פומפאו: "נתקדם עם תכנית השלום אחרי הבחירות" - סרוגים

פומפאו: "נתקדם עם תכנית השלום אחרי הבחירות"

מזכיר המדינה האמריקני אמר בפורום הכלכלי הבינלאומי כי הוא מקווה להמשיך לקדם את תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים אחרי הבחירות: "יש דרכים לפתור את המחלוקות המרכזיות". על איראן: "איום גדול מאד"

פומפאו: "נתקדם עם תכנית השלום אחרי הבחירות"
  (צילום: מתי שטרן\שגרירות ארה"ב)

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר היום (שלישי) בנאומו בפורום הכלכלי הבינלאומי בדאבוס כי הוא מקווה להמשיך לקדם את תכנית השלום האמריקנית בין ישראל והפלסטינים אחרי הבחירות בישראל.

"אני מקווה שנתקדם בנושא הזה אחרי הבחירות" טען בדבריו. "התחלנו לשתף גורמים באזור בחלקים מסויימים בתוכנית, אבל זה לא יהיה תהליך שרק ארה"ב דוחפת".

"הצדדים יהיו צריכים להגיע להסכם, אבל אנחנו חושבים שהבסיס שיצרנו והעבודה שנעשה לאחר הבחירות בישראל יגדירו תנאים לשיחות שלום מועילות" הוסיף פומפאו. "הסכסוך הישראלי-פלסטיני השפיע על האזור במשך עשורים, ונראה לי שעכשיו יש דרכים לפתור את המחלוקות המרכזיות. "ישנם דרכים שבהן נוכל להביא לכך ששני הצדדים יסתדרו ביניהם, ולעודד את הישראלים והפלסטינים להיכנס למו"מ כדי למצוא פתרון".

עוד התייחס למתיחות במזרח התיכון והאיום הנשקף מאיראן על הביטחון באזור, ואמר כי "האיום מאיראן אמיתי מאוד. איראן עדיין מנסה לצמצם את העצמאות של עיראק".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13  כי תכנית השלום שגובשה בבית הלבן ושאותה מעוניין הנשיא טראמפ להציג בחודשים הקרובים כוללת הקמת מדינה פלסטינית בכ-90 אחוזים משטחי יהודה ושומרון עם בירה בחלקים ממזרח ירושלים. על פי הדיווח, כל היישובים הצעירים מחוץ לגושים לא יורחבו ומאחזים לא חוקיים יפונו.

עם זאת, שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט דחה את הדיווח ואמר כי הדברים אינם נכונים. "אני מכבד את ברק רביד, אך הדיווח שלו לא מדויק. ההשערות על התכנים של עסקת השלום לא עוזרים כלל. רק מספר קטן של אנשים יודעים מה כלול בתכנית- כרגע" אמר גרינבלט בתגובה. "בחודשים הקרובים, מקורות אנונימיים ינסו להציג נרטיבים לתקשורת ולאחרים כדי לקדם מוטיבציות שאינן טהורות".

"קידום סיפורים שקריים, מוטים ומעוותים לתקשורת אינה אחראית ורק פוגעת בתהליך. מגיע יותר לישראלים ולפלסטינים" הוסיף. "אני ממליץ לציבור להאמין רק להצהרות רשמיות על הנושא, שמגיעות מהנשיא טראמפ, מ[שגריר ארה"ב בישראל] דייוויד פרידמן, [היועץ האמריקני] ג'ארד קושנר, או ממני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא להסכם שלום, כן לסיפוח יהודה ושומרון
ימין | 22-01-2019 18:28
הסכם שלום אומר הכרה במדינה פלסטינית. יהיה שלום לכולם, כשאשף וחמאס יעלמו, והערבים שגרים ביהודה ושומרון יחיו תחת החוק הישראלי. הערבים רוצים את זה רק מפחדים להודות. מאז הסכמי אוסלו מצבם רק הולך ומחמיר. יש עכשיו חלון זמנים שלא יחזור על עצמו. בעוד כמה שנים טראמפ יניח את המפתחות. אפשר לספח את יהודה ושומרון. את עזה להעביר לשלטון המצרים - שיחסלו שם את חמאס בדרכים שהערבים מכירים.