פייגלין צודק בדיוק היכן שהרב טאו טועה

עליית זהות בסקרים והכניסה הצפויה שלהם לכנסת ישראל מסמנות את הצלחת האידיאולוגיה של החירות ואת כישלונה של האידאולוגיה של הרב טאו, ושם גם נמצא האתגר של ימינו

פייגלין צודק בדיוק היכן שהרב טאו טועה
  (צילום: נעם רבקין פנטון/ פלאש90)

הרב טאו פרסם לאחרונה עוד מאמר נגד הקנוניה העולמית המנסה לשנות את דעת הקהל בישראל לתמיכה בזכויות הלהט"ב, במשפחה החדשה וכולי וכולי, ובלשונו: "להרוס את הנוער, להרוס את התרבות, להחריב את הכול מאחורי הקלעים ולתת לזה מראה כאילו שזה מדעי וחינוכי ומודרני ומביא את הגן עדן ואת הגאולה לעולם ופותר את כל הבעיות".

בהתעלם משהשאלה האם שינויים אלו הם הרס או לא, בנקודה אחת בוודאי הרב טועה: אין שום יד נעלמה או קנוניה אוניברסלית שמנווטת לקדמת הבמה ולשיח הציבורי את הנושאים הללו ודומיהם – כמו הפמיניזם, הטבעוניות והאנטי-סוגניות, הרפורמים, נשות הכותל וגופי הכשרות החלופיים. יש כמובן גופים ואנשים שמנסים לקדם את העמדות הללו ואת תפיסות העולם הליברליות ולהפוך אותן לפופולריות יותר, אבל מה שהופך את אותן עמדות ליברליות למקובלות הוא האמת שהן משמיעות. כן, העמדות הללו מביעות את השאיפה הטבעית שמקננת בכל לב אדם באשר הוא אדם, יהודי ושאינו, לליברליות – דהיינו, חופש וחירות.

הליברליזם, מהמילה הלטינית libertas, שפירושה המילולי 'חירות', כשמו כן הוא, תנועה לקידום החופש והחירות. ולזה האדם מייחל. לא במקרה השילוש הקדוש לצרפתים הוא "חירות, שוויון, אחווה" (Liberté, Égalité, Fraternité) ולא לחינם הצירוף "חירות או מוות" (או "Libertad o muerte") פופולרי מאוד בהמנוניהן של אומות רבות. השאיפה לחירות היא שאיפה קמאית שגוברת אפילו על השאיפה לחיים.

השאיפה הזו לחופש וחירות היא מנת חלקם של כולנו, החל בילד הקטן בגן וכלה בקשיש בבית האבות. נוכחתי בזה השבוע כשביקרתי בבית הספר של בני, בהכתרה שהוא וחברי כיתתו קיימו לכלל תלמידי בית הספר. אחרי ההצגה, הקריאו רבני הפורים הנבחרים את התקנון המיוחד לימי הפורים ובו כללים כאלו ואחרים. את התרועות הרמות ביותר השמיעו הזאטוטים כשנשמעו המילים "שיעור חופשי". "תרשום, תרשום" הפציר דרדק אחד בחברו, כשהודיעו שיש "עוד עשר דקות הפסקה" בין כל שיעור לשיעור. את החופש צריך לתפוס מהר לפני שיברח, לחקוק אותו במחברת עם עיפרון אם אתה תלמיד כיתה א', או לכתוב אותו בחוקה שלך, אם אתה אומה, כי חופש וחירות הם דבר שבני האדם רוצים יותר מכל מחד, ומאידך, הם גם אחד המשאבים הנדירים ביותר בטבע.

על הטיקט הזה בדיוק, אגב, משחק פייגלין, וזה גם הקלף המנצח שלו. בתמונת הקאבר שלו בפייסבוק, פייגלין מצולם כשגבו לקיר שעליו מרוססות שתי מילים וסימן מתמטי אחד: "יהדות = חירות". זו הסחורה שהוא מוכר – ושלא במפתיע, זה גם מה שאנשים קונים בהמון. משם גם נובע המאבק שלו ללגליזציה של הקנאביס תחת הסיסמה "ישוחרר הצמח" ולא כפי שאנשים רבים טועים לחשוב, מאיזו קלות-דעת היפית סטייל שנות ה-60'. תן לאדם להחליט מה טוב לו, אומרים החירותניקים, תן לו לבחור אם הוא רוצה ליהנות מסמים קלים או לא. אל תתערב בחייו כל עוד אין צורך.

עליית זהות בסקרים והכניסה הצפויה שלהם לכנסת ישראל מסמנות את הצלחת האידיאולוגיה של החירות ואת כישלונה של האידאולוגיה של הרב טאו, ושם גם נמצא האתגר של ימינו. האם אנחנו יכולים להביא את היהדות ואת החירות לדור בכפיפה אחת? האם אפשר לרבע את המעגל ולהפוך גם את הדת לליברלית? פייגלין לפחות מנסה.

גילוי נאות: כותב שורות אלו לא יצביע לזהות.

=======

אליהו גליל הוא רכז יחד – זהות יהודית במרכז קהילתי מעלה יוסף

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
75 תגובות - 56 דיונים מיין לפי
1
WTF, Who is this clown?
Eli | 18-03-2019 11:05
Is he for real? so much osese i oe article
פייגלין נושא את דגל השבתאות. חברה היזהרו!!
עידו 2 | 18-03-2019 14:21
עכשיו זה מצחיק. אבל חס ושלום חס ושלום אם הפייגלין יצליח ח''ו להיכנס לכנסת. נוזילל הרבה דמעות של צער. הוא ירעיד את המדינה בדיוק כמו שבתי צבי שר''י בזמנו. שאגב נזקיו של שבתי צבי שר''י ניכרים עד לשעה זו
2
ניתוח שטחי
א | 18-03-2019 11:06
הטיעון השגוי העומד ביסוד הניתוח הזה הוא שהפופולריות היא המבחן לאמיתותן של דעות, וממילא מכאן הוכחה לאמיתת טענות פייגלין. לפי ההגיון הזה, היהדות היא טעות כי היא היתה תמיד במיעוט מספרי. האמת לא נבחנת בקלפי. לצערי הניתוח הזה שטחי ושקרי.
אכן, ובכלל קצת כבוד לרב גדול לא יזיק לבחור
ק | 19-03-2019 13:33
תת
3
ניתוח שטחי
א | 18-03-2019 11:07
הטיעון השגוי העומד ביסוד הניתוח הזה הוא שהפופולריות היא המבחן לאמיתותן של דעות, וממילא מכאן הוכחה לאמיתת טענות פייגלין. לפי ההגיון הזה, היהדות היא טעות כי היא היתה תמיד במיעוט מספרי. האמת לא נבחנת בקלפי. לצערי הניתוח הזה שטחי ושקרי.
4
מאמר מגוחך
דביר | 18-03-2019 11:10
אולי גם קבלת 12 המנדטים של המפלגות הערביות אומר שהנרטיב הערבי צודק...אולי הרוב הנוצרי בעולם אומר שהנצרות היא הדת הנבחרת והנכונה...רמה נמוכה
5
הכותב ליצן רפורמי מהקרן החדשה, למה זה פה??
בושה שמפרסמים תועבה | 18-03-2019 11:19
בושה שמפרסמים פה שטיפת מוח ותועבה שמאלנית רדיקלית!
לכל התמודדות
ישראלי | 18-03-2019 16:30
הפתרון שלכם לאמר שזה רפורמי.. תתחילו להתייחס לענין ולא בסיסמאות..
6
תכיר את הרב טאו
הרב הוא שיא החירות | 18-03-2019 11:22
לך פעם אחת לשמוע שיעור שלו,תשאל אותו שאלות...שב איתו בנחת ותקבל תשובות ובעיקר תלמד שחירות אמיתית-זה לא ליברליות...אכלת הרבה סרטים וקש
תשמע
ישראלי | 18-03-2019 16:31
שכשהרב מלמד התלמידים שותקים ( הגהות יעבץ יבמות סג )
7
בתור מצביע זהות ובוגר ישיבת הר המור
שלום | 18-03-2019 11:28
אני חושב שהכותב טועה בתרתי: א. הרב טאו לא נגד חירות. הוא רק נגד אלה שמגדירים את החרות כמו שצויין במאמר: כביכול שחרות מתבטאת ברפורמה, להטב ושאר מרעין בישין. אי אפשר להיות רב בישראל ולהיות נגד החירות, שהרי זה מה שקיבלנו בסיני: חרות על הלוחות. וכן אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה. ב. פייגלין לא בעד הליברליזם השטחי שמופיע במאמר. הוא כן בעד אי כפייה, ובזה הוא הולך בדרכו של הרב צביהודה (רבו של הרב טאו) שהיה חבר בליגה נגד כפיה דתית.
אהבל
שוקי | 19-03-2019 10:24
טמבל מושלם
גדול
יהונתן | 18-03-2019 16:06
גדול!!
8
הסבר אחר לדברי הרב טאו
אבי | 18-03-2019 11:40
ברשות הרב אני רוצה להסביר הסבר אחר לדברי הרהג טאו בלי קשר למפלגת זהות. הההבנה היא שלי ועל אחריותי אבל היא לא נשמעת לי מחודשת. בפשטות לא מדובר על אגודת סתרים ועל אנשים שמנסים לעכב את הגאולה אלא אנשים שנאבקים תודעתית במרכיבים הדתיים ומסורתיים בעם ישראל. הסיבות יכולות להיות פוליטיות וגם קידום עמדה פרוגרסיבית. זה דברים שנמצאים על השולחן ואין בהם שום חידוש או קונספירציה. הרהג טאו גם מדבר על מניעים כלכלים חזקים (בהתייחס לסמארטפון נניח). בציטוט שהבאת יש פה פשוט תנועה שמנסה בכח לקדם עמדות פרוגרסיביות על ידי פעולות אקטיביות - המטרה היא לקבל לגיטימציה לתופעות בעייתיות. זו אסטרטגיה ידועה שלהם ואין פה שום קנוניה. מעל גבי זה אפשר לדבר על הרמה הרוחנית אבל זה נושא ליודעי חן. בכל אופן הוא לא רלוונטי בהכרח לתודעת הנפשות הפועלות.
9
נו באמת
עומר | 18-03-2019 11:40
חח אכן מעלה גיחוך. קצת מזכיר ילד בן 5 שמלמד את סבא שלו על החיים..
10
שכנעת אותי למה לא להצביע זהות!
אבי | 18-03-2019 11:47
בקיצור יכלת לכתוב ׳אנחנו רוצים סדום ועמורה׳. איזה מאמר עלוב
מה הקשר?
מצביע זהות | 18-03-2019 12:57
1) הכותב בעצמו לא מצביע 2) הוא טועה בהעמדת זהות כמיפלגה ליברלית כגטן הליברליזם של השמאל המערבי זהות דוגלת בליברליזם קלאסי, כזה שמניח שזכיות האדם מקורם מה', וכזה שרוצה מדינה חופשית ועם מוסרי. 3) לעניות דעתי אין סתירה כלל בין דבריו של הרב טאו לעמדות זהות מחשבה אלה רק בפתרון, הורדת השאלה לרמה החברתית כדי שאותם קבוצות אינטרס יאבדו את היכולת שלהם לכפות על הרוב, במקום מלחמה על מי יכפה ומה.
11
הקדמת לשתות כנראה
יהודי | 18-03-2019 11:50
מה נסגר איתך בנאדם? לקחת יין או קנאביס?
לשתות? לעשן קנבוס!
משה זוכמיר | 18-03-2019 12:39
ככה זה נראה. פייגלין משגע את הנוער עם המריחואנה שלו.
12
טעות.
ירון | 18-03-2019 11:51
לפי פייגלין הרב טאו יוכל ללמד אותנו ולהעביר מסר מבלי שיפריעו לו. תחת חסות של מדינה יהודית.
אבל
אישה | 19-03-2019 8:33
מי יממן את המוסדות הדתיים?
13
הזוי! חופש כזה זה ההפך מקבלת עול מלכות שמים!
אוהד | 18-03-2019 11:51
הבסיס של היהדות זה נעשה ונשמע. קבלת עול. דווקא בתוך המגבלות שה' יתברך שם לנו, יש את האור האין סופי. מחוץ למגבלות אלו יש חו חושך נוראי. מי שיוצא ממגבלות אלו יכול להתדרדר עד כדי כך שהחושך נראה לו אור כמו בכתבה זו... אצל ערבי זה יכול להתבטא בלקחת סכין ולרצוח, ועדיין זה לא מנתק את הנשמה היהודית משורשה. להבדיל, אצל יהודי זה חו הרבה יותר גרוע, שיהודי ישכנע יהודי אחר שאיסור נוראי שגורם לו לכרת וניתוק משורשו, זה ליברליות! ה' ירחם עלינו שבכלל מעלים כאלו רעיונות כאן!
חירות
סטרייט | 18-03-2019 20:22
החירות בתפיסה החילונית מנוגדת כמעט ב 180 מעלות לחירות בתפיסה הדתית. לגבי העדפות מיניות יש בעיה הולכת ומתעצמת של מאמינים ומאמינות שומרי מצוות שמעדיפים את בני ובנות מינם ומסרבים לחיות חיי שקר בזוגיות אומללה שמבוססת על שקר והסתרת נטיית הלב. ראינו בשנים האחרונות רבנים אורתודוכסיים מכובדים שחטאו בהטרדות מיניות כלפי תלמידיהם אך בפומבי נשאו דרשות חוצבות להבות בגנות הומוסקסואלים ולסביות. היציאה מהארון של בעלי נטיה מינית שונה היא נצחון היושר על הרמיה. .
14
פייגלין הוא איש מסוכן
זהבה פישר | 18-03-2019 12:16
טענה שלי היא כזו: זכה, נעשית לו סם החיים, לא זכה, נעשית לו סם המוות הדרך הטובה ביותר ביותר להשגיח על הדת היא לשמור אותה קרוב אליך, להציב מולה ובסמוך לה את הקהל: הגוף האזרחי שמנהל את ענייני הציבור, ולהחזיק אותה קצר. נכון שמדינת ישראל אפשרה לגידולי פרא של הדת בכך שלא הפעילה נגדה את הכוחות שיש לה, כגון הפקעת קידושין וחוקים אחרים ולכן אנשים מתפתים למדוחי השוא של משיח השקר פייגלין ורוצים להפריד את הדת מהמדינה. מה שהם לא מבינים זה שפייגלין, בכוונת מכוון, רוצה לשחרר את הנמר מכלאו ולהמיט עלינו שואה. הוא רוצה להניח לדת לפרוץ עם כל המטורפות שבה: בתי דין על הר הבית, בית המקדש, ואי הפעלת סנקציות אזחיות שירסנו את הטירוף. האיש הזה מסוכן למדינת ישראל ברמות גבוהות ביותר. הוא אנטי חזל, ואנטי המורשת האזרחית שנהגה בעם ישראל מדורי דורות.
ה' ישמור?
מאמין | 19-03-2019 8:35
בית מקדש? בית דין גדול בלשכת הגזית?
לא פחות מלקבוע ב ה ב על ההצלה מפייגלין
ישראל | 19-03-2019 8:02
יא הזויים, דברים סרי טעם, יש 5 דתיים בעישרייה הראשונה שלו, כולם רוצים לשמור על יהדותה של המדינה, וגם שאר החמישה הצטרפו למפלגה שיהדות המדינה כתובה במצע שלה, מה אתם אוכלים את הראש
זהבה, זהבה
משה זוכמיר | 18-03-2019 22:52
אל תגזימי כל כך.
אפשר קצת פחות דרמה
מיכאל | 18-03-2019 13:49
מאיפה את מביאה את הניתוח ההזוי הזה ...אולי פייגלין בכלל מנסה להשתלט על העולם ולהפוך את כולנו לזומבים ולמכור את האיברים שלנו לחייזרים..אולי?
15
הנחת יסוד פרוגרסיבית
איציק | 18-03-2019 12:25
ראייה פרוגרסיבית של טבע האדם. פרודוקטיבי חושבים שאדם ביסודו הוא טוב, ומספיק לשחררו משלשלאות המסורת כדי שהעולם יהיה טוב. אך ראייה שמרנית ומפוקחת יודעת שטבע האדם גם בבני הוא. שהמסורות הם אלו שמחנכות ומכוונות ומעדנות אותו. יש בקשה של חירות שאומרת תן לי לעשות מה שאני רוצה. שיהי בהמי, ענין שלי. אך מאמר זה מניח שחירות יכולה להוביל עדינות, עד כדי הסיסמא המופרכת שיהדות היא חירות (פחחחחח). ולכן הוא גם מופרך
16
השוואה טיפשית. בוודאי גם פייגלין נגד השטחיות
ליאת פרידמן | 18-03-2019 12:36
השוואה טיפשית. בוודאי גם פייגלין נגד השטחיות המוצגת במאמר.
17
שכוייח ר׳ אליהו
יוסי | 18-03-2019 12:44
יפה כתבת, גם אם יש מה לדייק (יש הבדל, למשל, בין בקשת חירות לאומית לבין בקשת חירות אישית מכבלי ההסכמות הלאומית).
18
זהות ממש לא בעד האג'נדות של הפמיניזם
גד | 18-03-2019 12:54
כמה רדוד הכותב יכול לרדת, הפמיניזם הרדיקלי וכן התנועות של הלהטבים הם היפך הזהות וטישטוש כל מה שנקרא זהות, ולכן אין הם חירותיים, בדיוק ההיפך מכל מה שפייגלין מייצג אם יש לך זהות יש לך חירות.
19
יש דברים בגו,אבל...
דוד ברזילי | 18-03-2019 13:02
כמובן שיש צד אמת בדבריך אם כי צריך זהירות יתר (ורף מוסר גבוה פרטי וציבורי) כדי לתת דרור מלא לחרות. זה הברקס של הגישה הנגדית (לא הרב טאו, התורה היא כזו אח שלי). גם פייגלין בעצמו מבין שצריך גבול לחרות, למשל בסוגיית הגיור. השאלה היא : שאלת הגבול של החרות.היכן אתה מניח אותו.
20
איך זה מעיד על כשלונו של הרב טאו? להפך!
מישהו | 18-03-2019 13:34
כרגע מפלגה שרובה דוגלת בעקרונות דומים לשל הרב טאו (איחוד מפלגות הימין) מחזיקה הרבה יותר מנדטים מזהות הכושלת. סימן שהעם מחפש חירות אמיתית. לא חירות לעשות מה שבא לך אלא חירות לבחור בטוב מול הרוחות הנושבות של תרבות המערב.
21
ירבה ממזרים בישראל
זהבה פישר | 18-03-2019 13:37
רק תחשבו, כפי שהציע מגיב אחד, שכל רב ישיא בני זוג, בלי רישום, ואחר כך יערוך או לא יערוך את הגט שלהם בשעת הצורך. אף אחד לא ידע אם הם התגרשו כהלכה, אם האיש פנויה או אשת איש - והתוצאה הרס המרקם של החברה הישראלית. זאת סכנה.
22
הטעות היא אימוץ החשיבה הסוציאליסטית ע"י הדתיי
שלמה | 18-03-2019 13:38
המצוות הן חובות אישיות של האדם. אין בתורה חובה להקים מנגנון שיכפה על הפרט.
..
בחור | 18-03-2019 18:05
אבל יש מנגנון בתורה שכופה ערכים ציבוריים..והפרט היא חלק מהציבור ומחוייב להם.
23
פשוט בושה. די לזלזול בת"ח..
י | 18-03-2019 14:12
די לזלזל באינטליגנציה, הכותב לא זלזל, תפסיקו
אבי | 18-03-2019 19:58
לסתום פיות, די לשטיפת המוח שאוסרת לחלוק על רבנים(בכבוד הראוי....)
