מכנסים. מותר?

ת: מותרות מכנסים רחבות כאשר עליהן חלוק שמגיע עד תחת הברכיים.

העתקת ספרים

ש: האם מותר לשכפל כמה דפים מספר עבור התלמידים?

ת: כן, כי ממילא לא היתה קונה ספרים עבור זה, וגם זה מותר על פי חוק.

גיוס בני ישיבה

ש: האם דברי הרמב"ם שתלמיד ישיבה פטור מצבא, גם תקפים היום?

ת: זו אי הבנת דברי הרמב"ם (ע' שו"ת שאילת שלמה א שסח).

הלכה בבקיאות

ש: איך ללמוד הלכה בבקיאות?

ת: זה אישי. אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ.

מלחמת היצר

ש: מה לעשות אם אני רוצב לחטוא כדי להתגבר?

ת: קרא תהילים.

בית משפט

ש: כיון שבתי-משפט בארץ הם ערכאות של גויים, שזה חילול השם, אז כיצד מותר להעזר בהם?

ת: כאשר אי אפשר על ידי בית דין-רבני, אז הם האפשרות היחידה שיהיה צדק ויושר עד שיתקיים השיבה שופטינו כבראשונה. ועל פי הלכה מועילה קבלה: נאמנים עלי…

איגרוף

ש: האם מותר לעסוק בספורט האיגרוף?

ת: לא. זה אלים. גם מסוכן לעיתים.