קים ג'ונג און: "מעריך את הנחישות של טראמפ" - סרוגים

קים ג'ונג און: "מעריך את הנחישות של טראמפ"

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און שיבח את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואמר כי הוא "מעריך את הנחישות הרבה של טראמפ לפתור את המחלוקות בנושא הגרעין". השניים צפויים להיפגש שוב בחודש הבא

author-image
קים ג'ונג און: "מעריך את הנחישות של טראמפ"
  (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Fox News)

בדרך להסכם? מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און שיבח היום (חמישי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעקבות המאמצים האמריקניים להתקדם במו"מ על הסכם לפירוק מנשק גרעיני- כך דווח בעיתון "ניו יורק טיימס". טראמפ וקים צפויים לערוך פסגה נוספת בחודש הבא.

הדברים נאמרו במהלך מפגש של קים עם ראש צוות המו"מ הצפון קוריאני, קים יונג-צ'ול, שנפגש בשבוע שעבר עם טראמפ ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. "אני מעריך את הנחישות הרבה של טראמפ לפתור את המחלוקות בינינו" אמר המנהיג. "יחד נתקדם צעד צעד לעבר המטרות שלנו להגיע להסכם בנושא הגרעין".

במהלך הפגישה יונג-צ'ול גם מסר לג'ונג און מכתב אישי שהועבר אליו מהנשיא האמריקני. פרטי המכתב לא נחשפו, אך בתקשורת הצפון קוריאנית דווח שקים "הביע שמחה רבה מהמכתב שטראמפ הביא, והורה לפעול במהירות כדי להתכונן לפגישה הבאה מבחינה טכנית".

טראמפ עצמו התייחס ליחסים עם צפון קוריאה בטוויטר, ואמר כי נרשמה התקדמות משמעותית ביחסים בזכותו. "תקשורת הפייק ניוז אוהבת להגיד ש'מעט מאד  קרה בפגישה שלי עם קים ג'ונג און'. זה לא נכון!" ציין. "אחרי 40 שנה של חוסר מעש בנושא צפון קוריאה, כשמלחמה גדולה הייתה בפתח, אני הצלחתי תוך 15 חודשים לבנות מערכת יחסים טובה עם המדינה, להחזיר שבויים הביתה, לוודא שאין עוד טילים שנורים לעבר יפן או כל מקום אחר, והכי חשוב- לוודא שאין עוד ניסויים גרעיניים".

"זה הרבה יותר ממה שכל אחד אחר הצליח לעשות עם צפון קוריאה, והתקשורת יודעת זאת היטב" הוסיף טראמפ. "אני מצפה שיהיה לנו עוד פגישה טובה בקרוב. יש הרבה פוטנציאל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טראמפ??
יואי | 18-02-2019 1:07
לא היה כמוך ויודע שלא יהיה עוד. יהלום