מנהיג האופוזיציה בונצואלה הודה לנתניהו על התמיכה בו

מנהיג האופוזיציה בונצואלה הודה לנתניהו על התמיכה בו

לאחר שישראל הודיעה רשמית על הכרה במנהיג האופוזיציה בונצואלה כנשיא המדינה, חואן גואידו הודה לראש הממשלה נתניהו על התמיכה בו: "דווקא היום, כשהמדינה שלנו נאבקת על עצמאותה, אנו מודים על התמיכה מישראל"

ראש האופוזיציה בונצואלה הודה לרה"מ על התמיכה בו
  מודה לנתניהו. מנהיג האופוזיציה בונצואלה חואן גואידו (צילום: מתוך טוויטר)

המחאה בונצואלה: יום לאחר שישראל הודיעה רשמית על הכרה במנהיג האופוזיציה בונצואלה כנשיא המדינה בפועל, חואן גואידו הודה היום (שני) לנתניהו על תמיכתו במחאה נגד שלטונו של הנשיא ניקולס מדורו.

בדבריו גואידו התייחס לתזמון ההכרה הישראלית, שהגיעה בזמן שהעולם ציין את יום השואה הבינלאומי. "לפני 74 שנה שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ, ודווקא ביום הזה- כשהמדינה שלנו נאבקת על עצמואותה- אנחנו מודים על התמיכה שקיבלנו מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו" כתב בטוויטר.

כזכור, אמש נתניהו הודיע כי "ישראל מצטרפת היום לארה"ב, קנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע היום שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בונצואלה". בכך לבקשת ארה"ב לתמוך בעמדתה בנושא ולפעול במחאה נגד הנשיא מדורו, על רקע טענות האופוזיציה לזיופים בבחירות לנשיאות שבהן מדורו זכה.

הבוקר גואידו ביקש מכל התושבים לערוך שתי הפגנות ביום רביעי וביום שבת הקרובים- במסגרתם הציבור ידרוש קיום בחירות חופשיות במדינה. "לאחר שנים של התרסקות כלכלית, ונצואלה חווה רגע כמעט קסום בדרך להחייאת הדמוקרטיה" אמר. "אנשים מעזים לחלום שוב. התעוררנו מחלום בלהות כדי לחלום חלומות חדשים על העתיד ועל ארצנו. לא על מה שאנחנו עכשיו, אלא על מה שאנחנו יכולים להיות. אני קורא לכולם, בכל פינה של ונצואלה: צאו להפגין, צאו מבתיכם, משרדכם, או היכן שלא תהיו בשעות המחאה, והשמיעו את קולכם. עלינו להגביר את הלחץ, רק ככה התסכול יהפוך לתקווה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לתמוך
שמי | 28-01-2019 18:45
לכונן יחסים דיפלומטים להעיף את הדקטטור