פרקליטי נתניהו מנסים לשכנע את מנדלבליט - סרוגים

פרקליטי נתניהו מנסים לשכנע את מנדלבליט

פרקליטיו של ראש הממשלה נפגשים עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לנסות לעצור את הפרסום על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו בתיק 4000 לפני הבחירות

author-image
פרקליטי נתניהו מנסים לשכנע את מנדלבליט
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חקירות ראש הממשלה. פרקליטיו של ראש הממשלה נפגשים היום (שני) עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בניסיון למנוע את פרסום החלטתו.

הפגישה עם היועמ"ש נערכה לבקשת הפרקליטים, וזאת בהמשך לפנייה קודמת לקבלת ההחלטות בתיקי החקירה נגד נתניהו.

פרקליטיו של נתניהו: עו"ד נבות תל צור, עו"ד עמית חדד, עו"ד טל שפירא והשופט בדימוס עודד מודריק – ינסו לשכנע את מנדלבליט שלא יפרסם את החלטתו להעמיד את רה"מ לדין בתיק 4000.

לבקשתם, על היועמ"ש להימנע מקבלת החלטה על הגשת כתב אישום לפני הבחירות, כיוון שלאחר מכן לא ניתן יהיה לבצע את השימוע לפני הבחירות.

עו"ד עמית חדד. צילום: כפיר זיו

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ על פגישת היועמ"ש עם פרקליטי רה"מ: "מדובר בנוהל מוזר ביותר שאינו קיים בספר החוקים, עוד פגיעה קלה בכנף של השוויון בפני החוק, ויש לקוות שעל אף ניסיונות העיכוב הבוטים יפרסם היועמ"ש את החלטתו, תהא אשר תהא, בהקדם. אם נתניהו אוהב את המדינה באמת, יחוס עליה ועל אזרחי ישראל, יפנה את מקומו, יתפנה לנקות את שמו כאדם פרטי, ויאפשר למדינה ולמוסדותיה להחלים מהמתקפה האלימה והברוטאלית שלו על מערכת המשפט ומוסדות שלטון החוק".

בעקבות פגישת הפרקליטים, התנועה לאיכות השלטון שלחה היום מכתב ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בבקשה להיפגש עמו, כפי שהסכים להיפגש באופן חריג עם עורכי דינו של רה"מ, בנימין נתניהו. "מטרת הפגישה היא להציג בפניך את עמדת התנועה בעניין עריכת השימוע והגשת כתבי האישום נגד רה"מ במהלך תקופת בחירות, ולהסביר את החשיבות הציבורית שהתנועה רואה בהמשך בירור ענייניו של רה"מ בתקופה זו".

היועמ"ש אליקים רובינשטיין: לא הגיש כתב אישום לפני בחירות

כזכור, פירסמנו בעבר כי בשלהי שנת 2002 בממשלת שרון הראשונה, דווח בכתבתו של ברוך קרא בעיתון 'הארץ' (21.11.02), שכאשר הוחלט על פיזור הכנסת בנובמבר,  עמדו בפני פרקליטת המדינה עדנה ארבל והיועמ"ש רובינשטיין כמה חשדות נגד פוליטיקאים. נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק – חשד בנוגע לעמותות שסייעו למימון הבחירות, נגד ראש הממשלה המכהן (אז) אריאל שרון – חשדות למימון הפריימריז דרך חברות קש שנה לפני כן, ועוד חשדות נגד חברי כנסת.

בדיון שנערך בהשתתפות היועמ"ש, פרקליטת המדינה ומפכ"ל המשטרה דאז, שלמה אהרונישקי, הוחלט להקפיא כל פרסום של ממצאי חקירה נגד פוליטיקאים. הסיבה: רגישות תקופת הבחירות. בסיום הדיון הוחלט שלא להגיש כתבי אישום ולא לסכם ממצאי חקירות נגד אישים פוליטיים עד יום הבחירות, וכי יש לדחות סיכום ממצאי חקירה והחלטות עד לאחר הבחירות.

בנוסף יצאו הנחיות מהיועמ"ש דאז, אליקים רובינשטיין, בהם נראה כי עד הבחירות לא יסוכמו סופית חקירות פוליטיקאים המתמודדים בבחירות ולא יוגשו נגדם כתבי אישום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין מה לצפות מהאיש האכזר הלזה מוצץ דם ביבי
עמוס | 23-01-2019 0:08
אין מה להוסיף