24
כל אחד יכול להראות שהרב טאו טועה בגדול
אלי | 18-03-2019 14:43
לאורך שנים רבות.
25
אז מה הקשר לרב טאו ?
אז מה הקשר לרב טאו ? | 18-03-2019 14:58
שמע אחלה מאמר ואני גם מאוד מסכים עם הדרך הזו של פגלין אבל ראו שניסית לדחוף את הרב טאו בכח. חלאס לפלג ולחפש את השוני בין אנשים, יש תפקיד בדור הזה ליצור חופש ויש אנשים שתפקידם לעמוד על המשמר. את אותו דבר אפשר לומר שכדי להביא שלום צריך לפתוח את המחסומים לערבים אבל מצד שני צריך מי שיבדוק אחד אחד שלא יבריח לארץ נשק. לדעתי קוצר בראייה כוללת על הדור.
26
אני בעד הרב אמסלם
ספרדי | 18-03-2019 15:22
שמסמל את הסובלנות של יהדות ורבני ספרד שהצליחו לחבב את הדת על קהילותיהם ולא להמאיס אותה כחבריהם
לצערי אתה טועה
יצחק | 18-03-2019 19:12
רוב ילדיהם של הספרדים המתונים הינם לכל היותר חובבי דת ימסורת. זה כסיסמא השנע טוב. בפועל בלי מסירות ונאמנות לא ניתן להישאר דתי
27
איך אפשר לומר שהרב טאו טועה ולשכנע מישהו?
לא משנה | 18-03-2019 16:16
ועשיתה ככל אשר יורוך
28
השוואה הזויה
אפרים | 18-03-2019 16:55
רק טפש מסוגל לערוך השוואה בין רב גדול וצדיק לדמות תמהונית והזויה. להיכן הדרדרנו???
29
קשקשן רפורמי
אבי דויד | 18-03-2019 16:57
רפורמי
30
אלילות
יהודי | 18-03-2019 17:04
אני לא מכיר אותך... אך אם אתה חושב שבציבור יש חופש אמיתי לחשוב על כל הגועל הזה אתה טועה ובענק.. אנשים רועדים מפחד בשל הדיקטטורה השולטת בכל מיני גופים המגדירים עצמם נאורים וכו וכו... לך תלמד על המציאות ותכתוב דברים... שנית לא צריך להיות חכם גדול בכדי להבין עד כמה דברים אלו איומים ונוראים.. מספיק לדעת את המיבנה של גבר ושל אישה ולהבין שרק כך ישנה אפשרות לקיים יחסי אישות... מעבר לכך הקשר בניהם לא מוליד חיים הוא מסורס מעיקרו זה לא מתחבר... אך מעל הכל זו חזרה איומה לעולם האלילי של פעם.. החיים הופכים להיות אוסף של דחפים והאדם מגיב אליהם.. בדיוק כמו האדם האילילי של פעם שלא היה מאמין בבורא ונברא אלא היה צריך לתת מענה לדחף האלוקי שבקרבו ועל כן הפך להיות עובד אלילי עלוב... לזה אתה קורה חירות נו באמת...
31
ההבדל בין חירות להפקרות הוא דק
משה | 18-03-2019 17:12
כל אחד מותח את הגבול במקום אחר. אני אישית בעד ליברליות אבל נגד שינוי הגדרות לצורך כך. אשה מלומדת ונבונה היודעת שס ופוסקים אינה 'רב', להטבים החיים יחד אינם 'נשואים', ורפורמים העושים טקס מסויים אינם 'מגיירים' איש. זנב של כלב לא הופך לרגל רק כי החלטת לקרוא לו: רגל. קצת סובלנות גם מצד הלהטבים היה גורם להם להבנה. יתר על כן, הליברליזם היום מאד דיקטטורי. כאשר מישהו מעיז לחשוב טיפה אחרת מהליברל התורן אז האחר הוא: 'חשוך', 'מסוכן', הומופוב', 'גזען', 'מיזוגן'.....
מי להאמין ולהיות
מאמין באמונה | 18-03-2019 21:37
ליברל בשונה מדיקטטור אינו כופה על האמונתו של אחד את אמונתו של השני. אדם שמתייחס לאישה כעל חיה חסרת מודעות אנושית - הוא שוביניסט. אדם שאומר שאמונתו יותר אמיתית מאמונתו של אדם אחר - הוא אדם חשוך. אדם שכופא את אמונתו על אדם אחר - הוא אדם מסוכן. אדם שאינו סובלני כלפי הומואים - הוא הומופוב. אדם שמאמין שהגזע שלו יותר מקורב לאלוהים - הוא אדם גזען.
32
פייגלין סכנה עצומה לדת לפי דעתי
יעקב | 18-03-2019 17:52
צריך קוים אדומים ובהרבה דברים אין לו
33
..
