אין אישור להקמת הפקולטה באריאל • בנט: "לא אוותר" - סרוגים

אין אישור להקמת הפקולטה באריאל • בנט: "לא אוותר"

המועצה להשכלה גבוה הפכה את החלטתה ולא מאשרת את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. שר החינוך: "נלחם בקרטל, פניתי ליועמ"ש ובקרוב נודיע על הצעדים הבאים"

אין אישור להקמת הפקולטה באריאל • בנט: "לא אוותר"
  בנט בהנחת אבן פינה בבי"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל (צילום: מיכאל דיימסון)

המועצה להשכלה גבוה הפכה את החלטתה ולא אישרה את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט, בתגובה חריפה: ״אינני מתכוון לוותר".

בנט הוסיף  כי יילחם בקרטל האוניברסיטאות עד שנקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. "לא ייאמן כמה הוא שם מקלות בגלגלים". בתוך כך, השר פנה ליועץ המשפטי לממשלה ובקרוב יודיע על הצעדים הבאים.

ההחלטה התקבלה בתום הצבעה מחודשת על הקמת בית ספר לרפואה בהרכב שאינו כולל את ד"ר ודמני, שם הוחלט כאמור לשלול את הקמתה, זאת בעקבות חשש לניגוד עניינים. מכיוון שודמני הייתה מן החברות בוועדה שהצביעו בעד הקמת הפקולטה אך גם הינה מועמדת לפרופסורת באוניברסיטה.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי שיגרו ביום שני האחרון מכתב אל היועצת המשפטית של המועצה להשכלה גבוהה  וטענו כי ודמני "היתה צריכה להימנע מלטפל בנושאים הנוגעים במישרין לאוניברסיטת אריאל, לכל הפחות מהמועד בו העבירה את טפסי הקליטה והמינוי בינואר 2018".

המשנים הדגישו, כי "על החלטתו הסבירה של גוף מינהלי להביא בחשבון את כלל השיקולים הצריכים לעניין ולתת להם את משקלם הדרוש במכלול הנסיבות. משכך, יושם אל לב כי החלטה מחודשת של ות"ת תידרש להתייחס גם לאותם שיקולים המוצגים ע"י אוניברסיטת אריאל, ביחס להסתמכותה על החלטת ות"ת ולנזק הצפוי להיגרם לכאורה לסטודנטים, למרצים ולמערכת הבריאות והציבור בכללותו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תתמקד בכדורגל יחד עם אלונה
הצעה | 07-02-2019 15:32
הכנה טובה לתפקיד שר הספורט בו תכהן בממשלה הבאה
2
לתת להם רשיון אבל להגביל את הרופאים ליו"ש
הצעה | 07-02-2019 16:06
שיטפלו בחולים מבת עין או משכם. יש חוסר גדול ברופאים בישובים של הערבים. ברגע שנחיל את הריבונות נצטרך לדאוג להם.
3
את המועצה להשכלה גבוהה יש לפזר
מרוגזת | 07-02-2019 18:18
הגיע המצב לדי כך שלמרות המחסור החמור ברופאים ושאר מקצועות הבריאות אין לרופאים צעירים היכן להתמחות. עקב מחסור בצוותים לא מקימים בתי חולים חדשים. אין מספיק בתי חולים ואלו שישנם עמוסים כי אין צוותים רפואיים. מחסור ברופאים אחיות וכו'. על זה יש להגיד אלפי תודות למועצה להשכלה גבוהה. המועצה להשכלה גבוהה היא המיותרת, טענה שלא צריך עוד אוניברסיטאות ומטעם זה התנגדה להכרה במכללת אריאל כאוניברסיטה. המציאות היא שחסרים במקצועות הבריאות חסרים מהנדסים אך לשיטת המועצה להשכלה גבוהה לא צריך עוד אוניבסיטאות. אוניבריסטת בר אילן ביקשה לפחות מתחילת שנות השביעים אחורה להקים בית ספר לרפואה. המועצה להשכלה גבוהה התנגדה והמשיכה להתנגד גם כשהוחמרו מאוד הדרישות לקבלת רשיון לעסוק ברפואה. כבר לא כל אחד שלמד בארץ אחרת יכל לעסוק ברפואה. אנשי המועצה להשכלה גבוהה לא רוצים שיתחרו בפרופסורים הקיימים רוצים שלא יהיו עוד כמותם. בזכות המועצה להשכלה גבוהה הגענו למחסור משווע של רופאים, ובגלל מחסור זה בצוותים רפואיים ומכאן אי הקמת בתי חולים חדשים ואי יכולת לאייש מרפאות ומכאן התדרדרות בשרותים רפואיים. מכאן שגם קשה להכשיר צוותים חדשים כשאין מספיק בתי חולים ואין מספיק אנשי מקצוע מנוסים היכולים להכשיר. זוהי הביצה והתרנגולת. לכל היותר צריך גוף בין אם קבוע או לא הוא יכול להיות גם זמני אשר יעקב אחר רמת החומר המועבר וההוראה ללא אמריה אם צריך או לא איזשהו מוסד. המועצה להשכלה גבוהה במתכונתה הנוכחית היא המיותרת..