נתניהו ופוטין נפגשו: "חשוב שנמשיך לשתף פעולה" - סרוגים

נתניהו ופוטין נפגשו: "חשוב שנמשיך לשתף פעולה"

שבוע אחרי שנדחתה פגישת ראש הממשלה עם נשיא רוסיה פוטין, השניים נועדו היום (רביעי) במוסקבה. על הפרק: התבססות איראן בסוריה והמצב במזרח התיכון. נתניהו: "הקשר הישיר בינינו מנע חיכוכים"

נתניהו ופוטין נפגשו: "חשוב שנמשיך לשתף פעולה"
  (צילום: חיים צ"ח\לע"ם)

שבוע אחרי שנדחתה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השניים נועדו היום (רביעי) במוסקבה. בפגישה נוכחים הכוורת הסרוגה של נתניהו: השר זאב אלקין וראש המל"ל, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת וכן המזכיר הצבאי אבי בלוט.

https://youtu.be/4-HgRfRsDWs

השניים דנו בהתבססות איראן בסוריה, ובמצב במזרח התיכון: "הקשר הישיר בינינו מנע חיכוכים בין הצבאות שלנו ושתרם לביטחון וליציבות באזור", אמר נתניהו לפוטין. "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור בא מאיראן וגרורותיה ואנחנו נחושים להמשיך בפעילות התקיפה שלנו נגד איראן, שקוראת להשמדתנו, ונגד ניסיונותיה להתבסס בסוריה".

"אני רוצה להודות לך על ידידותך ועל הדרך הישירה והגלויה והאמיתית שבה אנחנו מקיימים את הקשר בין רוסיה לישראל", הוסיף נתניהו.  פוטין אמר בתגובה כי "חשוב מאוד שנמשיך לשתף פעולה בינינו. רוסיה הייתה שותפה בתמיכה בהקמת ישראל. החיים מתפתחים ודורשים משא ומתן, ונרצה מאוד לדבר על המצב באזור ועל סוגיית הביטחון".

(צילום: חיים צ"ח\לע"ם)

ראש הממשלה גם הזמין את פוטין להשתתף בטקס החנוכה של האנדרטה לזכר נופלי המצור בלנינגרד, שתיפתח בקרוב בירושלים. "לא נשכח את תפקידה של רוסיה והצבא האדום בניצחון על הנאצים" אמר. "לפני ימים אחדים החלטנו על השלמת המימון למוזיאון הלוחם היהודי של מלחמת העולם השנייה, שם יש כחצי מיליון יהודים בצבא האדום. אין ראוי ממך, אדוני הנשיא, להיות אורח הכבוד".

(צילום: חיים צ"ח\לע"ם)

נתניהו היה אמור להיפגש בהמשך היום עם נציגי הקהילות היהודיות ברוסיה, אך אמש הוחלט לבטל את הפיגשה על מנת לאפשר לראש הממשלה לחזור כבר הערב לישראל. זאת בעקבות ההערכה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יודיע מחר על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע. כזכור, פגישתם של נתניהו ופוטין הייתה אמורה להתקיים כבר בשבוע שעבר, אך נדחתה ברקע מאמציו של נתניהו להביא לאיחוד מפלגות הימין לקראת סגירת הרשימות ביום חמישי האחרון.

הפגישה בין השניים היא הראשונה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה בחודש ספטמבר האחרון, כתוצאה ממנו נהרגו 15 חיילים רוסים. פוטין אמר אז לאחר השיחה עם נתניהו כי "המטוסים הישראלים לא יירטו את המטוס שלנו. מדובר בשרשרת תקלות מצערת- אבל בהחלט נבחן את מה שהתרחש ונברר לעומק את הדברים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו