טראמפ מסכם: "הפגישות עם קים היו מצויינות" - סרוגים

טראמפ מסכם: "הפגישות עם קים היו מצויינות"

נשיא ארה"ב סיכם בחיוב את היום הראשון לפסגה עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און: "הפגישות היו מצוינות, דו שיח מעולה". מחר השניים ייפגשו שוב ויחתמו על מזכר הבנות

טראמפ מסכם: "הפגישות עם קים היו מצויינות"
  טראמפ וקים בארוחת ערב (צילום: דוברות הבית הלבן)

בתום היום הראשון לפסגה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, המנהיג האמריקני סיכם בחיוב את הפגישות שנערכו היום (רביעי) ואמר כי חלה התקדמות במגעים ביניהם על פירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני.

"הפגישות עם קים היו מצויינות, והדיאלוג בינינו היה מעולה" אמר הנשיא בטוויטר. "אני מחכה להמשיך את שיחותינו מחר". במקביל, מהבית הלבן נמסר כי טראמפ וקים ייפגשו שוב מחר בבוקר לפגישה בארבע עיניים, זאת לאחר שהפגישות היום נערכו בליווי משלחות המשא ומתן. בסוף הפגישה השניים צפויים לחתום על מזכר הבנות המסכם את החלטותיהם מהפגישות ומציב הגדרות להמשך התהליך. כמו כן, המנהיגים יישאו הצהרה לתקשורת בשעה 10:45 (לפי שעון ישראל).

מוקדם יותר היום נערכה הפגישה הראשונה של הפסגה בווייטנאם, שהתחיל בלחיצת ידיים של טראמפ וקים לעיני המצלמות. הנשיא האמריקני שיבח את הרודן מצפון קוריאה: "כבוד להיות איתך כאן, אתה מנהיג גדול", וכן נשאל על ידי עיתונאים אם הוא חוזר בו מכוונתו לפרק את צפון קוריאה מנשקה הגרעיני- והשיב בשלילה. "זה כבוד להיות יחד, הוועידה הראשונה שלנו הייתה מוצלחת – וזאת תהיה לא פחות, הקשר בינינו חשוב" טען. "יש לצפון קוריאה פוטנציאל ענק ובלתי מוגבל. נעזור לפתח אותו".

הפגישה הראשונה של טראמפ וקים נערכה ביוני האחרון, כחלק מהמאמצים לסיים את הטחת העלבונות ואיומי המלחמה בין ארה"ב וצפון קוריאה. אותה פגישה נועדה בין השאר לפרק את צפון קוריאה מנשק גרעיני, אולם על פי הדיווחים, המשטר הקוריאני לא ביצע צעדים משמעותיים בנושא. למרות זאת, חצי האי הצפוני נמנע בחודשים האחרונים מביצוע צעדים מתריסים כלפי המערב, כמו ניסויים גרעיניים וצבאיים מאיימים כפי שנקט בעבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טראמפ מומחה לפתירת בעיות ושלום.ויש לו נכדים
יפה יוסף | 27-02-2019 19:19
יש גם בעיות פרטיות שהם של אדם פרטי אבל הרות גורל והזוג קושנר מבין בזה.בעלי לשעבר העליל עלי ועל בתנו הבכורה שהיא לא כשרה .עשה את זה מאחורי הגב כדי להכפיש אותי ולצאת טוב ליד החברים שלו.זה אסון אלא שהיה לי נס וגיליתי את הפשע הנורא שבעלי לשעבר עושה לבתו עצמו ובשרו.מה מגיע לפושע כזה?