"עצוב שתלמידי הרב קוק כורתים ברית עם תלמידי הרב כהנא"

"עצוב שתלמידי הרב קוק כורתים ברית עם תלמידי הרב כהנא"

ראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב יהודה גלעד, מגנה את החיבור של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ל'עוצמה יהודית' ואומר כי עצוב לראות את תלמידי הרב קוק כורתים ברית עם תלמידיו של כהנא

author-image
'עצוב שתלמידי הרב קוק כורתים ברית עם אנשי כהנא'
  צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת מעלה גלבוע

ראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב יהודה גלעד, מגנה את החיבור של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ל'עוצמה יהודית' ואומר כי עצוב לראות את תלמידי הרב קוק כורתים ברית עם תלמידיו של כהנא.

במאמר שפרסם בעמוד הפייסבוק של ישיבת 'מעלה גלבוע' תחת הכותרת "אוי לה לאותה בושה", כתב הרב גלעד: "כמה עצוב ומדכא שראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, הרואים את עצמם תלמידי תלמידיו של הרב קוק זצ"ל, כורתים ברית – גם אם פוליטית בלבד – עם תלמידיו של כהנא האמונים על תורותיו הגזעניות ומלאות השנאה".

הרב גלעד אמר כי אמנם אינו מסכים עם ההשוואה שערך הרב בני לאו בין תורת הרב כהנא לחוקי נירנברג, ואמר: "לטעמי לא נכון להשוות את המשנה הגזענית של כהנא ותלמידיו מ'עוצמה יהודית' לתורות השנאה של הנאצים ימ"ש ולחוקיהם הזוועתיים. עם זאת, האם הצעות החוק שהציע כהנא, כגון התקנת חופי רחצה נפרדים ליהודים ולערבים (עם ענישה בצידן למי שיחרוג מהן), אין בהן כדי לזעזע ולהזכיר לנו משהו מן ההיסטוריה הלא רחוקה שלנו? וכאשר רעיונות שנאה אלו נאמרים מפי יהודים יראי שמיים בעיני עצמם ובעיני סביבתם, ונסמכים באופן מעוות כמובן, כביכול על דברי תורה, היש חילול השם נורא מזה?".

הרב גלעד הוסיף וכתב כי "כמי שרואה את עצמו חלק מבית המדרש של הציונות הדתית, אני בוש ונכלם מכך שאנשים המפארים ומעריצים את שמו של הרוצח גולדשטיין, זוכים ללגיטימציה ממי שרואים את עצמם תלמידי תלמידיו של הרב קוק זצ"ל".

הרב גלעד התייחס לדברים הנשמעים מפי חברי 'עוצמה יהודית': "שמעתי את ד"ר מיכאל בן ארי טוען שהאשמתו בגזענות ובשנאה היא האשמת שווא. אך נראה כי תמונותיו באזכרות למורו כהנא, כשברקע כרזות של "כהנא צדק", כמו גם השתתפותו והכרזותיו בהפגנות נוטפות שנאה לערבים (ולשמאלנים) מדברות בעד עצמן".

בהמשך כותב הרב גלעד: "לא אחת, נשמעים במחוזותינו קולות הטוענים שמשנתם של כהנא, בן ארי ובן גביר יש לה מקורות ותימוכין בתורת ישראל. בין השאר מרבים לצטט פסוקי תורה כגון "לא תחיה כל נשמה" (שנאמר ביחס לעמי כנען הקדומים, וגם אז לא קוים כפשוטו לדעת חז"ל) או "מחה תמחה את זכר עמלק" וכיוצא באלו. על פי דעה זו יש לומר כי גם מי שיטען שיש היום להוציא להורג בסקילה מחללי שבת יש לו אסמכתאות מהתורה, הכותבת לא אחת ביחס לשבת "מחלליה מות יומת". אלא שבעניין זה ברור לכול שאנו איננו קראים, ויש לנו ב"ה תורה שבעל פה המדריכה ומכוונת אותנו כיצד לקרוא וליישם בזמננו את דברי התורה שבכתב. בדיוק באותה הדרך יש לנו תורה שבע"פ ומסורות חז"ל ורבותינו לאורך הדורות המכוונים את דרכינו בנושא היחס לאומות העולם בכלל ולתושבי הארץ שאינם יהודים בזמן הזה בפרט. טענה שגויה זו, הקושרת את משנתו הגזענית של כהנא לתורתנו הקדושה, ממחישה ביתר תוקף את חילול השם הנורא שבמשנה מעוותת זו".

על הטענה לפיה מי שפוסל את עוצמה יהודית, אינו פוסל את הח"כים הערבים, כתב הרב גלעד: "זו טענה דמגוגית מיסודה, שהרי אין הנדון דומה לראיה. קולות הערבים הקיצוניים שוללי המדינה אינם מובאים לכנסת ולחזית הציבורית בזכות הגוש החוסם. הם נמצאים שם (בצדק או בלעדיו) בשל היותנו מדינה דמוקרטית. לכל היותר יש אפשרות שהם ינוצלו לטובת עם ישראל בידי מי שמאמין שטובת המדינה והעם היא להביא לסיום את כהונתו ארוכת הימים של ראש ממשלתנו בנימין נתניהו. מה שאין כן ביחס לתלמידי כהנא, שאין להם כיום ב"ה ביטוי בחזית הציבוריות הישראלית, ורק החיבור ל"בית היהודי" מאפשר לקול הזה לקבל ייצוג בכנסת ולהישמע ברמה, ובכך לחלל שם שמיים ברבים".

בסוף דבריו כותב הרב גלעד: "קראתי לאחרונה שראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל היה יוצא מאולם המליאה כשכהנא היה נואם בכנסת. בדומה לכך ראש הממשלה נתניהו יבל"א לא היה מוכן לשריין במפלגתו את נציגי "עוצמה יהודית", שהרי הליכוד היא מפלגה מכובדת, בעלת מסורת של מוסר וזכויות אדם. לעומת זאת, ה"בית היהודי", מפלגתה של הציונות הדתית, היא המסגרת הראויה בעיני רה"מ להכיל "תנועה דתית" הקרובה אליה מבית מדרשו של כהנא. על כגון דא נאמר "אוי לה לאותה בושה ואוי לה לאותה כלימה".

הרב גלעד חותם בכך שגם הטיעון האלקטורלי אינו מוצדק: "גם הסכנה לכאורה למפלגת "הבית היהודי" אינה יכולה להצדיק חיבור מגונה שכזה. הסכנה ליהדותה ולמוסריותה של החברה בישראל, וכתוצאה מכך, הסכנה לבית היהודי של כולנו, אשר זכינו לו בחסדי ה' בדור האחרון, גדולה וחמורה מזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
72 תגובות - 57 דיונים מיין לפי
1
הרב גלעד - איש מפלגת העבודה לשעבר
שלום | 25-02-2019 9:39
אין צורך להתרגש מדבריו.
אם מרן הרב זצל היה חי היה מצביע 'עוצמה'
עידו 2 | 26-02-2019 18:03
אין ספק בכך
עצוב שתלמידי צוריאל אדמונית מטיפים מוסר..
שכן של קיבוץ יבנה.. | 25-02-2019 15:10
נסגרה לכם הישיבה ליד קיבוץ יבנה. אתם בית היוצר של הדתלשים (אם נגדיר אותם אותם כדתיים בקיבוץ..) תורה ללמוד מכם? אתם הולכים לפי קבלת חזל במהלך הדורות יישום התורה על פי רבותינו? נשיכם פרוצות שיער וגלויי מרפקים - סבתא שלך הלכה ככה? החפץ חיים פסק כך? הברית המקודשת עם החילונים גרמה לכם שהפויז שלכם קופץ בגלל התרבות החילונית שלכם ןלא בגלל פרשות כזו או אחרת של התורה.
Don’t shoot the messenger
פנינה | 25-02-2019 13:18
הבית היהודי איבד את קולי בבחירה האומללה הזאת של לתת במה לשנאת חינם וגזענות. גם הנאצים קראו למתנגדים הגרמנים שלהם יפי נפש
2
הכל טוב ויפה אבל למי מצביע הרב יהודה גלעד?
אריק | 25-02-2019 9:39
אם הבית היהודי זה לא המפלגה שלו למה הוא חייב להתערב בריב לא לו ?
