האם ממשל ארה"ב בדרך להשבתה נוספת? - סרוגים

האם ממשל ארה"ב בדרך להשבתה נוספת?

שבוע לפני הדדליין שהוצב על ידי הנשיא טראמפ לפתרון משבר התקציב, במפלגה הרפובליקנית טוענים כי לא הושגה התקדמות במגעים עם הדמוקרטים. המחלוקת העיקרית עדיין נרשמת סביב תקצוב החומה ומשבר ההגירה

האם ממשל ארה"ב בדרך להשבתה נוספת?
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

האם הממשל בארה"ב בדרך להשבתה נוספת? שבוע לפני תאריך היעד של הנשיא דונלד טראמפ להעברת תקציב המדינה לשנת 2019, גורמים במפלגה הרפובליקנית טענו היום (ראשון) כי לא נרשמה התקדמות במגעים על פרטי התקציב.

"השיחות נתקלו במבוי סתום" אמר הסנאטור ריצ'ארד שלבי בראיון לרשת "פוקס ניוז". "אנחנו מקווים שהצדדים יחזרו לשולחן המשא ומתן בקרוב". גורמים נוספים, שהתראיינו בעילום שם, אמרו כי עדיין נרשמים פערים בין המפלגות על העברת תקציב להקמת החומה בגבול הדרומי של ארה"ב. בעוד שטראמפ והרפובליקנים עדיין מעוניינים בתקציב קרוב ככל האפשר ל-5.7 מיליארד הדולר שטראמפ דרש במקור, במפלגה הדמוקרטית עומדים על כך שהסכום הסופי לא יעמוד על יותר מ-1.3 מיליארד. על פי ההערכות בעיתון "וושינגטון פוסט", הסכום הנמוך ביותר שיהיה מקובל על שני המפלגות יהיה כ-2 מיליארד דולר.

על פי ההסכם שהושג בסוף ינואר, על הצדדים להגיע לסיכום על תקציב המדינה עד ליום שישי הקרוב. הנשיא הבהיר כי "אם לא נקבל הצעה הוגנת עד ה-15 בפברואר, יש 2 אפשרויות: או שההשבתה תחזור, או שנכריז על מצב חירום כדי לבנות את החומה". בכירים בממשל טראמפ הוסיפו כי כל עסקה עתידית חייבת לכלול את מימון החומה כדי לקבל אישור של הרפובליקנים.

כזכור, ב-26 בינואר הנשיא טראמפ הודיע על סיום ההשבתה של הממשל, שנמשכה 35 יום והייתה הארוכה בהיסטוריית המדינה. בהודעתו טראמפ אמר כי הצליח להגיע להסכם עם מנהיגי הדמוקרטים להעברת תקציב זמני לשלושה שבועות. עם זאת, התקציב הזמני אינו מתייחס לתקצוב להקמת החומה, כשהצדדים מקווים להגיע להסכם על התקציב השנתי המלא עד הדדליין שהוצב.

ההשבתה של ממשל ארה"ב התחילה לאחר שחברי בית הנבחרים סירבו לקבל את הדרישה של טראמפ ולהקצות 5.7 מיליארד דולר לבניית חומה בגבול מקסיקו. כתוצאה, המושב התפזר מבלי להצביע על אישור התקציב לשנת 2019. בהמשך טראמפ הסכים להוריד את הדרישה ל-4 מיליארד דולר, אך במפלגה הדמוקרטית הודיעו כי יסרבו לכל הצעה שכוללת מעל 1.3 מיליארד דולר לפעילות נגד הגירה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שאלה
https://www.srugim.c | 15-03-2020 16:20
מההה