דיווח: "תכנית השלום של ארה"ב מוכנה לפרסום" - סרוגים

דיווח: "תכנית השלום של ארה"ב מוכנה לפרסום"

רשת "פוקס ניוז" דיווח כי תכנית השלום של ממשל טראמפ מוכנה לפרסום, כשנשיא ארה"ב תודרך בפרטיו. עם זאת, בבית הלבן מעריכים כי התכנית לא תוצג לפני הבחירות לכנסת

author-image
דיווח: "תכנית השלום של ארה"ב מוכנה לפרסום"
  (צילום: אבי אוחין\לע"ם)

לקראת פרסום? ברשת "פוקס ניוז" דווח היום (שני) כי תכנית השלום של ממשל טראמפ הושלמה ומוכנה לפרסום, כשהנשיא האמריקני תודרך על פרטי ההסכם שיוצע לישראל ולרשות הפלסטינית.

על פי הדיווח, שהתבסס על דבריהם של שני בכירים בבית הלבן, הניסוח הסופי של "עסקת המאה" אורכת בין 175 ל-200 עמודים, כשהנשיא טראמפ הביע שביעות רצון מהנוסח. "התכנית הושלמה ומוכנה לפרסום" טענו. "טראמפ מרוצה מאד מכל הפרמטרים של ההסכם". עוד נטען כי פרטי התכנית נחשפו עד כה בפני חמישה בני אדם בלבד, ביניהם שגריר ארה"ב לישראל דיוויד פרידמן, היועץ המיוחד וחתנו של הנשיא ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט- שתדרכו את טראמפ בנושא.

עם זאת, הבכירים העריכו כי התכנית לא תתפרסם לפני הבחירות לכנסת ב-9 באפריל. לדבריהם, "אנחנו לא הולכים לעשות שום דבר שמאיים על ביטחונה של ישראל". כזכור, מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר לאחר ההכרזה על פיזור הכנסת והקדמת כי הממשל לא יפרסם את פרטי התכנית לפני כן, כשלדבריו "אני מקווה שנוכל להתקדם בנושא הזה אחרי הבחירות. התחלנו לשתף גורמים באזור בחלקים מסוימים בתוכנית, אבל זה לא יהיה תהליך שרק ארה"ב דוחפת. הצדדים יהיו צריכים להגיע להסכם, אבל אנחנו חושבים שהבסיס שיצרנו והעבודה שנעשה לאחר הבחירות בישראל יגדירו תנאים לשיחות שלום מועילות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם פומפאו וכן עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בסוף השבוע הקרוב, זאת כחלק מוועידה בפולין שתעסוק במצב הביטחוני במזרח התיכון. כמו כן, בסוף החודש קושנר וגרינבלט צפויים לבקר בחמש מדינות המפרץ הפרסי ולדון עם מנהיגי האזור בפרטי תכנית השלום, במטרה להשיג תמיכה בה בקרב מדינות ערב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עסקת המאה צריכה להיות בת 100 עמודים!
??? | 11-02-2019 16:06
אחרת זאת סתם רמאות ואפשר לפסול אותה על הסף.