לענ"ד הוא בסתר מאחורי הפרגוד
יברי"י | 18-07-2019 9:19
מצביע ל- מרץ. שותף לבני ישמעאל שונאי ישראל.
3
דמגוגיה
יוסי | 25-02-2019 9:40
לא מתלמידו ואפילו לא מכיר איתו אבל כשיצרך תקציב ממשרד החינוך יצלצל לנציג של הרב קוק לקבל עזרה למרות שמי שדאג לו לתיק זה תלמידי הרב כהנא ? לגבי הדמגוגיה כל הכתבה היא דמגוגיה , כל רב שרוצה במה היום בציבור הציונידתי , מתחיל להעלות את דעתו ,אם הוא עובד מדינה אסור לו להביע דעה!
4
די, כבר, שחררו,נמאס
אחד העם | 25-02-2019 9:41
שניה אחרי שאשמע מכם את אותם דברים נחרצים נגד ייצוג בכנסת של כאלה שעומדים עלינו לכלותנו, אצטרף אליכם מילה במילה. עד אז יש חוק מדינה? תכבדו אותו,ומשני הכיוונים!!! יש סובלנות והכלה גם לכאלה שאין להם בעיה לחסל אותנו? תהיו סובלניים ומכילים גם לצד השני.
5
למי שמבין קצת מהרב קוק יודע שתורת הראי"ה
דוד מודיעין | 25-02-2019 9:42
מכונה האחדות הכוללת ורואה בתנועות השונות תפקיד חיוני. לפי הרב קוק אולי זה לא המצב הנורמלי אך במציאות לא נורמלית יש צורך בכוחות לא נורמליים כדי ליימור תנועת נגד כפי שאמר הראיה על הרב זוננפלד וכוחות אחרים. הרציה עצמו לא החרים ואף נפגש עם הרב כהנא. אז הרב גלעד כמו שאתה לא אוהב שפוסלים אותך לא טוב שאתה פוסל אחרים. וכמו שהם קנאים נגד הערבים להבדיל את קנאי נגד הרב כהנא למרבה האירוניה.
ל 5 ישר כח צודק מאוד
רחל | 25-02-2019 10:10
בסד איזה מן רב יטיף לבדלנות בתוך העם שלו בתוך ועוד בתוך המגזר שלו כשלכולם יש מטרה ואינטרסים משותפים וזה שמירה על אי. שאלה שנשאלת מה הרווח ומה היתרון להפיץ כזן שנאה ועוד בכובע של רב וראש ישיבה. זה דברי תורה כבוד הרב? זה לשם שמיים? מה כבודו חושב או רוצה שישתמע מדבריו? האם זה חינוכי ?? זו צורת חשיבה לחנך בה תלמידים וחברה ? נקווה מאוד שלא. מתנהלת בתוך המגזר מתקפה חריפה נגד עוצמה יהודית יותר מאשר נגד כלפי שונאי ישראל. זה מאוד מעניין.. למה ????
6
המימדניקים מתקיפים
דנית | 25-02-2019 9:43
אין ספק שהרב פרץ לא רצה את סמוטריץ וכו' יחד עם זאת הוא לא היה מוכן שאחרי שבנט נטש בצורה קשה ביותר(לא מאשימה את בנט יתכן שלא היה לו ברירה) לא יהיה שום נציגות לבית היהודי. כל המימדניקים מוזמנים להטיף לגנץ
7
שלא שם חלקינו כהם
אא | 25-02-2019 9:44
ברוך השם שלעט לעט רואים כמה רבנים הזוים יש בציונות הדתית כמו הרב הנל. על זה הזהירו חזל שעתיד להיות רבנים שיסיתו את עם ישראל מהקבה כמו הרב הנל והדומים לו. הצביעות שלו זועק עד השמים...ובמקרה שלו על הארץ...
8
כבוד לרב גלעד
הציונות הדתי האמיתית | 25-02-2019 9:45
כבוד רב לרב גלעד. טוב שנותרו עוד כמה מבוגרים אחראיים שיאירו את החושך , שהרב פרץ, סמוטריץ' ובן גביר הטילו עלינו - חושך נורא ומזעזע - בושה גדולה ונזק אדיר לציונות הדתית.
מילים כדורבנות
יוסי | 02-03-2019 22:34
תורת חסד על לשונו של הרב גלעד
תגובה של סמולן. ברור שאתה לא צ"ד.
אחד | 25-02-2019 13:30
.
לקחי תפנית לא הופנמו
כבוד רב | 25-02-2019 10:04
עם כל הכבוד לרב גלעד אני שמח שמפלגתו ,מפאי, מתחזקת בימים האחרונים אך מה לו ולבית היהודי?! הרב פרץ קיבל מפלגה מרוסקת נטושה שרחוקה מאחוז החסימה אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו.
9
על הברית לפיד בנט גם אמרת את זה?
סלח | 25-02-2019 9:47
10
המימדניקים מתקיפים
מיכאלה | 25-02-2019 9:48
הרב יהודה גלעד איש מפלגת העבודה במיל' תוקף את הרב פרץ שלא סגר את הבית היהודי עם 2 מנדטים אחרי שבנט נטש אותם והשאיר מפלגה מרוסקת.
11
הרב כהנא!
אביב | 25-02-2019 9:49
מה זה כהנא? הוא היה חבר שלך? הרב כהנא! הרב שמסר את נפשו וחייו ממש עבור ארץ ישראל. הוא היה רב לא פחות מאשר אתה רב. אז בבקשה.
12
הרב גלעד ודומיו תומכים בנסיגות
ארץ ישראל בסכנה | 25-02-2019 9:52
ולכן יש להם את הפריבילגיה לצקצק ולעקם את האף.אני לא מת על החבר'ה של עוצמה יהודית אבל מבין שלפעמים המטרה מקדשת את האמצעים.
13
די לפירוד!! עכשיו אחדות בין כל חלקי העם!!
ברכה | 25-02-2019 9:53
חבל שרב בישראל מתיר לעצמו לגרום לשנאת אחים. אם הקבה מצפה מאיתנו להתגבר ולהפסיק להפריד אלא רק לאחד, אז כנראה שאנחנו מסוגלים לכך. יש לרב בעיה עם עוצמה יהודית? שיפנה אליהם ישירות ולא להשתלח דרך המדיה, ששם הציבור עושה מטעמים מהפילוג בעם. חבל :-(
14
רצית שמה שקרה לתפנית יקרה לבית היהודי?!
דנה | 25-02-2019 9:56
הרב לא הפנים את לקחי תפנית?! כל הפוסל במומו פוסל. כמימדניק אתה מצטער שהבית היהודי לא חוסל?!
15
הרב
מרלן | 25-02-2019 10:01
ל"עוצמה יהודית" יש מצע שלא כולל את כככל "כהנא". וכן "עוצמה יהודית" מצילה את "הבית היהודי". וכן חייבים עוצמה יהודית במקום הרפיסות והזילות שבה נשפך דם יהודי...
16
הרב גלעד
מרלן | 25-02-2019 10:03
ל"עוצמה יהודית" יש מצע שלא כולל את כככל "כהנא". וכן "עוצמה יהודית" מצילה את "הבית היהודי". וכן חייבים עוצמה יהודית במקום הרפיסות והזילות שבה נשפך דם יהודי...
17
הגושניקים איבדו את זה
אחד שיודע | 25-02-2019 10:09
די כבר מתנשאים. תרדו מהעץ ותתחברו למציאות.
18
הסכם ולא ברית
אילן | 25-02-2019 10:11
הרב יהודה היקר, כריתת ברית יש לה משמעות אחרת מבלוק טכני. לא הבית היהודי ולא האיחוד הלאומי כרתו איתם ברית אחים. הסכם פוליטי בלבד. לא מסכימים לא לכתחילה ולא בדיעבד עם הסגנון של עוצמה יהודית
19
עצוב שראש ישיבה ידוע כרת ברית עם רוצח ההמונים עראפת
י | 25-02-2019 10:15
וישב בממשלת אוסלו
תמיכה של המפלגות הערביות
יעקב | 25-02-2019 14:25
יש לציין שאותו רב חשוב(שהוא חותנו של הרה גלעד) תמך בהסכם נורא זה שהושג בזכות תמיכתן של המפלגות הערביות השואפות לחיסול הישות הציונית בארצנו.
