נתניהו: ישראל מכירה במנהיג האופוזיציה בוונצואלה כנשיא

נתניהו: ישראל מכירה במנהיג האופוזיציה בוונצואלה כנשיא

ראש הממשלה הודיע כי ישראל מכירה באופוזיציה בונצואלה כממשלה הלגיטימית- זאת לאחר שארה"ב ביקשה מישראל לתמוך בעמדתה במחאה נגד השלטון במדינה. לדבריו, "ישראל מצטרפת לארה"ב ולמדינות באירופה, ומכירים במנהיגות החדשה"

נתניהו: ישראל מכירה במנהיגות החדשה בונצאולה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל מכירה באופן רשמי במנהיג האופוזיציה של ונצואלה חואן גואידו כנשיא המדינה בפועל, זאת בהמשך לבקשת ארה"ב לתמוך בעמדתה בנושא ולפעול במחאה נגד הנשיא ניקולס מדורו.

בהודעתו נתניהו אמר כי "ישראל מצטרפת היום לארה"ב, קנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע היטם שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בונצואלה".

אמש דווח כי ארה"ב ביקשה מישראל להביע תמיכה באופן רשמי במהלך האמריקני לסילוקו של נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו והכרה בראש האופוזיציה חואן גואידו כנשיא בפועל. עד היום ישראל נמנעה מהתייחסות למחאה במדינה, מתוך חשש שתמיכה באופוזיציה תגרום לכך שהמשטר של מדורו יתנכל לקהילה היהודית בונצואלה.

עם זאת, בימים האחרונים חלק גדול ממדינות המערב הביעו תמיכה באופוזיציה, ומדינות אירופה הגדולות אף קראו למדורו לקיים בחירות דמוקרטיות. כמו כן, המשטרים באיראן וסוריה, לצד הנהגת חיזבאללה בלבנון, הביעו תמיכה במדורו- כך שהצטרפותה של ישראל להכרה בגואידו כנשיא אינה מפתיעה למדי.

זכה להכרה מישראל. מנהיג האופוזיציה חואן גואידו (צילום: מתוך טוויטר)

המחאה בוונצואלה החלה בשבוע שעבר לאחר שגואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני, זאת לאחר שנטען כי נרשמו זיופים חמורים בבחירות האחרונות שבהן מדורו ניצח. המפגינים טענו כי המדיניות של מדורו הוביל את ונצואלה לבידוד בינלאומי ולמשבר כלכלי חמור, ודרשו ממנו להתפטר או לערוך בחירות חוזרות. עם זאת, בממשל מדורו פעלו לסיכול ההפגנות, כשהצבא פעל באלימות נגד המוחים. עד כה עשרות בני אדם נהרגו בעימותים שנרשמו בהפגנות השונות במדינה.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות ההצהרה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא מכיר בגואידו כנשיא הזמני של ונצואלה, והזהיר כי "כל האפשרויות מונחות על השולחן" במידה ומדורו ינסה לפגוע ביריביו בעקבות ההכרזה והמחאה הנרחבת במדינה. בתגובה מדורו הודיע על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים בין ונצואלה לארה"ב- במסגרתו הורה לכל הדיפלומטים האמריקנים שעבדו בשגרירות ארה"ב בקרקאס לעזוב את המדינה תוך 3 ימים. לאחר ההצהרה של טראמפ, שורה של מדינות נוספות, ביניהן קנדה, ברזיל וקולומביה, הביעו תמיכה בארה"ב והכירו במנהיג האופוזיציה כנשיא בפועל.

מנגד, אחרים הביעו תמיכה במדורו, ביניהם הממשל הרוסי שהזהיר את ארה"ב מפני התערבות צבאית במדינה. "מוסקבה עומדת לצדה של קראקס כדי להגן על ריבונותה של ונצואלה ועל מדיניות האי-התערבות בענייניה הפנימיים" אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב. "התערבות צבאית בונצואלה תהיה קטסטרופה. זו עדות נוספת לחוסר הכבוד של ארה"ב לעקרונות החוק הבינלאומי. האירועים בונצואלה מגיעים לנקודה מסוכנת, והתערבות חיצונית הרסנית היא דבר בלתי מתקבל על הדעת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הכרת הטוב
שלום | 28-01-2019 8:59
הכרת הטוב