נאמנים: 99.9 אחוזי הצבעה בבחירות בצפון קוריאה - סרוגים

נאמנים: 99.9 אחוזי הצבעה בבחירות בצפון קוריאה

בתום ספירת הקולות נקבע כי אחוז ההצבעה בבחירות בצפון קוריאה עמד על 99.99 אחוז- עליה ממערכת הבחירות הקודמת, שם נרשמו 99.97 אחוזי הצבעה. באופן לא מפתיע, אף אחד לא העז להצביע נגד המועמדים של קים ג'ונג און

נאמנים: 99.9 אחוזי הצבעה בבחירות בצפון קוריאה
  שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: שאטרסטוק)

כמעט מושלם: צפון קוריאה הודיעה שאחוז ההצבעה בבחירות לפרלמנט שנערכו בתחילת השבוע עמד עם 99.99 אחוז. מדובר בעלייה בהשוואה למערכת הבחירות הקודמת במדינה משנת 2014, שבו נרשמו 99.97 אחוזי הצבעה.

בסוכנות הידיעות הממלכתית הרשמית של צפון קוריאה הסבירו כי הסיבה היחידה לכך שלא נרשמו מאה אחוזי הצבעה, היא מכיוון ש"חלק מהאזרחים נמצאים בחו"ל או עובדים בים". כזכור, בצפון קוריאה הדיקטטורית נהוגה חובת הצבעה עבור כל אזרח מעל גיל 17, כשאלו שלא מצביעים עוברים על החוק- ובדרך כלל מוגדרים על ידי הממשל כעריקים. למעשה, חובת ההצבעה משמשת כדרך לברר האם אזרחים נמלטו מצפון קוריאה המסוגרת לסין או דרום קוריאה.

קים ג'ונג און מצביע בקלפי (צילום: מתוך טוויטר)

בניגוד לאלפי המועמדים והמפלגות בבחירות לרשויות המקומיות בישראל, בצפון קוריאה יש רק מועמד אחד למושב של כל מחוז בפרלמנט, המכונה "אסיפת העם העליונה". התושבים מתבקשים להצביע בעד המועמד הנבחר של השליט קים ג'ונג און או נגדו- וכצפוי, בתום ספירת הקולות נקבע כי כל האזרחים הצביעו בעד המועמד היחיד בקלפי. "כל הבוחרים הגיעו להצביע כגוף אחד כדי להראות שהכוח של העם שלנו איתן כמו סלע" אמרו בועדת הבחירות המרכזית. "כל ה-100% בחרו במועמדים לחברי האסיפה שנרשמו במחוזות הבחירה הרלוונטיים, ואושרו על ידי מנהיגנו קים ג'ונג און".

חברי הפרלמנט נבחרים אחת לחמש שנים, אך בפועל לא מקיימים פגישות קבועות. בפגישתם הראשונה, שתיערך כחודש לאחר הבחירות, חברי הפרלמנט בוחרים גוף קטן בהרבה שיעבור באופן קבוע- וכינוס מלא של המועצה מתרחש בדרך כלל רק פעם או פעמיים בשנה. 700 חברי הפרלמנט מתחלקים לשלוש סיעות- נציגי "מפלגת הפועלים הקוריאנים", המשמשת כמפלגת השלטון, לצד שתי מפלגות קטנות יותר החברות בקואליציה הפרלמנטרי. למפלגות האלה מוקצים מושבים באסיפה, אולם אין להן כוח עצמאי של ממש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו