חוזר חלילה: קושי במו"מ בין הבית היהודי והאיחוד לאומי - סרוגים

חוזר חלילה: קושי במו"מ בין הבית היהודי והאיחוד לאומי

נציגי הצוותים של האיחוד הלאומי והבית היהודי ישבו לכל אורך הלילה במטרה להגיע לפשרה, אך טרם הגיעו להבנות סופיות. הערכה: עד מחר בערב צפוי ההסכם המיוחל להיסגר

חוזר חלילה: קושי במו"מ בין הבית היהודי והאיחוד לאומי
  (צילום: אליאור בן חיים)

נציגי הצוותים של האיחוד הלאומי והבית היהודי ישבו לכל אורך הלילה (שלישי) במלון בים המלח, בו התקיים כנס המנהלים של הציונות הדתית. אך למרות שיצא עשן לבן, טרם הגיעו המפלגות להסכם המיוחל.

אתמול העריכו בפני סרוגים גורמים המעורבים במשא ומתן כי עד הערב צפוי ההסכם להיחתם בין המפלגות על פי חלוקה שיוויונית של הנהגה משותפת, אולם ככל הנראה הדבר לא יקרה לפני מחר (חמישי) בערב.

לפי הדיווח הבוקר בידיעות אחרונות, במוקד הוויכוחים נמצאים מספר פרמטרים: שם הרשימה, מי יעמוד בראשה, מי יקבל את התיק הבכיר, מי יהיה חבר הקבינט ומי יהיה נציג הרשימה המשותפת בישיבת ראשי המפלגות, כאשר החלוקה תתקיים בצורה שווה לחלוטין בין המפלגות ואף מפלגה לא תקבל יותר מהשנייה.

כזכור, אמש דווח כי נרשמה התקדמות במגעים בין צוותי המו"מ של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לטענתם, "הצוותים סכמו להמשיך המגעים על מנת להגיע בהקדם להסכם מלא וסופי, ולהביא בשורה של אחדות לציונות הדתית ולמחנה הלאומי", נמסר בהודעה משותפת של שתיהן.

סקר שפורסם אמש בחדשות 13 הראה, כי אף אחת מהמפלגות לא עוברת את אחוז החסימה לבד. ובמקביל, הצהירו ראשי ואנשי המפלגות כי לא ירוצו בנפרד. בכנס המנהלים,ההמופק ע"י משרד הפרסום אשחר&more וחברת גרופ אמר סמוטריץ' "יותר מידי זמן אנחנו עם סיסמאות על אחדות. אני קורא לרב רפי פרץ, שהיה כאן קודם, בוא נשב שנינו יחד בחדר סגור, ולא נצא מהחדר בלי בשורה על הליכה משותפת בבחירות".

