נתניהו ביטל טיסה למוסקבה ונפגש עם הרב רפי פרץ - סרוגים

נתניהו ביטל טיסה למוסקבה ונפגש עם הרב רפי פרץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את טיסתו למוסקבה בשביל ללחוץ על ראשי הבית היהודי לקבל את ההסכם עם עוצמה יהודית. מגעים מתנהלים במקביל גם עם אלי ישי

author-image
נתניהו ביטל טיסה למוסקבה ונפגש עם הרב רפי פרץ
  צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90, Hadas Parush/Flash90, Flash90

לאחר שעוצמה יהודית הסכימה לקבל את ההצעה של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ראשי הבית היהודי איחוד לאומי בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ הוזמנו שוב אל ראש הממשלה שממשיך לנסות להשפיע עליהם כפי שעשה לאורך כל הדרך לאשר את האיחוד.

נתניהו ביטל את נסיעתו למוסקבה בגלל ההתפתחויות הפוליטיות. באיחוד הלאומי החליטו לא להגיע למפגש ומי שמשתתפים בו הם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב.

בנוסף יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר (רביעי), אצל קלמן ליברמן כי הוא פועל לשלב גם את אלי ישי ברשימה הזו לאחר שראש הממשלה הציע לישי תפקיד מניסטריאלי.

הערכה היא כי הדבר נובע לאור הקולות בתוך הבית היהודי שמתקשים לאשר את האיחוד עם עוצמה יהודית, והכנסה של אלי ישי תוכל ליצור רשימה מגוונת יותר שעוצמה יהודית יהיו רק חלק קטן מאיחוד גדול הרבה יותר.

בשעה 19:00 הערב, יתכנס מכרז הבית היהודי בפתח תקווה לאשר או לדחות את הצעת האיחוד. כאשר הזמן דוחק עד להגשת הרשימות. יפעת ארליך וניר אורבך כבר הביעו התנגדות חריפה למהלך. כמו גם פעילים מרכזיים בבית היהודי.

אך סעיף 64 לחוקת הבית היהודי קובע כי דרוש רוב של 60% המתנגד להצעת היו"ר לאיחוד עם מפלגה אחרת כדי להפיל אותה.

הבוקר פרסמו רבני עוצמה יהודית כי פנו לפני זמן קצר להנהלת המפלגה וביקשו מראשיה לקבל הצעת האיחוד לאומי בית יהודי ולהתפשר על מקומות 5 ו-8.

לדברי הרבנים בהם הרב דב ליאור והרב יהודה קרוייזר חרף העובדה שההצעה שהעבירו אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא הוגנת הרי שהיות וגורל ארץ ישראל על כף המאזנים יש לקבל ההצעה.

כמה דקות לאחר מכן התכנסה הנהלת עוצמה יהודית ופרסמה: "בדיון חירום החלטנו לקבל את בקשת רבני עוצמה ולהצטרף לבלוק טכני של האיחוד והבית היהודי במקומות חמש ושמונה"

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ביבי שוב עובד עליכם...טירונים פוליטיים
אבי | 20-02-2019 12:02
בנט ושקד מודים לרב דרוקמן הנאיבי על עוד 3 מנדטים
2
נסיונות טובים.יחד=1/3 מכלל הכח.=3.6.9=דו ספרת
בין 7 ל12 מנדטים. | 20-02-2019 12:09
זו דינמיקת איחוד מושלם. לדחיקת קבוצה אחת דינמיקה הפוכה זיכרו : אחדות : 1+1=שווה יותר משתיים. פילוג : 2-1= שווה פחות מאחד. 4-1= אפס מנדטים. ארבע לאיחוד שלם. אי אפשר שנציגי/שתולי בנט יישלטו בבית היהודי , גם בליכוד וכמובן בימין החדש . בעוד קבוצה חזקה. עם כח מוכח. ישרת דרך. בעד ת.ע. וארץ ישראל בחוץ ? לגמריייי ?! יש זמן לתקן.
3
אף שהסיכוי נמוך
התמים | 20-02-2019 13:37
נקווה שהמהלך לא יאושר על ידי הבית היהודי. עוצמה זו מפלגה כהניסטית, גזענית, של אנשים חלולים שדרכם אינה דרכם של יהודים שמאמינים בתורת ישראל כמות שהיא ולא כפי שעוותה על ידי פוליטיקאים משיחיסטים הזויים. אוי לנו שאנשים כאלה - שבעבר כנסת ישראל החרימה אותם ולא התייחסה אליהם - זוכים ללגיטימציה בגלל קונסטלציה פוליטית. הרב פרץ, אנא תתעשת. אלה לא אנשים שהיית רוצה לראות את ילדיך נישאים להם ואת מדינתך נכנעת לגחמותיהם הפרועות.
4
כל הכבוד לרבנים, ואורבך ומוצנחיו מוזמנים ללכת
המוצנחים הרפורמים | 20-02-2019 13:52
המוצנחים הרפורמים של אורבך נציגו של בנט מוזמנים ללכת ביחד איתו , בפרט כשהם הם לא מכבדים את רצון הציבור. להזכירכם- לא נבחרתם עי איש!
5
חרדים
נועם | 14-08-2019 16:52
החרדים שומעים מתיסיהו