נתניהו: היועמ"ש נכנע ללחץ השמאל והתקשורת - סרוגים

נתניהו: היועמ"ש נכנע ללחץ השמאל והתקשורת

על פי הדיווח של משה נוסבאום בקשת 12, היועמ"ש צפוי להודיע לפרקליטי נתניהו כי הוא מסרב לבקשתם שלא לפרסם את ההחלטה על שימוע לפני הבחירות: "לדחות את הפרסום זה כמו להתערב בבחירות" 

נתניהו: היועמ"ש נכנע ללחץ השמאל והתקשורת
  (Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90 )

ב-"מהדורה המרכזית" של חברת החדשות בקשת 12, דיווח הערב (חמישי) משה נוסבאום על כך שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט צפוי להודיע לפרקליטי נתניהו כי הוא מסרב לבקשתם שלא לפרסם את ההחלטה על שימוע לפני הבחירות: "לדחות את הפרסום זה כמו להתערב בבחירות"

בלשכת היועמ"ש סיימו את הדיונים בכל תיקי נתניהו ומנדלבליט סבור שהקפאה או דחיית ההחלטה על שימוע לראש הממשלה כמוה כהתערבות פוליטית במערכת הבחירות ולא להפך. זו האמירה המרכזית שמתגבשת במכתב התשובה של מנדלבליט וצוות הפרקליטים בפרקליטות המדינה לפרקליטי נתניהו, שביקשו לדחות את פרסום ההחלטה עד לאחר הבחירות.

הכוונה להעביר את מכתב התשובה לעורך הדין נבות תל צור ולפרקליטיו הנוספים של נתניהו עוד הערב או מחר. בשעות אלה עוסקים במשרד המשפטים בליטוש מכתב התשובה ובניסוחו הסופי.

על פי המסתמן, מנדלבליט וצוות הפרקליטים בפרקליטות המדינה יאמרו במכתב התשובה שמה שמנחה אותם אלה רק שיקולים משפטיים ומקצועיים. לשיטתם, כל החלטה על דחייה או הקפאה היא החלטה פוליטית שמשמעותה התערבות בבחירות.

היועמ"ש והצוות המיוחד שהקים – סיימו את הדיונים בתיקי נתניהו

במקביל מדווח אביעד גליקמן בחדשות רשת 13, כי צוות החשיבה לבחינת החשדות סביב רה"מ הודיע כי גיבש המלצות סופיות. לפיכך, מסתמן כי בשבועיים-שלושה הקרובים תצא ההודעה על הגשת אישום בגין שוחד, לפחות בתיק אחד

המשמעות היא, שהמערכת המשפטית בישראל עומדת כפסע משלב ההכרעה בתיקיו של ראש הממשלה. ההחלטה המסתמנת בתיק 1000 היא להגיש כתב אישום כפוף לשימוע בעבירת מרמה והפרת אמונים. בתיק 4000, תיק בזק-וואלה, ההחלטה הצפויה של היועץ היא להגיש כתב אישום באשמת שוחד.

לגבי תיק 2000, הבעייתי והמורכב ביותר מבין כל התיקים, היועץ עדיין מתלבט בין סגירתו לבין הגשת כתב אישום על שוחד. חוות הדעת של בכירי משרד המשפטים ופרקליטות מיסוי וכלכלה בעניין זה היא להאשים את נתניהו וארנון מוזס בקבלת שוחד, בדומה להמלצת המשטרה. הצוות, שכלל את בכירי משרד המשפטים והפרקליטות, כונס על ידי היועמ"ש לבחון את התיקים במקביל לצוות הפרקליטות שמלווה את החקירות.

בשבועות האחרונים קיימו חברי הצוות דיונים אינטנסיביים יחד עם היועמ"ש ובהשתתפות פרקליט המדינה, שי ניצן. למרות שקבוצת הפרקליטים סיימה את דיוניה, עשויה להתקיים ישיבה אחת נוספת, שלפי שעה אינה מתכוננת.

היועמ"ש נכנע ללחץ השמאל והתקשורת

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר:

נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר – ולפני הבחירות.

רק הבוקר הניחו פרקליטי רה״מ דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה של למעלה מ-60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים. עוד לא יבש הדיו וכבר הערב נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה.

בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל, דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים.

אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
להמנע מלהגיש כתב אישום
יו יו, גם | 31-01-2019 21:03
ולוותר על הסיכוי להבחר לבית המשפט העליון או לחליפין להגיש כתב אישום ולהיות על המסלול המהיר לשם?
לפי הזוהר: מי שפגע בביבי לא יוציא שנתו
עידו | 31-01-2019 23:21
אתם תראו פלאי הבורא. אחד אחד מהם יחלה במחלה משונה
2
די כבר
התמים | 31-01-2019 21:36
נו באמת. המשטרה, הפרקליטות, היועמש - כולם אידיוטים חסרי עמוד שידרה, בובות על חוט של התקשורת הסמולנית....הציבור לא לגמרי מטומטם. הציבור מבין שאנשי המקצוע עושים עבודה נאמנה וחסרת פניות. הציבור מבין כבר שיש לנו ראש ממשלה מושחת. השאלה היחידה היא אם הציבור הימני מוכן שראש ממשלה כזה ישלוט כאן רק משום שהוא נמצא במחנה הפוליטי המקובל עליו. הסכנה היא שראש ממשלה כזה ישעבד את המדינה ויפעיל מהלכים לטובת האינטרס שלו וכך יפגע במדינה כולה.
חלק מהאשים שכחו ש
צודק | 01-02-2019 5:24
אנשי המפתח מונו על ידי נתניהו אבל העבירות כל כך ברורות שאי אפשר להתעלם. נתניהו גורר את הימין לתהום. מישהו חייב לקום נגדו כדי להתיל את הימין.
יא תמים, חבל, איבדת את זה
אביגדור | 31-01-2019 23:09
האם יעלה על הדעת, לתת לאדם אחד, תהא סמכותו אשר תהא, להחליט החלטה כל כך חשובה. הרי זה לא הגיוני, ולא לעניין. ההחלטה, על הגשת כתב אישום או אי הגשה, רק היא בלבד, בסמכותו השיפוטית המקצועית של היועץ.אבל ההחלטה האם לפרסם דווקא עכשיו(אחרי 4 שנים של סחבת) או לפרסם לאחר הבחירות, היא כלל וכלל לא בתחומו השיפוטי המקצועי, של היועץ, זאת בכלל שאלה פוליטית, שיכולה להשפיע דרסטית, על מערכת הבחירות, לטוב או לרע, לסייע לביבי, או להזיק לו. לכן, אין מנוס, היועץ צריך לשבת בהרכב של וועדה של לפחות 23 משפטנים/שופטים/עורכי דין/ ויחד יוכלו לקחת החלטה כל כך חשובה. בדיוק כמו הרכב נרחב של בית משפט.
3
ההחלטה-מתי לפרסם, לא בסמכות היועץ.
אביגדור | 01-02-2019 1:08
לא יתכן, ולא יעלה על הדעת, לתת בידי אדם פרטי אחד, תהא סמכותו אשר תהא, את האחריות להחליט, החלטה כל כך חשובה. הרי זה לא הגיוני, ולא לעניין. אין עוררין, כי ההחלטה/המסקנה המקצועית, על הגשת כתב אישום או אי הגשת כתב אישום, היא בלבד, ורק היא, בסמכותו השיפוטית המקצועית של היועץ. אבל ההחלטה הפוליטית, קרי, להחליט מתי לפרסם, את המסקנה המקצועית, האם לפרסם דווקא עכשיו (אחרי 4 שנים של סחבת) או לחכות ולפרסם רק לאחר הבחירות, היא כלל וכלל לא בתחומו השיפוטי המקצועי, של היועץ. הרי זאת בכלל שאלה פוליטית!!! הפרסום עכשיו יכול להשפיע בצורה דרסטית, על מערכת הבחירות, לטוב או לרע, לסייע לביבי, או להזיק לו. לכן, אין מנוס, היועץ צריך דחוף לרדת מעץ היהירות,לחשוב שזאת צריכה להיות החלטה שלו, ושלו בלבד. זאת חוצפה, שחצנות, התנשאות, ועבירה על החוק!!! מי שמך?? לא הוסמכת לכך, זאת חריגה בוטה מסמכות!!! כל שעליך לעשות, יועצון קטנטון, להכריז מיד, זה לא בסמכותי, ולכן צריך מיד למנות הרכב/ וועדה של לפחות 23 משפטנים/שופטים/עורכי דין/ ויחד יוכלו לקחת החלטה כל כך חשובה. בדיוק כמו הרכב נרחב של בית משפט.
4
אביגדור יקירי
התמים | 01-02-2019 6:55
החלטה אם ומתי לפרסם את החלטת היועץ היא בדיוק בתחום הסמכות שלו , ואין צורך ב 23 שופטים ועורכי דין ( אתה צוחק ? מאיפה לקחת את זה ? ). זו אינה החלטה פוליטית כלל ועיקר. מי שמנסה להלביש אותה בלבוש פוליטי הוא ביבי - שהוא זה שקבע את מועד הבחירות ( כששבועיים קודם טען שאין לקיים בחירות לעת הזו ) וקבע את המועד בכוונה תחילה כדי להקשות על היועמש לפרסם את החלטתו לפני הבחירות. אין לי ספק שאם ביבי היה יודע שההחלטה היא שלא להעמידו לדין - הוא וכל נושאי כליו היו טוענים בתוקף שיש לפרסם את ההחלטה לאלתר. כך או כך, יש לסמוך על היועמש והציבור זכאי לדעת מה החלטתו עוד לפני הבחירות. כן, ראוי להפסיק לנופף בסיסמה היועץ נכנע לשמאל. היועץ פשוט עושה את עבודתו ללא פניות לימין או לשמאל.
5
ביבי נתניהו הוא לא ימין
סיוון | 01-02-2019 9:04
מספיק לחשוב שבלי ביבי אין ימין הוא בר תחליף אם אדם לא הולך בדרך הישר התורה לא איתו נכון הוא קיבל ברכות מהרבנים אבל אם חלילה הוא לקח שוחד זו עבירה חמורה בתורה גם אם לא עשה יילך למשפט להוכיח את חפותו וייבחר כזכאי אני לא צריכה להזכיר כמה הוא לא בנה בהתנחלויות וכמה הוא העלה לנו מיסים ועוד נכון אף אחד לא רוצה ממשלת שמאל אבל יש עוד אנשים מלבדו
יש דווקא הרבה שרוצים ממשלת שמאל
טעות | 01-02-2019 20:07
לפחות 45% נכון לעכשיו