השימוע לנתניהו - לכל המאוחר עד ה-10 ביולי - סרוגים

השימוע לנתניהו – לכל המאוחר עד ה-10 ביולי

היועץ המשפטי לממשלה נענה לבקשת עורכי דינו של ראש הממשלה נתניהו להשהות את העברת חומרי החקירה עד לאחר הבחירות מחשש שיודלפו לתקשורת, והוסיפו כי השימוע ייערך לכל המאוחר בתחילת יולי

author-image
השימוע לנתניהו - לכל המאוחר עד ה-10 ביולי
  צילום: Aharon Krohn/Flash90

חקירות ראש הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (שני) כי ישהה את מסירת חומרי החקירה עד לאחר מועד הבחירות וכי השימועים ייערכו לכל המאוחר ב-10 ביולי.

החלטת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, מגיעה לאחר בקשת פרקליטיו של נתניהו כי ישהה את מסירת חומרי החקירה בתיקים 1,000, 2,000, ו-4,000 עד לאחר הבחירות. היועמ"ש החליט להיענות לבקשה, ומשכך חומרי החקירה יועברו לעורכי דינו של ראש הממשלה מייד לאחר הבחירות ב-10 באפריל.

לטענת באי כוחו של ראש הממשלה באם ימסרו חומרי החקירה לפני הבחירות ייתכן וחומרי הראיות יודלפו לתקשורת ויפורסמו. היועמ"ש נעתר לבקשה לפי שהעברת חומרי החקירה נועדה להכנה לקראת השימוע ומשכך אין בעייה בהשהיית חומרי החקירה בחודש.

כזכור, הבוקר נשלחה עתירה לבג"ץ נגד החלטת הוועדה למתן היתרים שדחתה את בקשת נתניהו לסיוע במימון הוצאות הגנה משפטית דרך מקורביו: "החלטה שגויה מיסודה, בלתי מידתית ובלתי סבירה בעליל, שניתנה בהיעדר סמכות".

העתירה נשלחה על ידי פרקליטו של נתניהו, עו"ד נבות תל-צור לאחר שהוועדה קבעה כאמור לפני שבועיים כי מבחינה טכנית אין ערר על החלטתה הקודמת, אלא אם כן יש שינוי נסיבות דרמטי, מה שלטעמם לא היה המקרה. תל-צור התבקש להודיע עד יום שלישי הקרוב האם הוא מתנגד לפרסום ההחלטה באתר משרד מבקר המדינה.

לטענת פרקליטיו של נתניהו, ראש הממשלה זכאי לממש את חזקת החפות ולהיאבק על חפותו, וכי ההחלטה התבססה על מצבו הפיננסי של רה"מ שאינו צריך לכאורה גיוס תרומות לשם מימון הגנתו: "הוועדה זקפה לחובת ראש הממשלה את מצבו הכלכלי, והיא כלל לא הייתה מוסמכת להיזקק לו והיא אף לא טרחה לברר אותו ולא אפשרה לרה"מ להתייחס לנושא. החלטת ועדת ההיתרים חותרת תחת עקרונות היסוד של השיטה, היא ניתנה בחוסר סמכות ובחריגה מסמכות והיא לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בבית גאולה וגדעון אבן סער פותחים בקבוק
כבוד למיגזר | 11-03-2019 19:01
שמפניה... גדעון כבר סגר עם כחלון ובנט שהם ידרשו את החלפתו של ביבי לאחר הגשת כתב אישום.
2
עכשיו זה כבר ברור, מנדלבליט נסחט ע"י
חומי | 11-03-2019 19:18
העוזרים שלו. שימוע רגיל הוא 3 חדשים וזה לא רגיל עם הררי חומר ותקופה לחוצה של אחרי בחירות. זה שוב רדיפת ביבי.
שימוע.שיחול.רק.בעוד.שלושה.חודשים.מרושעים.בפרק
אהרון.כהן.טבריה | 11-03-2019 20:24
גם.אים.נמלא.גיליונות.של.מאמרים.בכול.רגע.נתון.יש.חדשה.המושחתים.בפמליית.היועץ.המשפטי.חוברים.יחד.נגד.נתניהו.וצדק.סופו.לנצח..וגם.בירושלים.יתקיים.מאמר.הנביא.צדק.ילין.בה.ועתה.מרצחים.של.אופי.לראש.ממשלה.שזקף.את.קומתינו.בעיני.העמים.ומדינות.העולם.משחרים.לפתחינול
נסחט על ידי גאולה וגדעון אבן סער
בהחלט | 11-03-2019 20:09
הם יודעים שמנדלבליט מטייח את פרשת הצוללות וסוחטים אותו על מנת שידיח את ביבי
3
כך.מתנהלת.לה.מדינה.שהשמאל.יושב.בעליון.וחרץ.די
אהרון.כהן.טבריה. | 11-03-2019 20:10
וחורץ.דין.צריך.לעשות.הכול.כדי.לשנות.את.השופטים.בעיליון.ולהכניס.לשם.שפטי.צדק.אמיתיים..
כמה שטויות
התמים | 12-03-2019 6:42
אכן, הנייר סובל הכל אבל צריך גם קצת הגיון : אלשיך שהיה מפכל המשטרה בעת החקירה הוא שמאל ? מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה הוא שמאל ? מתי תבינו שאנשי מקצוע יכולים להיות אנשי ימין עם יושרה שגוברת על האידיאולוגיה הימנית שלהם ? אז מה לעשות - גם אנשי ימין שנחשפים לשחיתות של נתניהו ורואים את הראיות שנחשפות בפניהם מבינים שהאיש מושחת. תפסיקו עם השטויות של מנדלבליט נסחט ומנדלבליט נכנע ומנדלבליט חסר עמוד שידרה. כאשר המציאות לא מתיישבת עם אמונתכם העיוורת בנתניהו - אתם מחפשים תירוצים וקונספירציות הזויות במקום לומר , חד וחלק : ביבי מושחת. ואכן הוא מושחת ומובל על ידי אשתו ובנו הנהנתנים.