נשיא ונצואלה שוקל להעביר את השגרירות לירושלים - סרוגים

נשיא ונצואלה שוקל להעביר את השגרירות לירושלים

הנשיא הזמני של ונצואלה חואן גוואידו בראיון לאלדד בק ב-"ישראל היום": "אני שוקל להעביר את השגרירות לירושלים".שלח מסר מחבק: "יהודי ונצואלה תרמו רבות לחברה שלנו". "בטוח שישראל תסייע לנו"

נשיא ונצואלה שוקל להעביר את השגרירות לירושלים
  מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו (צילום: מתוך טוויטר)

כ־50 מדינות ברחבי העולם הכירו עד כה בנשיאותו של גוואידו, וישראל היתה הראשונה מחוץ ליבשת אמריקה להכיר בו. כשהנשיא הזמני, שהאבטחה סביבו מינימלית באופן מפתיע, שמע שאני מישראל, אורו פניו.

בראיון לאלדד בק בישראל היום שמתפרסם הבוקר (שלישי), אומר נשיא ונצואלה הזמני גוואידו כי הוא שוקל להעביר את שגרירות ארצו לירושלים. בעוד ניטשת מערכה בתוך המדינה האופוזיציה בונצואלה הודיע כבר כי לראשונה יתמנה שגריר מטעמם בישראל

לפני עשר שנים, בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", החליט נשיא ונצואלה דאז, הוגו צ'אבס, לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. צ'אבס, ומחליפו מאדורו, הפכו את ונצואלה למדינה שבה ההסתה האנטי־ישראלית היא מדיניות רשמית. אבל גוואידו כבר פועל לתקן את חטאי הצ'אביסטים.

הנשיא הזמני של ונצואלה גוואידו אמר:"התחלנו לפעול לחידוש היחסים, ואני שמח מאוד להודיע שתהליך ייצוב היחסים עם ישראל בעיצומו. זה מאוד חשוב עבורנו. תחילה נחדש את היחסים, אחר כך נודיע על מינוי שגריר בישראל, ואנחנו מאוד מקווים שיבוא אלינו שגריר מישראל".

על מיקום השגרירות החדשה לאחר חידוש היחסים בירושלים אמר גוואידו:"זה חלק מהנושאים שעליהם אנחנו דנים, אכריז במועד הנכון על חידוש היחסים ועל מיקום השגרירות".

על יהודי ונצואלה שחיים היום בישראל אמר: "יש הרבה ונצואלים בישראל והרבה יהודים בוונצואלה", זו קהילה מאוד פעילה ומשגשגת, שתרמה רבות לחברה שלנו. אני מניח שהם שמחים שאנחנו מחדשים את היחסים עם ישראל".

באשר לפחדה של הקהילה היהודית המקומית לעמוד באופן פומבי לצידו אמר:"אין לי ספק שהיהודים מפחדים", אומר גוואידו, "גם רבים בכוחות הצבא מפחדים להביע את דעתם. אין למשטר כבוד כלפי הזכות הבסיסית ביותר: הזכות לחיות. מדינות מערביות רבות כבר התחייבו לשלוח סיוע הומניטרי לוונצואלה. אני בטוח שגם ישראל תעזור לנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו