יו"ר הבית היהודי בבית שמש בראיון לסרוגים: מאחורי הקלעים של כניסת דגל לקואליציה

יו"ר הבית היהודי בבית שמש בראיון לסרוגים: מאחורי הקלעים של כניסת דגל לקואליציה

יו"ר הבית היהודי בבית שמש, רינה הולנדר מספרת בראיון לסרוגים על מאחורי הקלעים של כניסת דגל לקואליציה: "הייתה חשיבות לצרף מפלגה חרדית", על הפגישות עם הרבנים החרדים: "עלו אלי לרגל בניסיון לשכנע שאוותר על המועצה הדתית"

"החרדים הציעו לי הטבות בתמורה למועצה הדתית"
  הולנדר (צילום: באדיבות המצולם)

כניסת הסיעה החרדית 'דגל התורה' לקואליציה בעיר בית שמש מעוררת סערה וטענות קשות נגד שותפתה סיעת ש"ס. אחת מהנשים שפעלו לחתימת ההסכם הקואליציוני, היא יו"ר הבית היהודי בעיר רינה הולנדר שאומרת בראיון לסרוגים: "השתמשו בבית היהודי כתירוץ, אבל הייתה חשיבות לצרף עוד מפלגה חרדית".

במסגרת ההסכם הקואליציוני, הבית היהודי קיבלו את האחריות על המועצה הדתית, כשמאחורי הקלעים התנהל מאבק על ענייני הדת: "היו פוליטיקאים בצד החרדי שלא כל כך היו מעוניינים בכניסה שלנו לקואליציה והשתמשו בתירוץ שהבית היהודי לא ישמור על "ההיידישקייט", על ענייני הדת" אומרת הולנדר, זאת בטענה "שהבית היהודי יקבלו את המועצה הדתית ויהיו בעיות".

חרדים הציעו לי הטבות שאוותר על המועצה הדתית

במסגרת מאמציה, נפגשה הולנדר עם בכירי הרבנים החרדים שלא עזבו אותה: "מהיום שבו חתמנו על ההסכם הקואליציוני שלנו לפני חודשיים ועד היום, הייתה אלי עלייה לרגל של רבנים חרדים. ניסו לשכנע אותי לוותר על המועצה הדתית, הציעו לי כל מיני הטבות אישיות ותפקידים אחרים בשביל זה. ואנחנו אמרנו לא, בשום פנים ואופן", היא חושפת.

גם נציגים מהציבור הדתי לאומי הגיעו. "כולם רצו לשמוע ממני, מה החזון שלנו למועצה הדתית", אך לבסוף היא מדגישה "אני חשובת שבסופו של דבר הם הבינו שאנחנו לא הולכים לדרוס רצונות של אף אחד אלא לחיות פה במשותף", הגיבה להאשמות נגדה מצד ש"ס ואגודת ישראל.

כרגע, צריך לציין, בעקבות הבחירות לכנסת אי אפשר למנות מועצות דתיות בכל הארץ וצריך לחכות עד לאחר תום הבחירות, "אנחנו מאד מקווים ומתכננים שהמועצה הדתית תתמנה בראשותנו, זה ההסכם הקואליציוני ולא וויתרנו".

הולנדר מציינת ביושר כי "הקואליציה הייתה יכולה להישאר כמו שהיא, הייתה חשיבות לצרף עוד מפלגה חרדית לקואליציה בגלל התהליך של הבחירות והתחושה והרצון לחבר את כל הציבורים לעשייה העירונית".

דאגה לדת או מסחרה ומינוי קרובים

לדבריה, "הציבור הדתי לאומי צריך להרים את הדגל בענייני 'דת ומדינה' ושל 'שרותי דת'. אנחנו מנסים כל הזמן להתרחק מדברים שממתגים אותנו 'כדתיים', וזה לא נכון. ברגע שאנחנו נוטשים את הזירה של שרותי הדת נכנסים אליה קצוות, אנשים קיצוניים, שהופכים את הדת לקרדום לחפור בו במקום לעלות את שרותי הדת לשפר ולהנגיש אותם שזה הרצון שלנו".

