שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש ממשלת ישראל - סרוגים

שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש ממשלת ישראל

לאחר שנתיים של חקירות, היועמ"ש החליט להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בכפוף לשימוע. נתניהו חשוד גם במרמה והפרת אמונים. הוא ימסור הצהרה בשעה 20:00 ממעונו

author-image
שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש ממשלת ישראל
  (צילום: מארק ישראל סלם/ פלאש 90)

בתום שנתיים של חקירות מפרכות, היום (חמישי) פורסמה ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט- במסגרתה המליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע. ראש הממשלה ימסור הצהרה לתקשורת ממעונו בירושלים בשעה 20:00.

לקריאת כתב החשדות המלא נגד נתניהו

על פי כתב החשדות, בתיק 1000 המכונה "תיק המתנות"- הוחלט להעמיד את נתניהו לדין בעבירה של מרמה והפרת אמונים. במקביל הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד החשוד הנוסף בתיק, המיליארדר ארנון מילצ'ן. בתיק 2000 היועמ"ש החליט שלא לסגור את התיק מול נתניהו, עם אישום קל בהרבה משוחד של הפרת אמונים. עם זאת, מנדלבליט עדיין הגיש המלצה על עבירת שוחד בכפוף לשימוע נגד הנחקר השני, מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

התיק המרכזי והראשי מבין כולם הוא תיק 4000, פרשת בזק – וואלה, שעוסק בקידום עסקת בזק בתמורה לסיקור אוהד למשפחת נתניהו באתר וואלה. בתיק הזה הוחלט להאשים את נתניהו בשוחד בכפוף לשימוע, כשגם החשוד השני בתיק, בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ', יואשם בעבירות דומות.

תיק 1000

בכתב החשדות שהועבר כתב היועמ"ש כי נתניהו מואשם במרמה ובהפרת אמונים בגין טובות הנאה: "מאז 1999 אתה מקיים עם מילצ'ן קשר שמעמיד אותך בניגוד עניינים חריף ומתמשך", כותב היועמ"ש. "מחודש אוקטובר 2011 ועד לחודש דצמבר 2016, לצד מערכת היחסים האישית שהתקיימה ביניכם, קיבלת טובות הנאה שונות, לעתים כמענה לבקשתך, שעיקרן אספקת טובין באופן רציף ובהיקף כספי ניכר. בתקופה הרלוונטית טובות ההנאה ניתנו לך בזיקה לתפקידיך הציבוריים ולמעמדך כראש ממשלת ישראל".

בהמשך הוסיף מנדלבליט, "במהלך התקופה הרלוונטית: כשבשנת 2013 מילצ'ן הכיר לך את פאקר. בשנים 2016-2014 פאקר נתן לך טובות הנאה הנאה באופן רציף ובהיקף ניכר ובמסגרת מילוי תפקידיך הציבוריים פעלת לטובת מילצ'ן וזאת תוך שאתה מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותך האישית למילצ'ן לבין מחויבותך לציבור.

בפירוט לפי שלושה מקרים: פעלת מול גורמי ממשל בארה"ב על מנת שיתנו למילצ'ן ויזה, בשני אירועים; פנית לשר האוצר באותה העת, יאיר לפיד, על מנת להאריך את משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה שממנו מילצ'ן נהנה; פעלת בעצמך והנחת את מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר לסייע למילצ'ן בענייני רגולציה הנוגעים לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת" על מנת שההשקעה אותה בחן מילצ'ן באותה עת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית".

חומרי החקירה יפורסמו רק אחרי הבחירות

היועמ"ש העביר את ההחלטות בתקצור לפרקליטיו של נתניהו והנאשמים האחרים. עם זאת, כל חומרי החקירה הנוספים יועברו לפרקליטים רק באמצע חודש אפריל לאחר הבחירות לכנסת, זאת כדי שלא ידלפו וישמשו כחומרי תעמולה נגד נתניהו במהלך קמפיין הבחירות.

נתניהו, שחזר הבוקר לישראל לאחר שקיצר את ביקורו המדיני ברוסיה, הכחיש אמש את הטענות נגדו. "ההאשמות על שוחד הן מגוחכות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל מאלוביץ׳ דבר ולא נתן לו דבר. הסיקור בוואלה היה שלילי והתגבר לקראת הבחירות. כל ההחלטות בעניין בזק אושרו ע״י כל הרגולטורים האחראיים וראש הממשלה פעל ללא רבב, כפי שמשרד המשפטים קבע במסמך רשמי" נמסר מלשכתו. "להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט. מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שנתיים של חקירות ? אולי 10 שנים ומיליוני שקל
יעל | 28-02-2019 18:15
אין לי אמון במערכת המשפט, בכל מחיר רוצים להפיל ראש ממשלה מכהן.
ניצן השקרן ונוכל תכמן ומלוכלך כולו רוע!!!
אמת לאמיתה | 28-02-2019 23:23
כמה אנשים ונשים סובלים בגלל הנבל האכזרי השקרן מלא תככים ומזימות באכזריות ממנו!!! טיפת אנושיות אין בו כול מי שמכיר אמת בחיים... לא יכול לסבול לראות את הפרצוף שלו!!!
מילה על היועץ המשפטי
אלרועי | 28-02-2019 20:54
בחור ערכי ונאמן למדינה שבו אפשר לתת אמון. הלא ביבי רצה אותו בתפקיד מלכתחילה? כנראה שיש משהו במעשיו
2
להתחיל לארוז...
תחילת הסוף | 28-02-2019 19:05
טרינינג נוח. תיק עם מברשת שיניים, כלי רחצה וללא חפצים חדים.
3
ב9 באפריל נביע כולנו אי אמון במערכת המשפט
לי | 28-02-2019 19:31
רק בנימין נתניהו
4
יאיר לפיד היה כנראה יותר דבוק למילצ'יין
צדק יש או אין | 28-02-2019 20:11
רדיפה פוליטית חסרת תקדים
5
על ראש הגנב בוער הכובע
מנחם | 28-02-2019 20:52
אין שמץ של אחריות אישית. לא נופלים לתוך המכבסת מילים של מי שרוצה להציל את התחת של עצמו. עם כל הכבוד, היה לך הרבה זמן בשלטון והגיע הזמן לפנות את המקום.