העבודה על האיחוד עם מרצ: "נבחן את כל האפשרויות"

העבודה על האיחוד עם מרצ: "נבחן את כל האפשרויות"

לאחר שתמר זנדברג קראה לאיחוד במפלגות השמאל, מפלגת העבודה הגיבה לדבריה בדיון שנערך בין חברי הסיעה. לדבריהם, "הוחלט על בחינת כל האפשרויות על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל"

author-image
העבודה על הצעת האיחוד: "נבחן את כל האפשרויות"
  (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

בדרך לאיחוד גם בשמאל? במפלגת העבודה הגיבו היום (חמישי) לקריאתה של יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג לאיחוד בין המפלגות, במטרה להקים ממשלת שמאל-מרכז- זאת כתגובה לאיחוד במפלגת הגנרלים בין בני גנץ ליאיר לפיד יחד עם גבי אשכנזי ובוגי יעלון.

"בתום דיון שבו השתתפו חברי סיעה, הוחלט על בחינת כל האפשרויות, על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה" אמרו במפלגה. עוד דווח כי יו"ר העבודה אבי גבאי ביקש מח"כ איציק שמולי לבדוק מול מפלגת מרצ אפשרות לבלוק טכני.

כזכור, בעקבות האיחוד של גנץ ולפיד, זנדברג קראה לעבודה להתאחד עם מרצ וליצור גוש חוסם של מפלגות השמאל אל מול האיחוד במרכז. "לאור האיחוד במרכז זה הזמן", הסבירה זנדברג. "מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מידי". במידה והאיחוד יצא לפועל, ההסכם יצטרך לקבל אישור עד סגירת מועד הגשת הרשימות לכנסת הערב בשעה 22:00.

דבריה של זנדברג זכו לתמיכה מיו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ, שהביעה את נכונותה למהלך. "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה, יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות" אמרה. "סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מרצ ולקריסת העבודה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו