עורך דינו לשעבר של טראמפ: "הנשיא גזען ורמאי"

עורך דינו לשעבר של טראמפ: "הנשיא גזען ורמאי"

עורך דינו לשעבר של נשיא ארה"ב מייקל כהן, שנשלח למאסר לאחר שהודה כי שיקר למען טראמפ, תקף בחריפות את המנהיג במהלך עדותו הפומבית הראשונה: "הוא גזען ורמאי, אני מתבייש שעזרתי לו להסתיר את מעשיו הלא חוקיים"

author-image
העו"ד לשעבר של טראמפ: "הנשיא גזען ורמאי"
  מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של דונלד טראמפ, תקף הערב (רביעי) בחריפות את נשיא ארה"ב במהלך עדות פומבית נדירה- במסגרתה גם האשים את טראמפ במעשי מרמה ועבירה על החוק.

"אני מתבייש שעזרתי לטראמפ להסתיר את מעשיו הלא חוקיים, ולא הקשבתי למצפון שלי" טען כהן, שנשלח למאסר אחרי שהודה כי שיקר למען טראמפ. "אני מתבייש בגלל שידעתי מיהו טראמפ- הוא גזען, נוכל ורמאי. היום אני כאן לספר את האמת על הנשיא שלנו".

בעדותו בקונגרס סיפר כי שמע את טראמפ אומר לפני תחילת הקמפיין שאנשים שחורים "לעולם לא יצביעו לו בגלל שהם טיפשים מדי", וכן כי הוא ידע על ההדלפות נגד הילרי קלינטון שהגיעו לידי רוסיה במהלך מערכת הבחירות האחרונה. לדבריו, ביולי 2016 רוג'ר סטון, יועץ פוליטי שמקורב לטראמפ, צלצל אל המועמד הרפובליקני לנשיאות וסיפר לו על כך שמיילים פרטיים של קלינטון יודלפו לרשת תוך כמה ימים. כזכור, בממשל האמריקני טענו כי ההדלפה היא תוצאה של פריצה רוסית למחשבי המפלגה הדמוקרטית, והדבר הפך לנושא מרכזי בקמפיין.

עוד ציין כי טראמפ קידם את התוכנית לבניין "מגדל טראמפ" במוסקבה בזמן קמפיין הבחירות לנשיאות, ופיצה את כהן על דמי ההשתקה ששילם לשתי נשים שניהלו רומן עם הנשיא- כאף הציג צ'ק שלכאורה קיבל מטראמפ. העורך דין הודה כי אין לו הוכחה שטראמפ שיתף פעולה עם רוסיה במהלך בחירות 2016, אך הוסיף כי "יש לי את החשדות שלי".

כהן בן ה-52 אמור להתחיל בקרוב לרצות עונש של שלוש שנות מאסר, שנגזרו עליו בשל מעורבותו בדמי השתיקה שהועברו לנשים לפני הבחירות ובשל עדות השקר שלו בקונגרס על הקשרים העסקיים בין טראמפ לרוסיה. לא ברור מה יהיה המשקל המשפטי של עדותו של כהן, אך היא מגיעה לקראת סיום חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר בנושא, שאמור למסור בקרוב את הדוח המסכם לתובע הכללי.

עוד לפני העדות טראמפ, הנמצא כעת בווייטנאם לפגישתו עם קים ג'ונג און, הכחיש את טענותיו של כהן, וטען כי הוא התייצב להעיד בקונגרס בתקווה לקצר את עונש המאסר שנגזר עליו. גם חברי הקונגרס הרפובליקנים טענו כי הם לא יכולים לסמוך על כך שעדותו אמינה, ואף ניסו לדחות את השימוע בטענה שלא היה להם מספיק זמן לבחון את כל המסמכים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טראמפ היה יכול להיות חבר כבוד בכהנא חי
פייק ניוז | 27-02-2019 19:29
גזען, מזדקן, וכבד משקל. מתאים בדיוק לפרופיל.