להחזיר את האחריות החברתית והמסורת של יהדות ספרד - סרוגים

להחזיר את האחריות החברתית והמסורת של יהדות ספרד

מול נטישת המסורת והפערים החברתיים בין המרכז לפריפריה מבקשים ב'ממזרח שמש' להחזיר את האחריות החברתית שאיפיינה את יהדות ספרד. כיום הם מפעילים בתי מדרש בהם דנים בסוגיות אקטואליות מנקודת המבט של חכמי ספרד האחרונים, כשבנוסף הם מפעילים קו מתנדבים בערי הפריפריה.

author-image
להחזיר את האחריות החברתית והמסורת של יהדות ספרד

ממזרח שמש הוא בית מדרש למנהיגות חברתית, המטפח פעילים ומנהיגים חברתיים, לעשייה חברתית ברוח מסורת ישראל ובהשראת מורשת יהודי המזרח.

בתוכנית 'רבנות חברתית' המופעלת על ידי 'ממזרח שמש' מבקשת להציף בעיות ושאלות הלכתיות שהתחדשו בשנים האחרונות.

מה דינו של חילוני שנגע ביין? האם אפשר לצרף חילוני למניין? האם מותר לתת אוכל למי שידוע לנו שלא יברך? ומה עושים כשגוי רוצה להתגייר כדי להתחתן עם יהודיה?

מטרת התוכנית היא שרבני קהילות יכולו להיות מקור השראה בשאלות של צדק-חברתי ותיקון עולם ולשמש כתובת משמעותית להעצמת מוחלשים, כשהם עצמם יהפכו למובילי שינוי חברתי.

במהלך הסדנאות נחשפים הלומדים למסורת חכמי הספרדים בפסיקתם, בדרשותיהם, ובפועלם הקהילתי-חברתי, מסורת שהלכה לאיבוד או הושמה בצד בשנים האחרונות.

"הרבנים הספרדים, מהווים מקור השראה להתמודדות עם שאלות חברתיות אקטואליות, ומייצגים גישה רעננה, היכולה לחבר בין ציבורים שונים בתוך החברה הישראלית." אומרים ב'ממזרח שמש'.

אחריות חברתית

חוץ מבית המדרש החברתי מפעילים ב'ממזרח שמש' מערך של פעילות והתנדבות בשכונות בפריפריה.

"אנו מאמינים שחיזוק הזיקה למסורת היהודית, שבמרכזה ערכים חברתיים; תוך התנדבות ופעילות קהילתית, מחזק את עם ישראל כחברה סולידרית ומחבר את עם ישראל ליסודות הרוחניים, שהביאו להקמת המדינה."

"אנו יוזמים מוקדי התנדבות של צעירים וסטודנטים, לרבות עולים חדשים מאתיופיה וחבר העמים, ובני עיירות הפיתוח, ומפתחים מנהיגות קהילתית דרך בתי מדרש לשינוי חברתי, בעיקר בשכונות מוחלשות ובפריפריה הגיאוגרפית-חברתית של מדינת ישראל."

צפו בכתבה ששודרה בערוץ 1 על פעילות של 'ממזרח שמש' בקרית שמונה:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בעיה אחת- הם מקבלים תקציב מהקרן החדשה! תבדקו באתר שלהם
להמן | 13-05-2012 13:02
לכן התוכן של מה שעושים בטח מוטה לרעה