אדלשטיין על עוצמה יהודית: "לא יהיו בקואליציה, גם אם נתניהו ירצה"

אדלשטיין על עוצמה יהודית: "לא יהיו בקואליציה, גם אם נתניהו ירצה"

יו"ר הכנסת טען כי לחברי עוצמה יהודית אין מקום בקואליציה הבאה: "בן גביר אף פעם לא היה ח"כ. מיכאל בן ארי שהוא היחידי שייבחר, וביום הראשון של הקואליציה הוא יפרוש"

אדלשטיין על עוצמה יהודית: "לא יהיו בקואליציה"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס לשאלת הצירוף של חברי עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, לקואליציה- ואמר כי "הם לא יהיו בקואליציה, גם אם ראש הממשלה נתניהו ירצה בכך".

"הוא (בן גביר) אף פעם לא היה חבר כנסת. אני סולד מן הדעות שלו, אבל אם הציבור ישלח אותו לכנסת, ואם אין הגבלה לגבי הדעות שחברי כנסת יכולים להשמיע, אז מה אתם רוצים שאעשה? בואו נעשה דיון עקרוני" אמר בפאנל בחירות שנערך בבית הדיור המוגן עד 120 בתל אביב. "אני כבר הגעתי למצב מביך ומותר לי לגלות שאני כבר נמצא בין חמשת חברי הכנסת הוותיקים ביותר. אבל איך אומרים? ריד מיי ליפס – החבר מיכאל בן ארי שהוא היחידי שייבחר, יום אחד לא יהיה חבר בקואליציה, וזה לא תלוי לא ברצון נתניהו ולא ברצון הליכוד ולא ברצון הרב רפי פרץ".

עוד טען כי "בן ארי יבקש שבקווי יסוד של הממשלה יהיה כתוב שנספח את ערב הסעודית, שנגרש את כל הערבים מהכנסת… כל מיני דברים כאלה שמטבע הדברים לא יהיו כתובים, ולכן ביום הראשון של הקואליציה הוא יפרוש. אילו היה ניסיון להכניס את החברים האלה לתוך הליכוד, הייתי קם ומוחה ולא נותן לזה לקרות וגם אמרתי זאת לנתניהו".

"לא הופתעתי מהחלטת היועמ"ש"

בדבריו גם התייחס להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא הופתעתי מהחלטת היועמ"ש, כי כולנו הבנו שיהיה כתב חשדות" אמר על הפרסום בשבוע שעבר. כשנשאל מדוע לא הופתע, מכיוון שראש הממשלה כל הזמן אומר שלא היה כלום, טען כי "את זה אפשר להוכיח בשימוע או בבית משפט, אבל אני לא מסתיר גם, שלא יהיה ספק – אין לי שום טענות ליועמ"ש לממשלה, סומך עליו. את פרקליט המדינה אני גם מכיר מהופעותיו בתפקידו השונים בועדות הכנסת השונות, אדם באמת מאוד רציני ומשפטן מאוד רציני. יש לי אמון ביועמ"ש לממשלה ובפרקליטות המדינה ואני סמוך ובטוח שראש הממשלה יקבל את יומו בשימוע, ואם יידרש גם בבית משפט, ויוכיח את חפותו ויצא נקי וזך".

אדלשטיין הוסיף והזכיר כי "השר יעקב נאמן עשה מה שמבקשים לעשות מראש ממשלה – הוא התפטר. אני חושב שמדינת ישראל נמצאת במצב גרוע יותר בגלל המעשה ההוא של יעקב נאמן, ולמה? כי אנשים רעים כנראה אומרים שהסיבה להאשמות האלה הייתה הנחישות של נאמן לעשות רפורמות במערכת המשפט. צריך לזכור שבאותה קדנציה, כשהוא יצא זך כשלג מביהמ"ש, למשרד המשפטים הוא כבר לא חזר, המשרד היה תפוס. את הדוגמאות האלה צריך לזכור לפני שאנחנו באים ואומרים 'יש כתב חשדות חמור, הוא חייב להתפטר'".

"רק לראש הממשלה יש תשובה"

כשנשאל האם הוא סבור שראש הממשלה יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם בסופו של דבר אחרי השימוע יוגש נגדו כתב אישום וגם אם יועמד למשפט פלילי, אדלשטיין אמר כי "אני חושב שרק לראש הממשלה יש תשובה. אם הוא באמת יודע שהוא לא אשם בשום דבר והוא רוצה להמשיך בתפקידו, אין בעיה. איך אני אמור להרגיש אם אני עכשיו קם כיו"ר כנסת ואומר: "לך הביתה", ואחר כך יסתבר שאין כלום?".

היו"ר הוסיף והבהיר כי לא מעוניין להעביר את "החוק הצרפתי" שיאפשר לדחות את השימוע של נתניהו. "הוא אף פעם לא יעבור כי אין חיה כזאת, כי אין סיבה. אני חושב שזה משהו שמתאים לצרפת בשיטה נשיאותית. לגופו של עניין יש שיטה שונה בצרפת, היא נשיאותית והיא לא דומה למדינת ישראל ולכן אין כל קשר. חוק הצרפתי מדבר על פתיחת חקירה כנגד ראש הממשלה. החוק הצרפתי לא קשור בשום צורה למציאות שאנחנו נמצאים בה. מה הקשר?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אדלשטיין טועה ומטעה
רצון הבוחר | 04-03-2019 13:05
זוהי דמוקרטיה ומוצר לו לחשוב מה שהוא רוצה... אך רצון הבוחר חזק יותר מהכל. ומה שהבוחר ייבחר, זה מה יהיה. כן, גם גירוש ערבים.
2
אנו מכירים את הליכוד לא משנה הגוש אלא המפלגה
אריק | 04-03-2019 13:11
הליכוד כחול לבן והעבודה סגרו ממשלת אחדות בלי חרדים ודתיים . המשחק מכור!!!!!!!!!!!!!!!!!
סתום ומר בן שמגר
משה | 13-03-2019 0:56
לך תבדוק את העובדות שלך חבר אין כזה דבר בדיוק יותר יהודי יש יהודי ולא יהודי ושניהם יהודים מה שכן רק אחד מהם מטומטם ובלבלן שכל והשני שקול חד וחכם בקיצור נראה לי שאם יש מדדים ליהודים אדלשטיין יותר פוגע לשם ואלא בן גביר קצת יותר לבני דודים
לאט לך אדלשטיין. בן גביר יהודי יותר ממך
בן גיבור | 04-03-2019 13:31
אביך יורי? מאוקריינה?
3
בני אריגביר שותקים על הפגוע.פרץ שלחם לקונצרט.
שקרי בח' מראה=9מנדט' | 04-03-2019 14:11
דמיינו פיגוע כשבן גביר והארי לא ברשימה.
4
ליולי
עוצמה | 04-03-2019 14:33
יולי עוצמה תיהי בכנסת גם אם תרצה או לא תרצה בסופו של דבר אני ואתה יכולים להצביע פעם אחת , אני מוכן להתערב עם כבודו שגם בן ארי וגם בן גביר יהיו בכנסת גם אם זה כואב לך מאוד זה מה שיקרה , בן ארי ובן גביר יהיו בכנסת וייצגו את הרב כהנא
5
עוצמה יהודית
רונה | 04-03-2019 14:58
תקראו להם בדם האמיתי כהנא ואוי למדינה שיש עוד אנשים כאלה שיביאו רק חורבן
6
אדילשטיין
אני | 04-03-2019 15:10
איינשטיין אכזבת אותי אם רצית להצביע ליכוד עכשיו אחשוב פעמיים. עוצמה יהודית הם יהודים צדיקים ופשוטים שאכפת להם מעם ישראל אז מה אתה מעדיף את אחד טיבי איך הוא נמצא בכנסת אדוני יור הכנסת מאכזב!!!!!!
7
שרלטן
דוד | 04-03-2019 16:12
מה לא עושים בשביל להיבחר לנשיאות? אדלשטיין. נחש יותר גדול מרילין איך בחרת למקום שני בליכוד?
8
יולי האפ0
יהודי | 04-03-2019 16:59
רק עוצמה!!!!!!! יולי האפ0!
9
ציפיתי ליותר זקיפות קומה
דוד | 04-03-2019 21:14
כל כך מהר נהפכת לפוליטיקאי ישראלי שמפחד מכל עתונאי
10
אדלשטיין
יולי | 04-03-2019 21:33
גאוותן חסר עמוד שדרה,את המולך אתה משרת.
11
וואו אתם בורים
יוסי | 13-03-2019 1:00
לכל המגיבים פה תפסיקו למצוץ אצבע ותתבגרו אתם חבורת דבילים שאין להם מושג מהחיים שלהם רק להגיב תגובות לא חכמות במיוחד לכתבות ותהיו בטוחים בדבר אחד לכל המגיביי ליולי הוא לא קורא את התגובות שלכם הוא איש עסוק אין לו זמן לקרוא כל מיני תגובות חסרות היגיון מאנשים עוד יותר חסרי היגיון בקיצור תתבגרו ותפסיקו להגיב כמו עמות