בחור | 18-03-2019 17:55
מה שאנשים צריכים להבין זה שחירות אמיתית זה חוקי ומשפטי התורה, ולא חופש לכל אחד לבחור את דרכו, כי תכלס אם התורה זה האמת, ואנו מאמינים שהיא אמת, אז כל דרך אחרת בהכרח יש בה טעות(יכול להיות גם קצת אמת, אבל הרוב טעות)..התורה מלמדת מה היא חירות אמיתית לנפש, ואיך לחיות בשלום עם הסביבה, ואיך לחיות חיי מדינה עם יושר ומוסר אלוהי..והתורה נותנת הדרכה לאומה שלימה איך להיות גוי קדוש. אז יש משהו נכון בסיסמה הזו יהודות=חירות..אבל רק שיבינו שההגדרה שלהם ושל העולם המערבי לחירות, היא לא נכונה..כי רק התורה זה חירות אמיתית באמת..חירות אם מסגרת וחוקים נכונים שנותנים ביטוי לכל כוחות החיים ולא מתעלמים או רומסים אף אחד מהם..הציבור קצת רחוק מלהבין את זה..אבל אני בוטח בדברי הרב קוק שיגיע הזמן והעולם יבין את זה, והקמפיין של פייגלין זה צעד קטן לעבר ההבנה הזו..ואחרי הרבה תהליכים יקרה את מה שמתואר בעלינו לשבח,הדור שלנו הוא הכי קרוב קרוב לזה מאשר כל דור אחר..בעזה..ומי שלמד לפחות קצת מספר אורות ולוקח את הרב קוק ברצינות, אמור להבין את הדברים האלה.
34
טעות
אריה | 18-03-2019 17:56
חירות איננה הפקרות ומימילא אינננה זהות.
35
בתרגום חופשי ופשוט: אתה מנסה לקדם הפקרות.
אייל להב | 18-03-2019 18:07
להיות חופשי כולם רוצים, אבל גם אנרכיה אף אחד לא רוצה. וחופש מהמחויבות להיות בן אדם החופש מהמחויבות למוסר האלוהי שעל פיו מושתתתים חוקי העולם פירושו אנרכה והרס וחורבן של כל דבר. מה שאתה מטיף לו במילים אחרות זאת הפקרות בשם החופש. תן לכל אדם את החופש לעשות ככול העולה על רוחו והשמדת את האנושות. חייבים להיות חוקים שעל פיהם האנושות אמורה להתנהל וחייבים לאכוף את החוקים האלה. ילד רוצה חופש ושחרור מהחובה להכין שיעורי בית או ללכת לרופא שיניים ולהמשיך לזלול כמה ממתקים שבא לו. הורה שיתיר לו זאת הוא לא אדם נאור וליברל הוא אידיוט רשע שלא רואה 3 צעדים קדימה. בלי רופא שיניים עוד כמה שנים יירקב לילד כל הפה. בלי משמעת בהכנת שיעורים הילד לא ירכוש משמעת בשום מטלה בחיים ויהיה בטלן חסר פרוטה ואם יאכל מה שבא לו בשם החופש והחירות להיות חופשי ולעשות מה שבא לי הוא יכול גם להרוג את עצמו. כמה טיפש יכול אדם שקורא לעצמו נאור להיות....
36
פייגלין טועה
ירון | 18-03-2019 18:51
שטויות במיץ התורה תורת אמת משכב זכר - תועבה
37
מה נראה לך?
בן אדם טוב | 18-03-2019 18:54
אליהו גליל יש משהו שאתה מפספס- להגיד שאתה חושב שהרב טאו טועה או שהאידאולוגיה שלו נכשלה ולנסות לסכם את זה במאמר כזה עלוב זה גאווה(וטמטום). הכתיבה של המאמר הזה מתאימה לילדים ביסודי. יש לי כל כך הרבה זבל במאמר שכבר אין טעם לבקר אותו. אין שום נקודה במאמר שאמרתי- ״וואלה מעניין/צודק/יפה/משהו עם קונוטציה חיובית״.
38
רקזהות#
אלי | 18-03-2019 18:59
אנחנו יהודים בני חורין! ורק בשביל יצאנו ממצרים! הרב טאו מתנגד לעליה להר הבית... ואידך זיל גמור...
39
פסח בפתח
אלי | 18-03-2019 19:00
כך כותב החזון איש (אהעז סב ) לכן בזמן הזה אי איתיהיב רשות להקריב קרבן פסח - אין לבטל כך כותב החתם סופר לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב שכן הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל כי שם נבנה בית עבודה שלהם ואומרים שאבן שתייה באמצע הכיפה ההיא ולא יקרב שם איש זר שאינו מאומנתם. חיוב על כל אחד ואחד מעם ישראל להביא קרבן פסח במועדו והוא בחיוב כרת! מי שלא מצביע זהות מצביע לבטל הקרבת קרבן פסח השנה
40
יד נעלמה כשמה כן היא. נעלמה.