את מקורבת לעליזה בלוך, היא גם התייעצה איתך ודיברה בתקופה הזאת על העמדה שלה לגבי הכניסה שלכם ושל החרדים?

"מהיום הראשון היא הצהירה שמי שיטפל במועצה הדתית זה הבית היהודי ועמדה בזה. ברגע שהיא הייתה אומרת לתת את המועצה הדתית לש"ס או דגל כולם היו נכנסים אליה לקואליציה. אבל  אנחנו הבית היהודי. יש פה אמירה, שאנחנו נכונים ונדאג לשרותי הדת לכל התושבים גם לחרדים וגם לחילונים ואנחנו לא נעשה מסחרה או נשתמש בזה כדי למנות קרובים ואנשים שהמקום לא יעניין אותם", אומרת בביקורת כלפי ש"ס שעמדו בראש המועצה הדתית בחמש השנים האחרונות.

"היה לנו מאד חשוב להראות שיש 3 זרמים שגרים בעיר: חילוניים, דתיים וחרדים שכולנו יכולים לחיות ביחד ולהנות משרותים עירוניים".

לבית היהודי אין פריבילגיה למלחמות אגו ומשחקים

לבסוף, התייחסה הולנדר גם למשבר שמתרחש במפלגתה הארצית, הבית היהודי, עם פרישת השרים בנט ושקד.

"מה שחשוב כרגע זה לא הפרוצדורה אלא המהות – מי יעמוד בראש ולא איך הוא נבחר. אין לנו כרגע את הפריבילגיה הזאת של מלחמות אגו ומשחקים על מי זכה או לא זכה להצביע, אלא לאפשר לאנשים להוביל את העסק, לבחור את היושב ראש בצורה הטובה ביותר ושיובילו אותנו לדרך המלך".

היא קראה לבית היהודי הארצי ללמוד מבית שמש "להרים את הדגל של שירותי הדת עם עם ישראל /חיים ביחד ולא רק את הדגלים הביטחוניים".

את נשארת בבית היהודי.

"כן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יצא המרצע.מי חפר לאבוטבול?
אל תתפלאו. | 23-01-2019 23:08
יותר מבלוך היו אנשי שס שרצו שאבוטבול יפסיד. למה ? : א. דרעי רוצה להחליף את כל/רוב צמרת שס בכנסת וברשויות. עמ להבטיח שליטתו , שאפילו המועצת לא יוכלו להחליפו. אבוטבול הוא1 מבכירי הרשויות. ב. בתוך שס יש מחלוקת על זהות הרב הראשי. הרב שלום כהן ואבוטבול מסכימים על מועמד. אך גרעי והרב הראשי+אחיו רוצים באחר. ויש מועמד שלישי גאון בפני עצמו ממשפחת הרב עובדיה. שאינו ניתמך עי שס . ג. מי יכול להסביר איך אבוטבול רהע שנים מטעם שס , ניפסל מלעמוד בראש שס עי פקיד הבחירות של משרד הפנים?!. ד. יצא המרצע מהשק וחרדים שהיו בשתפ עם דרעי , טוענים שדרעי הפיל את אבוטבול. כיום הם מותקפים עי פודליו של גרעי. וכרגיל. יש להם אשם: ישי. אלא מה . לעג לאינטלגנציה.משולבת ברוע וזדוניות. ה. התקפות בניזרי על עדינה ושתיקת 2אחיה ש1בצמרת שס והאחר בוחש לא פורמלי. שתיקתם מוכיחה שהמפלגה היא עיקר . ותורה וכבוד משפחתם תפל. חד וחלק. אין להם טיפ טיפה של כבוד. כלפי תורה. כלפי אחותם/ונשים . העיקר לא להרגיז דרעי האריה שהם רועדים ממנו. גם חרדים מדגל/אגוי מודים שדרעי אשם בנפילת אבוטבול. היחיד בשס שרצה באבוטבול. הוא הרב שלום כהן.