נתניהו בתגובה לאיראן: "הטילים שלנו יגיעו רחוק" - סרוגים

נתניהו בתגובה לאיראן: "הטילים שלנו יגיעו רחוק"

ראש הממשלה הגיב לאיומים של איראן נגד ישראל במהלך ביקור בבסיס חיל הים, ואמר כי "הטילים שלנו יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב- כולל השלוחות של איראן באזורנו"

author-image
נתניהו בתגובה לאיראן: "הטילים שלנו יגיעו רחוק"
  (צילום: חיים צח\לע"ם)

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיב היום (שלישי) לאיומים שהופנו מאיראן כלפי ישראל, והזהיר כי ישראל לא תהסס לתקוף כדי להגן על עצמה. את הדברים אמר במהלך ביקור בבסיס חיל הים בחיפה במהלכו שמע סקירות על פעילות הזרוע מפי מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט.

"חיל הים הוא מרכיב ראשון במעלה של כוח ההגנה וכוח ההרתעה של ישראל מול משימות עליונות שיש לנו בשני התחומים הללו" אמר נתניהו, כשהוא מתייחס בין השאר למבצע הימי שאיראן ערכה לאחרונה. "אני מתרשם מכל מה שראיתי כאן, כמובן שאי אפשר להראות הכל, אבל הטילים האלה שאתם רואים מאחורי – הטילים האלה יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב, כולל השלוחות של איראן באזור שלנו".

https://www.youtube.com/watch?v=tIDrziUjOVs

"אנחנו פועלים כל הזמן, לפי הבנתנו ולפי הצורך שלנו למנוע מאיראן ומגרורותיה להתבסס בגבולנו הצפוני ובאזורנו בכלל" הוסיף. "אנחנו תמיד עושים כל מה שצריך״.

כזכור, אמש סגן ראש הלשכה הפוליטית של משמרות המהפכה באיראן, יאדוללה ג'וואני, איים כי אם ארצות הברית תתקוף את המדינה- איראן תגיב במתקפה על ישראל. "לארצות הברית אין את האומץ לירות לעברנו אפילו כדור אחד, למרות כל הנכסים הצבאיים שלה" טען. "אבל אם הם יתקפו בכל זאת- נהרוס לחלוטין את תל אביב ואת חיפה". הדברים נאמרו במסגרת העצרת בטהרן לציון 40 שנה למהפכה האסלאמית באיראן.

בתגובה, נתניהו אמר אמש כי "אני לא מתעלם מהאיומים של המשטר האיראני, אבל אני גם לא מתרשם מהם. אם המשטר הזה יעשה את הטעות האיומה וינסה להחריב את תל אביב וחיפה, זה לא יצליח להם, אבל זה יהיה יום המהפכה האחרון שהם יחגגו. כדאי שהם יקחו זאת בחשבון.

במקביל, נשיא איראן חסן רוחאני טען כי ארצו תמשיך להגדיל את עצמתה הצבאית, וכן כי תכנית הטילים הבליסטיים שלה תימשך למרות הלחץ הבינלאומי והסנקציות שהופעלו נגדה."איראן תמשיך לפתח ולהרחיב את תוכנית הטילים, והעוצמה הצבאית שלנו רק תגדל ותשתפר" אמר בנאום שנשא בכיכר עזאדי ושודר בטלוויזיה הממלכתית באיראן. "לא ביקשנו ולא נבקש רשות מאף אחד כדי לפתח סוגים שונים של טילים. נמשיך בדרכנו להעצמת יכולותינו הצבאיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איראן
חיים ימין | 24-05-2019 15:45
האיראנים מתלהמים בכוחם ומאיימים לפגוע בחיפה ותל אביב, אך מנגד הם גם מפחדים ויודעים שהפחד האימתני הזה שקוראים לו מגבלות הכוח יביא על איראן הרס וחורבן.