בוקר טוב אליהו | 18-03-2019 19:00
כנראה פספסת את הציטוטים שנאמרו בישיבות היחצנים (חפש בגלובס) בהפגנות הפונדקאות בקיץ האחרון בההפגנות של 400 איש ששיתקו את איילון ואת המדינה על נושא שנוי (מאוד מאוד) במחלוקת. האדם הסביר, חילוני דתי או גוי לא רואה כמעשה מוסרי את תעשיית השכרת הרחם מנשים במדינות העולם השלישי תוך ניצול אכזרי של חרפת רעב, רק בשביל להגשים מודל הרסני של זוגיות. מודל שהפך ללגיטימי על אף הנזקים הבלתי הפיכים על ילדים אומללים חסרי ישע שיגדלו בעל כרחם למציאות מעוותת, וכל הגדרה אחרת היא שקר. בתקשורת ובדעת הקהל נשפכו מיליוני מילים רק לא על זה. נראה שהקמפיין האדיר הזה עובד היטב על המון העם ורפי השכל שאינם מבינים את המשמעות וזוית ראייתם כשל נמלה ממוצעת ושכלם כשל סוס פוני, שלא לומר חמור. אינני מכיר את הרב טאו ומה שהוא אמר זו אינה דעתו האישית בלבד. זו דעתה של האנושות המוסרית ושל אלו שעדיין חוטאים בחשיבה עצמאית והיגיון בריא.
41
הרב טאו מתעב את במדע כי בתורה כתוב שכדור הארץ
דר לפיזיקה | 18-03-2019 19:00
נוצר ימים לפני השמש ומשתנה שהשמש סובבת את כדור הארץ שהוא מרכז היקום ולפחות של גלקסיות החלב. ברירת בעולם על פי טאו פח5ת מ 6000 שנים ובפועל על פי התורה המבול הרס,ת הכל יהיה כ 1800 שנים לאחר הבריאה. אבל באותה עת ואחריה ממלכות בכל אזור אגד מצרים תורכיה סין הודו חיו התקיימו ויש הוכחות. הרב הפרימיטיבי טאו טוען שבניגוד למדע שיש מערכות כוכביןם אלפי שנות אור ולא רק 5600 שנים קלנדריות. ולמה בורא העולם מחק השמיד את המישכן לוחות הברית את המקדשים? ולמה כל בהיסטוריה שלנו מלווה במלחמות אחים? ולמה הכהונה נמחקה וכן הסנהדרין הושמד נרצח, התשובה בגלל אנשים קיצוניים ופרימי5יביים כמו הרב טאו.
42
הכותב צריך לקרוא קצת הרב קוק
בית יהודי | 18-03-2019 20:29
הוא מדבר על חירות אמיתית. במקרה או שלא, הקבה שתל אותנו כאן עם תיאום מלא בין היהדות שלנו לבין החירות. ערכי היהדות הם הם החרות האמיתית. נושא רציני ללמוד אותו, לא לטוקבק. חוץ מזה, איך אפשר לשים את הרב טאו ופייגלין על אותה כף המאזניים? אני מסכימה רק עם דבר אחד- פייגלין ניצח עם הסחורה שהוא מוכר. אבל אין בה צל של אמת, רק כמה חומרים מסוכנים.
43
חופש לבחור
יהודי חופשי | 18-03-2019 21:00
הכפייה הדתית של המדינה עי הרבנות בכשרות בנישואים ובכל הנושאים היא הסכנה האמיתית לדת וליהדות! היא הגורם העקרי להתרחקות העם היהודי מהדת היהודית חרדים דתיים מסורתיים וחילונים לא כפו עליכם במה להאמין-אל תכפו על אחרים מי שרוצה לקיים נעשה ונשמע מתוך אמונה שלמה בברכה, אבל שלא יתיימר להיות הקדוש ברוך הוא ולהחזיק את ההר בשביל אדם אחר קצת ענווה חולים במחלות סרטן, אפילפסיה, פרקינסון, טרשת ועוד רבות חווים סבל נוראי, התרופה היחידה שיכולה לעזור להם עם הסבלם ובחלק מהמקרים גם לשמור על חייהן היא הקנאביס. כתוצאה מגישת המדינה לקנאביס גם חולים במצבים מסכני חיים משש קיימים קשיים גדולים לקבלת התרופה שלהם. רק שינוי הגישה וההבנה שמסוכנות הקנאביס אינה עולה על מסוכנות הסיגריות או האלכוהול יכולה להציל חיים. לא ראיתי אנשים שמתנגדים למכירת אלכוהול למרות שלפי כל המחקרים אלכוהול יותר מסוכן.
44
יהדות היא פילוסופיה
האב מתיוס | 18-03-2019 21:17
יהדות זה לא טריטוריה ולא אג'נדה. יהדות בכפיה היא דיקטטורה יהדות להמונים היא התגשמות הבהמיות של האדם וזה בדיוק מה שהביא הרב עובדיה על מדינת ישראל. מי שרוצה לקבל על עצמו עול תורה שיעשה את זה עם מי שמעוניין בכך. דת חייבת להיפרד מניהול המדינה והדשדוש המתמשך בו ישראל נמצאת הוא בפירוש בגלל התערבות הדת בענייני המדינה.
45
גם פייגלין לא היה חותם על זה!!