20
כנראה לא ידע
כנראה לא ידע | 25-02-2019 10:15
הרב קוק בירך את הרב כהנא ואמר לו שדרכו נכונה
21
אחרי זה אתם בוכים
אהיו | 25-02-2019 10:16
על כך שחזרנו לטעות של 92 ויותר מזה איפה תורת 'ההכלה' שמדברים עליה? למה פתאום כאן אסור להכיל אבל כשמדובר בחילונים אז צריך להכיל?
22
צביעות
גדי | 25-02-2019 10:20
כל הרבנים והימנים מגנים את האיחוד בימין אותם המגנים בסופו של יום אם הרוב הימני יאבד את השלטון הם יהיו הראשונים לכרוע ברך לשמאל שיקבל אותם לשורותיו ועד שלא יושפלו לא יתקבלו הם יתקבלו רופסים ועלובים. תלמידי הרב קוק והרב כהנא הזם יקום דמו הם הציונים האחראיים ואתה הרב גלעד תפסיק להטיף מוסר אני לא בטוח שהמוסר שלך ראוי אם את מוציא מהכלל את אחינו מעוצמה יהודית.
23
ראש מפלגתך תקע סכין ללבני
לרב גלעד | 25-02-2019 10:28
איפה ההיית שזה קרה? מעשה כל כך מכוער והשקט נשמר?! מי שחיסל את תפנית שלא יחסל את הבית היהודי
24
הדוד של רייכנר
הדוד סם | 25-02-2019 10:36
כל מילה מיותרת.
25
הוא נורא דומה לעמרם מצנע. האם יש קשר גם לדעות
? | 25-02-2019 11:07
כנראה שכן....
26
יחי ההבדל הקטן. רק דוגמא
יעקוב | 25-02-2019 11:08
הרב כהנא הי'ד. רצה להגן על עצמינו מפני נישואי תערובת. בחוף הים נרקמים קשרי העוולה בין יהודיות וערבים. הנאצים הקצו בכלל חופי רחצה??? בדיחה. הם הקצו לנו רמפות מחנות ריכוז ומשרפות. את התוצאות של נישואי תערובת כנ'ל לא אתה הרב גלעד והרב לאו מצילים . אתם מכילים..אבל בנצי גופשטיין ויד לאחים הם אלה שעושים ימים כלילות להציל בנות אומללות מחיי אומללות (לעתים גם מרצח).
27
החיבור הזה מעוות וגזעני כמו הKKK
זאב | 25-02-2019 11:59
אבל מי שמכיר את הציונות הדתית החרדלי״ת לא מתפלא. המשיחיות והכיבוש והכיתתיות מדרדרים אותם לשפל המדרגה.
מי שרואה במשיחיות שלילה, כנראה שלא מזרע יהודי
ברור | 26-02-2019 19:30
ברור לך שאתה צריך לבדוק טוב טוב את היחוס שלך, כן?
ולי עצוב שתלמידי הגרי"ד כרתו ברית עם הערב רב
כשדכגשד | 26-02-2019 19:29
והפכו רפורמים...
28
הרציה אהב את הרב כהנא
קו | 25-02-2019 12:27
הרב קוק זצל שנא לדעתך יהודים? כי אתה שונא וגם ההיפך מקוקניק. אז אל תדבר בשמו אם אין לך מושג על מה אתה מדבר. בושה שיש כמוך שנקראים כביכול רבנים שמדברים נגד יהודים אחרים.
29
צודק. אכן בושה לחבור לכאלה רשעים
יעקב | 25-02-2019 12:54
חבל שקולו של הרב גלעד שליטא לא נשמע מעוד רבנים. כנראה מפחדים להביע את קולם מפני ההמון הנבער והמוסת.
רשעים???
יואל עזרן | 25-02-2019 14:46
היהודים היקרים האלה מקבלים תמיכה מהרב דב ליאור, היהודים היקרים האלה שומרים לך על חברון, היהודים היקרים האלה שומרים לך על הבנות מפני התבוללות, היהודים היקרים האלה שומרים לך על דרום תל אביב, היהודים היקרים האלה כל שבת מארחים עשרות ומאות חיילי צה''ל, הם שומרים לך על זה שליהודים יהיו זכויות אדם בחקירה, הם מוסרים את נפשם כל יום בכך שהם גרים בחברון, והם עושים את זה אך ורק כדי להגן על חבלי מולדת, רשעים? תחשוב שוב.
תגובה ל-29 ושכמותו
אני | 25-02-2019 14:04
תתביש לך יעקב הצדיק במקום לאחד את עם ישראל הרברבן שלך גלעד גורם לפילוג ושינאה . הדיעות שלו כמו כל סמאלן , על זה לא נותנים לו ציון לשבח, זה גייס חמישי, אדם כמוהו אינו ראוי לשמש כרב. אם היה פוגש את הרב כהנא היה מדבר אחרת, כל מי שמתנגד לרב כהנא הוא תומך, בהתבוללות, בחיבור לשונאי ישראל ומסירת חלקי אי לאספסוף שהגיע לכאן סבעקבות העותמנים והאנגלים.
30
מחזקת
פנינה | 25-02-2019 13:16
עוצמה יהודית מלאה בשנאת חינם. הבית היהודי איבד את קולי
31
שכוייח . עכשיו לך תסביר להורים שערבי ריצץ
שימי | 25-02-2019 13:28
את ראש ביתם באבן
32
הרב צבי יהודה קוק תמך ברב כהנא!
אברהם | 25-02-2019 14:33
ידוע שבנו הגדול וממשיכו של הראיה קוק מור הרב צבי יהודה זצל אמר שיש מקום להופעתו של הרב מאיר כהנא היד זצל בכנסת. הוא גם השיב בתשובה לשאלה איך הוא כותב המלצה לרב כהנא ומצד שני יודעים שנציגו המובהק זה הרב דרוקמן שזה לא סותר אכן הרב דרוקמן נציגו המובהק אך יש מקום לעוד דעות ובתשובה הוא מתאר את הרב דרוקמן כאיש השלום ואת הרב כהנא כהולך בדרך העוז ויש מקום ל2 דרכים אלו (חוברת גדול שימושה בסוף).
33
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה
אליה בן ארי | 25-02-2019 14:38
רבני הסרוגות יפיי הנפש נכנעתם לשמאל גזרתם על עצמכם את הדין וזה יבוא לביטויי בהמשך הדרך ...עם ישראל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה
34
הצד השווה
דוד לוי | 25-02-2019 14:50
של הרבנים המזוייפים זה שהם נהנים נבנים ומתכבדים בקלון האחר כך נוהג בני לאו הנאלח וגם נוהג גם אתה. מעניין מה תגיד על ברית הדמים שכרתה המפלגה המשותפת של מימד ומפלגת העהודה ישראל אחת , עם ראד סאלח ועם עזמי בשארה המרגל העבריין הנמלט !!! בקיצור לך....
35
איחוד הימין
אליה בן ארי | 25-02-2019 14:54
עוצמה יהודית התאחדה עם הבית היהודי ו איחוד לאומי...ומי יביא את רוב הקולות...זה נראה בהמשך...העם יגיד את דברו...אבל לא נשכח את תחושת הרדיפה והביזיוי ממכם כלפיי אנשי עוצמה רק כי ביקשו למצות את הדין בצדק להיפרע מרוצחי ילדינו...עיוות הדין מסיבות של כבוד וכסף אוי לכם מיום הדין...עם ישראל לא אלמן...יושב למעלה בוחן כליות ולב...לפניו תתנו את הדין...על שציערתם בנים של מקום...!!!
36
שאלה לכבוד הרב
nthr | 25-02-2019 15:00
הםא הרב קרא את המצע של עוצמה יהודית? קרא או שמע דברים של בן ארי או בן גביר שהם גזעניים??? התשובה היא לא!!!! מכיון שאין כאלה דברים. נכון, הם תלמידיו של הרב כהנא, אך הם שונים ממנו! את תנועת כך פסלו מהכנסת, את עוצמה לישראל לא פסלו! לכן גם דברי הרב כאן הם הוצאת דיבה עליהם. מאשים אותם במה שכתב רבם.
כן
יוסי | 02-03-2019 22:40
כדאי שתקרא עדות של כתב מקור ראשון (במוסף מוצש) על האלימות של עוצמה כנגד יהודים
37
אין פה שום יושרה הוא דואג לאחיין
שאולי | 25-02-2019 16:05
שלו שיבי רייכנר שמכר את נשמתו למחללי השבת בפרהסיה של בנט. בושה.
