חשד: בטקס המצטיינים בבית הנשיא הוגש בשר פיגולים - סרוגים

חשד: בטקס המצטיינים בבית הנשיא הוגש בשר פיגולים

בבית הנשיא נערכת בדיקה לפיה חלק מהבשר שהוגש באירוע המרכזי של יום העצמאות, התקלקל והוחלף בבשר מאטליז לא כשר באבו גוש שם גם ביקשו לבשל את הבשר. חברת הקייטרינג טוענת: הכל היה כשר.

author-image
חשד: בטקס המצטיינים בבית הנשיא הוגש בשר פיגולים
  לא כשר אצלו בבית? פרס (פלאש90)

האם הגישו בשר לא כשר לחיילים המצטיינים?

עיתון מעריב מפרסם הבוקר, כי בבית הנשיא נערכת בדיקה לגבי כשרות הבשר שהוגש באירוע המרכזי ביום העצמאות.

לפי עדויות שהגיעו למעריב, חברת הקייטרינג, "פרי הארץ", רכשה כמות גדולה של בשר בבוקר יום העצמאות (ה'), במקום בשר שהתקלקל, כשנציג החברה הגיע לאטליז לא כשר באבו-גוש ורכש שם בשר.

על פי הכתבה במעריב, עולה כי כמות הבשר שהתקלקל לחברה זהה  לכמות שנרכשה באטליז באבו-גוש. אך עם זאת, בחברת הקייטרינג טוענים, כי הבשר החלופי הגיע מהמטבח המרכזי והכשר שלה בקיבוץ גבעת חיים מאוחד, והוא שהוגש בבית הנשי.

עדות נוספת של בעל מסעדת 'אבו-גוש' ג'וואדת איברהים, מספרת כי הגיע אליו אדם עם קבלה המאשרת קניית בשר לא כשר באטליז בכפר, שביקש ממנו לבשל את הבשר במטבח המסעדה.

לדברי איברהים, המתואר כידיד אישי של הנשיא פרס, הנציג ביקש לבשל כ-80 ק"ג בשר שווארמה לצורך אירוע של 500 אנשים בבית הנשיא.

איברהים סירב לעשות זאת כי לדבריו אינו נוהג "לעבוד עם חאפרים" ולבשל בשר שאינו מוזמן אצלו. לאחר הסירוב, עזב אותו אדם את מסעדת "אבו גוש".

באירוע החגיגי בבית הנשיא לכבוד 120 החיילים המצטיינים השתתפו מאות בני משפחה של המצטיינים, יחד עם ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הבטון, שרים בממשלה, חברי כנסת, ואלופי המטה הכללי בהווה ובעבר.

מנהל האירוח מטעם חברת הקייטרינג, עופר בן יעקב אישר כי הבשר אכן התקלקל להם בערב יום העצמאות, אך טען כי "הבאנו במקומו בבוקר בשר מהמטבח המרכזי שלנו בקיבוץ גבעת חיים. לא ייתכן שנכנס לפה בשר לא כשר כי משגיח הכשרות שלנו בודק כל חבילה וכל נתח בשר שהוכנס לכאן".

עם זאת מנכ"לית החברה, דגנית אבידור מסרה גרסאות מתחלפות.בהתחלה טענה כי לא קנו בשר באבו גוש, ולאחר מכן טענה כי החברה אכן רכשה בשר בכפר אך לצורך אירוע אחר ובסופו של דבר טענה כי עובד מטעם החברה נשלח לאבו גוש לרכוש אוכל לעובדים, אך חזר בלי שרכש שום דבר.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "כל שירותי ההסעדה הניתנים לבית הנשיא מחויבים להציג תעודות כשרות המאושרות על ידי הרבנות הראשית כדין. קייטרינג 'פרי הארץ', אשר סיפק שירותי הסעדה לאירועי יום העצמאות בבית הנשיא, הציג תעודת כשרות כדין ואף העמיד משגיח כשרות במטבח בית הנשיא למשך כל יום האירוע.

"בעקבות פניית בית הנשיא לחברה העביר משגיח הכשרות אישור חתום שלפיו כל האוכל שהוגש בבית הנשיא ביום העצמאות היה כשר. אם יתברר חלילה כי שירותי ההסעדה 'פרי הארץ' פעלו בניגוד לכללי הכשרות, בית הנשיא יפעל במלוא חומרת הדין נגד החברה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה רמת הכשרות של רבנות..... שומר נפשו יאכל בדץ..
אביבה | 29-04-2012 21:40