ואילו הרב רפי פרץ הבטיח באותו המקום כי המפלגה תצליח להתאושש מהמכה שחטפה ושיגר עקיצה לעבר בנט: "הבית היהודי אולי חטף מכה קלה בכנף אבל אסור להתבלבל, אנחנו לא מפלגה שעצרה בתחנה בדרך למרכז הליכוד אלא מפלגה שורשית וערכית אשר תמשיך להוות חלק משמעותי בכנסת ובממשלת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ החתרן לא ישחרר
ישראל גרוסמן | 13-02-2019 10:00
כל ההודעות שלו על ויתורים הכל ספינים והטעיות כדי שיחשבו שהוא בסדר והם לא, הבחור לא מתכוון לוותר על כלום הוא רוצה הכל אבל כלפי חוץ משחק אותה הוותרן, אם הרב רפי פרץ מכניס אותו למפלגה שידע שיש לו נחש ארסי במפלגה שרק מחכה להזדמנות הראשונה לסלק אותו , תשאלו את אורי אריאל הוא כבר הוכש ממנו
2
העיקר חסר
df | 13-02-2019 10:23
בערוץ-7 מדווח שהבית היהודי לא מוכן לצרף את עוצמה יהודית לבלוק טכני. אם זה נכון, אולי כל מה שלמדנו במרכז הרב על אחדות ישראל ואהבת ישראל בעצם היה שקר ...?
עצמה יהודית
עצום | 13-02-2019 12:37
תראו איך התבלבלתם... מפלגה שכל הזמן טוענת שהאחרים פושעים ורק היא יודעת ומבינה. מפלגה שלא מוכנה להכיל אף אחד ורוצה להיות בכנסת כדי להילחם בכולם . מה אתם מצפים שנרצה את אנשי כהנא כדי שיפרשו אחר כך ויפילו ממשלות ?
3
קריאה נואשת לכל ההנהגות הפוליטיות /הרוחניות
משה-נתניה | 13-02-2019 10:29
*קריאה נואשת* *לכל ההנהגות הפוליטיות /הרוחניות - מכל הזרמים הציוניים -של הציבור הדתי לאומי / תורני /חרדלי* הגענו ל-מאני טיים !!! אנו ניצבים כפסע מהדקה ה-90 !!! אם חלילה וחס ,אחד מהתרחישים הבאים עלול להתרחש , הכל ייפול על ראשכם ! כל אחד מכם ישא באחריות אישית !!! והציבור הדתי-ציוני ( על כל גווניו ) ידע לבוא איתכם חשבון . ואלו חלק מהתרחישים האפוקליפטיים: 1) פיצול פוליטי לרסיסי מפלגות דתיות , אשר אינן עוברות את % החסימה ומורידות לטימיון שאולה !!! קרוב ל-1/4 מיליון קולות מצביעים דתיים. 2) אסון וחורבן פוליטי : כתוצאה מתוצאות הבחירות העגומות ,המפלגות הדתיות לאומיות ובראשן המפדל /הבית היהודי/ לא שורדות את המציאות העגומה ,הופכות ל-אפיזודה חולפת ונעלמות מהמפה הפוליטית. 3) מהפך פוליטי טוטאלי , הדחת הימין מהנהגת המדינה ועליית השמאל לשילטון. 4) פינוי ישובים ביוש/ רמהג ועקירת מתיישבים מבתיהם - וכל זאת במסגרת של התכנסות /התנתקות /היערכות מחדש /או כל ביטוי מכובס של עקירת ישובים. *בהינתן שאחד מתרחישי הבלהות הנל עלול להפוך למציאות :* שלא יהיה ספק: אתם תהיו הביזיונרים לכל המחדלים !!! ומכם נדרוש לשלם את המחיר לכישלון הצורב !!! ולמען הסר ספק: תהא גם תהא עריפת ראשים פוליטית אכזרית והדחה של כל השחקנים בזירה כולל ההנהגה הפוליטית,המזכלים והעסקונה הבכירה. ושלא תגידו : לא ידענו / לא שמענו /לא ראינו /לא הערכנו נכון / * הם אשמים * *לא נשתוק ולא נמחול על חידלונכם !!!* *ראו הוזהרתם !!!*
4
המכשול הוא הבית היהודי
המכשול | 13-02-2019 10:42
שמים מקלות בגלגלים גם עכשיו וגם בתקופה שבנט ושקד היו במפלגה.
5
תמשיכו לריב כאילו יש לכל אחד מכם 10 מנדטים
לא מאמין | 13-02-2019 10:48