38
גלעד והשנאה
ישועותונחמות | 25-02-2019 16:32
לא הייתי רוצה להיות מתלמידיו של גלעד. איזה שנאה איזה השתלחות.בוש לך
39
מה אתה מציע רבינו?
איש | 25-02-2019 17:22
הבנו שאתה לא מחבב את הרב כהנא, אבל קיים רצון נלוז שכזה לעבור את אחוז החסימה. להצביע על גזענים בתוכינו לא ישפר את המצב אלא רק ינציח את הפירוד. קורא לך להתנצל ולהשלים גם עם מי שחושב אחרת ממך למען יצירת גוש ימין תורני חזק ומחבק.
40
אין פלא שזו דעתך כי היית במפ' העבודה ובמימד !
חיים | 25-02-2019 17:40
לא בטוח שאתה רב עם סגנון כזה של כתיבה - מעניין מי הסמיך אותך גלעד. ועוד יותר בושה שאתה ראש ישיבה. בטוח שאינך מגיע לקרסוליו של הרב כהנא זצל !!
41
אין שום ערך לאמירה כזו ממי שדוגל בעמדות שמאל
צבי | 25-02-2019 21:36
כל ההסכם הטכני נועד אך ורק להציל קולות לגוש הימין. מי שבשמאל מתנגד להצלחת הימין ולכן לא מכיר בכלל במניע להסכם. הכל נעשה רק למנוע בזבוז קולות של הימין. זהו. לא הזדהות ולא הכשר לעמדות גזעניות. החשש הוא מממשלת שמאל שתגרש יהודים מארצם ותסכן את חייהם של רבבות יהודים. זה חשש אמיתי ומוחשי, פיקוח נפש. כל דבר שיאמרו בעוצמה יהודית יזכה לגינוי. אך לא נחרים את קולות של כמאה אלף איש.
42
מדוע מותר להתחבר עם חילוניים?
אלי | 25-02-2019 21:59
לצערי אני לא מבין ! מדוע כשאיילת שקד חילונית נכנסה לבית היהודי היה לגיטימי ואילו חיבור טכני ולא מהותי עם עצמה יהודית פסולה?
43
עצוב שיש לך השקפה של הריפורמים
אברהם | 25-02-2019 22:11
האמת היא שלאנשי מימד יש בעיה אם תורת ישראל. שילכו לריפורמיים ולהרגיש בבית.
44
מתייפף
ירושלמי | 25-02-2019 22:17
כל רבני השמאל יוצאים מהחורים
45
תפסיקו לעלות כל איזה פוץ שחושב שהוא רב
מה יהיה | 25-02-2019 22:57
איזה יצורים ה' ישמור!!
46
הרב יהודה גילעד
אליעזר | 25-02-2019 23:47
לפני שאתם מזלזלם בתלמידי הרב קוק תסכלו על עצמכם אתם בישיבת הקיבוץ הדי שלכם יותר גרוע מכולם!!!!!!!!!!!!!!!! אתםמירים דברים חמורים ועכשיו אתם באים ואומרים שתלמידי הרב קוק לא בסדרלא נראלי שההרב עמיטל היה מסכים עם דיברך הרב גלעד עצוב איפה אנחנו עומדים וכמובן הקיבוץ כי זה הכי חשוב עצוב שנת 2019
47
הרב קוק היה חצי רפורמי
מסניף קוק ומשפשף קוק | 26-02-2019 0:21
רק הציונים הדתיים המפגרים עשו ממנו דמות לחיקוי. מדובר ברב פחדן שתמיד ניסה ללכת בין הטיפות ולרצות את כולם. מעין מחבק עצים ליברל של המאה הקודמת. אפשר לראות ביטוי לדרכו בנפתלי בניטו והכיפה בגודל חצי שקל ובאברום -שרי- בורג שירד מהדרך והוא כת בבחינת פלסטיני עוכר ישראל לכל דבר ועניין.
תראה את הגושניק הפח אשפה הזה
כעי | 26-02-2019 19:29
על מי אתה מדבר, של נעליך מעל רגליך יא בוץ אנושי.
