בברכת רבנים ושרים: הושק הספר 'הר הבית כהלכה' - סרוגים

בברכת רבנים ושרים: הושק הספר 'הר הבית כהלכה'

במעמד רבני ירושלים וצפת, ובברכת השרים ארדן, רגב ואריאל הושק הספר 'הר הבית כהלכה' של הרב אלישע וולפסון העוסק בצדדי האיסור וההיתר של העלייה להר הבית בימינו

author-image
בברכת רבנים ושרים: הושק הספר 'הר הבית כהלכה'
  באדיבות המצלם

באירוע חגיגי שהתקיים באולמי היכל דוד בירושלים, במעמד רבה של ירושלים הרב אריה שטרן ורבה של צפת הרב שמואל אליהו , ובהשתתפות של כחמש מאות איש, רבנים אישי ציבור, הושק הספר החדש "הר הבית כהלכה", מאת הרב אלישע וולפסון, ר"מ בישיבת ההסדר צפת.

הספר מכיל דיונים הלכתיים והרחבות על צדדי האיסור וההיתר ואת השיטות השונות בנושא העלייה להר הבית בימינו.

השתתפו באירוע הרב יעקב מדן ראש ישיבת הר עציון, הרב יוסף בא-גד לשעבר ראש ישיבת נחלים וחבר כנסת, הרב ישראל אריאל ראש ישיבת המקדש ומכון המקדש, הרב יאיר פרנק רב הישוב עמיחי, הרב אייל יעקובוביץ ראש הישיבה בצפת, הרב עמיר כ"ץ רב מושב שדה אליעזר, הרב חברון שילה ראש ישיבת עותניאל, ראש ישיבת הר הבית הרב אליהו וובר, הרב יצחק יעבץ ר"מ בישיבת דרך חיים, הרב יצחק לוי, ורבנים נוספים.

מבין אנשי הציבור ניתן למנות את ח"כ יהודה גליק, וחבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג. שר החקלאות אורי אריאל ביקש גם הוא לברך את המשתתפים בהודעה מוקלטת לאחר שלא הצליח להגיע בעצמו לאירוע.

"אנחנו עדיין מצווים לבנות את בית המקדש"

הרב אריה שטרן דיבר באירוע על חשיבות ההתעסקות "בנושא הקדוש ביותר לעם ישראל, בהר הבית" ואמר ש"בניין בית המקדש זו המצווה הגדולה והחשובה, שאני סובר תמיד שכדאי לזכור את הרמב”ם שגם אנחנו עדיין מצווים לקיים את המצווה של הבנייה".

הרב גם הקריא את הסכמתו, בו שיבח את הרב וולפסון, והוסיף, "ובאשר לעניין של לעלות עכשיו להר הבית, אני חושב שיש לכבד את העולים שהם תלמידי חכמים מובהקים שמדקדקים בקלה כבחמורה".

ברכת השר גלעד ארדן להשקת הספר

הרב שמואל אליהו שיבח גם הוא את הרב וולפסון ואמר כי עצם התעסקות לימוד הנושא וההשתוקקות יכולה לבנות את בית המקדש "אפילו ביום אחד". הרב הזכיר כי גם אביו דיבר על חשיבות הנושא "מי שקורא את המכתבים של אבא עליו השלום שמופיעים בספר, הביא אותם הרב אלישע. רואה כמה בער, כמה היה יקר בעיניו ההשתוקקות של יהודים לבית המקדש".

הרב גם סיפר כי הוא עצמו נכח באחת הפעמים שאביו כתב בנושא "זכיתי לשבת לידו כשהוא כתב את אחד המכתבים, והוא אומר לי “תביא חותמת נשים פה”. אמרתי לו אבא, בדרך כלל אתה לא שם חותמת, למה לשים חותמת?. הוא אומר לי “יום יבוא ויגידו שלא אני כתבתי את זה, אז תביא חותמת".

השלב הבא שלנו במדינת ישראל

הרב יעקב מדן דיבר על חשיבות בניית המקדש בידינו ולא בידי שמים. "אנחנו צריכים שהדברים יבואו על ידינו ובידי אדם, ואנחנו נעשה את כל המאמצים, לא נחכה למשהו שיורד באש מהשמיים, הקדוש ברוך הוא נתן לנו ניסים שבניסים שהגענו לשם". הרב גם הזכיר את מפקד מחוז ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי "שבאמת, בואו נגיד קיים את תפקידו כלוי, והלויים צריכים באמת לשמור את משמרת המקדש. הייתי אומר נעשו התקדמויות חשובות ומשמעותיות, יצליח השם דרכו בכל אשר יעשה, אני חושב שמגיע לו כל התודות שבעולם".

עוד הוסיף הרב מדן כי העלייה להר היא זו שמקדמת את בניית המקדש וסיפר שבפגישה בין מפקד המחוז לפעילים "הוא אמר לנו שמה שמוביל אותו זה יהודים שלוחצים להיכנס ושרוצים להיכנס ושההבנה שזה לא קבוצת משוגעים שעולה אלא שזה עם ישראל שרוצה להיכנס".

הרב אייל יעקובוביץ אמר כי " הספר הזה שמונח כאן על שולחננו שכתב אותו בכירי בית המדרש שלנו הרב אלישע וולפסון הוא השלב הבא שלנו במדינת ישראל. זה יום שבו כולנו יחד בזכות הספר, מאחורי התורה הזו אנחנו מרימים דגל והדגל הזה הוא דגל של מלכות השם במדינת ישראל הדגל הזה הוא הדגל של בית מקדש, של הר הבית".

הרב וולפסון בירך שהחיינו בהתרגשות, וקרא לציבור להעמיק בנושא וללמוד את הספר בו מובאים דברי הפוסקים אשר עסקו בסוגיית העלייה להר הבית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ספר נפלא!
מדהים | 24-01-2019 16:21
ספר נפלא ממש. אפשר להזמין אותו באינטרנט, חפשו בגוגל הר הבית כהלכה, יש דף של קניית הספר
עצוב
אריה | 28-01-2019 17:04
הרי הרעיון של הספר להכשיר את העלייה להר ושני הרבנים המפורסמים שדיברו בכנס אמרו מפורשות שלא לעלות! אז עם כל ההשתוקקות החשובה למה לא הדגישו את חומרת העליה??