איש השבכ נכנס עם לפטופ לתא של המחבל שרצח באכזריות את אורי אנסבכר בת ה19. המחבל המאושר חייך לעברו ואמר לאיש השבכ: מה הבאת לי מתנות? איש השבכ ענה לו: כן, איך ידעת? פתח את המחשב, שם פליי. בסרטון היה כוח של צהל פושט על בית הוריו של המחבל בחברון והקצין בסרטון מודיע למשפחתו יש לכם 10 דקות לארוז. המחבל שואל: מה זה?! האיש שבכ עונה לו: סבלנות, תראה עד הסוף. המחבל צופה בהוריו, אחיו, אשתו וילדיו נכפתים עם כיסויי עיניים ומועלים לרכבים עם כל רכושם שנמצא בשקיות זבל. המחבל שצופה בזה מתחיל לצעוק ולקלל ואמר לו: מה זה?? אסור לכם לעשות את זה! לאיפה אתם לוקחים אותם? איש השבכ מראה למחבל מסמך ואומר לו: אתה יודע מה זה? זה צו גירוש למשפחה שלך שחתום על ידי שר הביטחון, ועכשיו המשפחה שלך עוברת לביתם החדש בסוריה ואתה שלחת אותם לשם, כמו ששלחת את משפחתה של הנערה לעולם של סבל. עכשיו המשפחה שלך יסבלו כל חייהם. המחבל יושב מוכה הלם ובוכה והאיש שבכ אומר לו: מה קרה? אתה כבר לא מחייך? המחבל צועק: אתם לא כאלה! אתם לא עושים דברים כאלו! אתם צבא מוסרי! אז האיש שבכ אומר לו: נכון, ובגלל שאנחנו מוסריים אז אל תדאג, לא ניתן לך לסבול הרבה ומראה לו עוד מסמך. המחבל צוחק ואומר לו: אתה מאיים עלי? אין לכם חוק מוות, אתם מוסריים! השבכניק אומר: נכון, אין חוק מוות וכנראה שגם לא יהיה . זה מסמך שאומר שמהיום ועד יום מותך אתה תחיה בבידוד בצינוק לבד. יהיה לך לפחות 50 שנה לחשוב לבד עם עצמך על מה שעשית ומה עובר על המשפחה שלך בסוריה. יותר טוב מאשר חוק עונש מוות למחבלים, עכשיו אתה לא שהיד, אתה לא גיבור, אתה כלום, אוויר. אמא שלך תשב בסוריה, בלי אוכל ובלי חשמל, אשתך תהפוך לשפחה של דאעש, והם לא ידעו בכלל אם אתה מת אתה חי, כלום. רצית להיות שהיד? לא יקרה יזלמה. רצית בתולות? נסדר לך 72 חולדות ומקקים כי זה הדבר היחידי שיהיה לך כי עונש מוות טוב מדי בשביל חלאה שכמוך, וזה מוסריות יכאלב! ואז התעוררתי החלום הזה רודף אותי כל פיגוע .. ולכן החלטתי שהחלום יהפוך למציאות כי אני בוחר הפעם הקרובה עוצמה יהודית! כי נמאס לי לבחור לפלגות שמוכרות ימין ומבצעים שמאל !!! ובעוצמה נגרור את כל הממשלה ימינה, ואז נתעורר מהחלום למציאות שתמנע את הפיגוע הבא .
6
סמוטריץ עזוב אותך מהם לך עם עוצמה
אור | 13-02-2019 11:05
אתם תעברו ביחד ,במיוחד אם תצטרפו את אלי ישי. ואם הבית היהודי ירצה יכנס בתנאים שאתם תקבעו ,אם לא הוא ימחק. נמאס כבר מכל המאכרים שם והזמן אוזל
7
אחדות
אחדות | 13-02-2019 11:41
בין האיחוד הלאומי לעוצמה יהודית
8
אפילו למרץ יש יותר מצביעים...
מפלגה פח | 13-02-2019 11:42
הרבה רעש על מה? נשארתם לריב על המיקום אבל הבוחרים כבר ברחו מזמן
9
הבית היהודי
דבורה | 13-02-2019 11:53
בבקשה לא לתקוף את בנט ושקד. הכירו בטוב שהיה בתקופתם, והיה טוב! והמשיכו קדימה מה שלא נראה בעיניכם טוב השאירו מאחור. עכשיו נשאר רק להתאחד כאיש אחד בלב אחד. למדו מהמלאכים שנותנים באהבה רשות זה לזה להקדיש ליוצרם בנחת רוח ובשפה ברורה ובנעימה, ולא חושבים שאחד הוא המושלם ולכן צריך לקח לעצמו את כל התפקידים. בבקשה....
10
תרגום ל"קושי" באתר הזה=הרב פרץ חש שהוא המשיח
עד מתי?? לא יאומן | 13-02-2019 12:38
אתר הבית של בנט ורפורמיים אחרים
קושי= סמוטריץ סובל מיהירות ושחצנות
האמת | 13-02-2019 13:40
תתרגל שיש אמת ויש את מה שכותבים בערוץ 7
11
דרושה אידיאולוגיה
מצביע | 13-02-2019 13:46
אחדות זה יפה מאד אבל אם היא לא על בסיס אידאולוגיה ודרך רעיונית היא לא תחזיק. אסור שהבית היהודי תשתוק כמו גנץ רק כדי שלא להפסיד מצביעים. אפשר שהדרך תכלול מגוון של ניואנסים אבל היא חייבת להיאמר. דרושה אמירה בעניין השמירה על הצביון היהודי של המדינה, עניין המשפחה, ארץ ישראל וכו'. אנשים מצביעים למפלגה מתוך חיבור לאידיאולוגיה ולא רק מתוך נוסטלגיה של פגישת מחזור של בני עקיבא.
12
פיצוץ
אני | 13-02-2019 19:31
הקינאה והתאוה והכבור מוציאים את הדתיים מהאיחוד ומהממשלה הבאה , ומהעולם ונותנים מנדטים לשמול