48
אדיוט שמלקק לתקשורת ללא הפסקה
ישי | 26-02-2019 8:44
שיצביע ללפיד ןגנץ
49
למה אתה מערב את תלמידי הרב קוק מהיכן לקחת זאת
חלמאי | 26-02-2019 13:32
סתם השמצה יש יפי נפש
50
לך תלמד
שימי | 27-02-2019 0:55
הפעם היחידה שהרב צבי יהודה תמך במפלגה זו היתה של הרב כהנא. למה לשקר ולהתסיס. לא חבל על העולם הבא?
51
מאיפה לקחת את תלמידי הרב קוק רק שנאה עצמית
תמים | 27-02-2019 8:11
רק שנאה עצמית יכולה להכניס אותם מהיכן קחת את מה שאתה אומר
52
התרחקו מן הכומר הזה והכנסיה שהקים
... | 03-06-2019 0:31
היזהרו מן הנוצרי הזה כופר בתורה והמציא לו תורה חדשה התרחקו מהכנסייה שלו, דבר הרמבם על השטויות שכתב:אֵין עוֹשִׂין מִלְחָמָה עִם אָדָם בָּעוֹלָם עַד שֶׁקּוֹרְאִין לוֹ שָׁלוֹם. אֶחָד מִלְחֶמֶת הָרְשׁוּת וְאֶחָד מִלְחֶמֶת מִצְוָה. שֶׁנֶּאֱמַר (דברים כ, י) כִּי תִקְרַב אֶל עִיר לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ וְקָרָאתָ אֵלֶיהָ לְשָׁלוֹם. אִם הִשְׁלִימוּ וְקִבְּלוּ שֶׁבַע מִצְוֹת שֶׁנִּצְטַוּוּ בְּנֵי נֹחַ עֲלֵיהֶן אֵין הוֹרְגִין מֵהֶן נְשָׁמָה וַהֲרֵי הֵן לְמַס. שֶׁנֶּאֱמַר (דברים כ, יא) יִהְיוּ לְךָ לָמַס וַעֲבָדוּךָ. קִבְּלוּ עֲלֵיהֶן הַמַּס וְלֹא קִבְּלוּ הָעַבְדוּת אוֹ שֶׁקִּבְּלוּ הָעַבְדוּת וְלֹא קִבְּלוּ הַמַּס. אֵין שׁוֹמְעִין לָהֶם עַד שֶׁיְּקַבְּלוּ שְׁנֵיהֶם. וְאִם לֹא הִשְׁלִימוּ אוֹ שֶׁהִשְׁלִימוּ וְלֹא קִבְּלוּ שֶׁבַע מִצְוֹת. עוֹשִׂין עִמָּהֶם מִלְחָמָה וְהוֹרְגִין כָּל הַזְּכָרִים הַגְּדוֹלִים. וּבוֹזְזִין כָּל מָמוֹנָם וְטַפָּם. וְאֵין הוֹרְגִין אִשָּׁה וְלֹא קָטָן שֶׁנֶּאֱמַר (דברים כ, יד) וְהַנָּשִׁים וְהַטָּף זֶה טַף שֶׁל זְכָרִים. בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים בְּמִלְחֶמֶת הָרְשׁוּת שֶׁהוּא עִם שְׁאָר הָאֻמּוֹת. זאת ההלכה ואם מישהו כופר בה ואינו רוצה בתורת ישראל שיקרא כומר ולא רב כך שמן הראוי לכנותו הכומר.
53
הרב כהנא והרבה קוק
צבי הורביץ | 16-06-2019 1:46
לעניות דעתי אינך יודע מי היה הרב קוק ומי היה הרב כהנא. דעתך היא תוצר מובהק של שטיפת מח תקשורתית
54
הרב כהנא הי״ד היה ממשיכי דרכו של הרב קוק
אליהו | 16-07-2019 21:52
אהבת ישראל בערה בו והוא פעל מתוך הבנה שאנו חיים בזמן אתחלתא דגאולה.
55
יהודה גלעד יא רב חובל יא סמרטוט
נתי | 27-07-2019 22:25
מעיז לדבר על הרב כהנא זצ'ל הי'ד אפילו הרב קוק אהב אותו יא סמרטוט ריצפה יא זבל
56
יפה כתבתה , צודק!!!!!!!!!!
יוסף | 31-07-2019 13:22
יפה כתבתה , צודק!!!!!!!!!!
57
עצוב לראות את כל הקונסרבטיבים יוצאים מהארון
יוגל | 01-08-2019 18:09
עצוב מאד