שני שרים ושיריון בליכוד: פרטי ההסכם נחשפים - סרוגים

שני שרים ושיריון בליכוד: פרטי ההסכם נחשפים

מפלגת הליכוד תחתום על הסכם עודפים עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי, זאת כחלק מההסכם לאיחוד בימין שנקבע בפגישה בין נתניהו ונציגי המפלגות: "נבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד״

author-image
שני שרים ושיריון בליכוד: פרטי ההסכם נחשפים
  (צילומים: אבי אוחיון\לע"ם, יח"צ)

לאחר פגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם אנשי הבית היהודי, יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב, בנוגע לאיחוד עם עוצמה יהודית, הערב (רביעי) דווח כי הליכוד יחתום על הסכם עודפים עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

במכתב שנתניהו העביר לרב פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ, נכתב כי הסכם העודפים יחתם כחלק מההבנות שהתקבלו בפגישה בתמורה לאיחוד בימין. "אני מברך את החלטתכם להכניס לרשימתכם המשותפת שני מועמדים טעם עוצמה יהודית, כ"בלוק טכני" וכסיעה נפרדת, במקומות החמישי והשמיני" נכתב.

נתניהו הוסיף ואישר את הפרטים שסוכמו בפגישה, לפיהם המקום ה-28 ברשימת הליכוד לנציג ״הבית היהודי – האיחוד הלאומי״, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת. נתניהו גם התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו, כך שגם פרץ וגם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' יהיו שרים בממשלה.

במקביל, נתניהו התחייב כי "מתוך הכרת הצורך של מפלגות ימין חזקות ועל מנת להמשיך את שלטון הימין, אני מתחייב לתמוך ציבורית במהלך זה לאורך כל קמפיין הבחירות".

כזכור, מוקדם יותר נתניהו הביע את הערכתו לבית היהודי על האיחוד המסתמן בימין. "הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי" אמר נתניהו. "אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד״.

הערב יתכנסו שתי המפלגות, הבית היהודי בנחלים והאיחוד הלאומי בפתח תקווה במטרה להביא לחברי המרכז את ההסכמים לאישור, כך שיוכלו להגיש מחר את הרשימה הסופית בכנסת. נזכיר כי דרוש רוב של 60% נגד המהלך כדי שהוא לא יעבור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
חבור כל ה4.יוגב בלכוד.ויחד3באיחוד=שווה=כח 10v
כדאי למרכז לאשר. | 20-02-2019 18:31
כל רק 3 מתוך ה4 לא=שווה.לא לליכוד ולא לאיחוד החלקי. זה הזמן לאשר ולתקן. בהצלחה. V
2
הרב רפי ממשיך דרכו של הרב כהנא זצ"ל
כבוד | 20-02-2019 20:13
הרב רפי הוכיח כי לב יהודי פועם בקירבו והוא ממשיך דרכו של כהנא במאבק נגד עמלק הערבי וגם נגד שאר אויבי ישראל: הפמינסטיות, הקרן החדשה, אירגוני השמאל, ועד עובדי הרכבת, גדעון סער ובני גנץ, גאולה אבן ואושרת קוטלר!!!
3
ללא צירוף אלי ישי לרשימה אין משמעות לאיחוד
מיכאל | 20-02-2019 20:27
לא משכנע להצביע לפנאטים או לליברלים אם אין דרך התורה והמסורת באיחוד הזה. נעדיף להצביע יהדות התורה או יחד של אלי ישי אם יתמודד
4
לא בוחרים ברשימה עם יפעת ארליך
יעקב | 20-02-2019 20:30
לא סומכים עליה ועלולה להתחבר לחוקים שלא מקובלים בציבור שלנו. אני לא אבחר ברשימה זו.
5
האיחוד החלקי רציני או ציני?!
מה טעם למתנות רהמ?! | 21-02-2019 2:04
היעדר של הסכם של 1 מתוך ה4 ? כמוהו שאי הסכם. צירוף בן גביר/ארי מקרב את את פרץ/סמוטריץ לגבול % החסימה=4 מנדטים. אבל איחוד של כל ה4/יחד/ישי יהיא דינמיקה אחרת לגמרי. כנל גם לו היה הפוך. ושלא נדבר על איך הצבור רואה פה שנאה נטולת ערכים. יש זמן לתקן.