דוד | 18-03-2019 21:55
בלי קשר למחלוקות אני לא חושב שראוי לכתוב על תלמיד חכם שטעה בפרהסיה כזו הגם שכתבת לא בצורה עוקצנית. גם פייגלין לא היה חותם על זה כך, לפי מה שהכרתי ממעקב אחרי דבריו הוא לא נוהג לבנות את הצלחתו על כשלונם או טעותם של אחרים.
46
האם הכותב שמע על הבונים החופשיים?
יהודי | 18-03-2019 21:57
.
ועלינו שמעתם?
הבבונים החופשיים | 19-03-2019 9:00
???
47
בושה של כתבה. איבדתם אותי סרוגים
רעננה | 18-03-2019 22:53
איפה העורך? במצעד גאוה בברלין?
48
טעות קשה! כנראה שהכותב לא מבין דבר ביהדות
זה לא העיקר | 19-03-2019 0:11
ישנם חוקים שאם יבטלו אותם לא תהיה יותר מדינה יהודית כמו חוק הנישואין (תעשו חשבון פשוט) דבר שיגרום לממזרים וכו. כך הורסים את המדינה שלנו שהיא קודם כל יהודית בשתי ידיים. פייגלין הוא סכנה למדינה, אין לו בעיה ללכת עם גנץ. לכל מצביעי הימין שמצביעים לפייגלין ראו הוזהרתם: פייגלין ילך עם גנץ וגנץ חייב את הערבים כדי להקים קואליציה האם זה מה שאנו רוצים? ערבים בקואליציה? דבר כזה לא היה בשום כנסת שהיא. מכאן קצרה הדרך להבין שרק הצבעה למפלגות ימין אמיתיות שמצהירות שלא ילכו עם גנץ תבטיח את שלמות המדינה
49
אני מזהה פה טכניקה חדשה של הימנים נגד זהות
טל | 19-03-2019 0:16
להביא כתב שטחי שיתמוך בהם כדי להציג את תומכיה כשטחיים
50
הכותב הניאו-קונסרבטיבי עושה פה גניבת דעת
דוד | 19-03-2019 2:02
ומבלבל בין ליברטריאניזם שזו האידאולוגיה של פייגלין לבין ליברליזם שזו האידאולוגיה השמאלנית שלו.
51
שקר גדול, יצר הרע מבקש חירות
רש | 19-03-2019 8:45
כיהודי וכיהודי בלבד ,כותב המאמר הינו שקרן וכופר בכך שהוא הוציא את היצר מהמשוואה כמניע היותר גדול של כל התנועות הסוטות ( מהנורמה,או סתם 'סוטות' ) לעיל המצוות מבססות על גבי העובדה הטבעית אפשי ואפשי וועוד איך אפשי ! הרצון לחופש נכון וטוב אבל מהו חופש אין ביכולת האדם לקבוע ! את זה התורה מלמדת למה נותנים לכל זב חוטם לכתוב בפרהסיה ?
52
דוד
משה | 19-03-2019 10:45
זה חוצפה ככה לדבר על תלמיד חכם שמסור כל כך לדור
53
טעות יסודית
דוד בן מאיר | 19-03-2019 11:57
עם כך הכבוד לילדים המריעים למען הפסקה כל עשר דקות - הרי ברור שחופש כזה יביא יותר הרס לעולם מאשר בנין. אבל טעותך היסודית היא בבלבול מושגים בין ליברלי ובין פרוגרסיבי. הפרוגרסיביים רואים עצמם חלוצי הקדמה של האנושות ועליהם מוטלת המשימה לגרור את האנושות לעתיד יותר טוב, גם אם בעל כרחה. מי אומר שעתיד זה הוא יותר טוב? הם. מי יביא לידי השינוי? הם. מה עם כל החולק עליהם? הם יגרמו לו לשתוק. בזה הרב טאו צודק מאה אחוז ומי שאינו מבין את זה כנראה לא למד כלום מן המאה העשרים.
54
פייגלין נושא את דגל הפופוליזם, זה הכול
שי | 19-03-2019 12:08
הוא המקבילה הליברטריאנית של כחלון, מודל 2019. בדיוק כפי שפתאים רבים נהרו אחר כחלון כדי לקטוף כסף שגדל על העצים, פתאים דתיים נוהרים אחרי פייגלין שמבטיח לפתור את כל הבעיות בעזרת הפרטה וסיפוח.
55
בשנת 88- ביטול חוק איסור משכב זכר ואינטיפאדה
יוסף בן אליה | 19-03-2019 17:50
ואתה אל תסתתר מאחורי הרב טאו תגיד שהתורה לדעתך רעה שמשה רבינו לדעתך טועה שהקדוש ברוך הוא בעצמו הרי משכב זכר - מות יומת , ניאוף מות יומת הנואף והנואפת , משכב עם הכלב שלך - מות יומת , חילול שבת -מות יומת וכשאין שופטים וכשמחנכים כמוך מגדפים אלוקים חיים , נשאר טיטוס , נבוכדנאצר , היטלר , פותין , גירושין , עוני ומחבלים
56
דייייייייייייייייייייייייייייי
אביתר יעקב מיכלשוילי | 20-03-2019 12:11
מספיק! לא כל אחד יכול לכתוב מאמרים נגד אחד מגדולי הדור!