בחירות 2019. קמפיין הבחירות כבר התחיל, ונראה שנתניהו כבר מנצח, מסיבה אחת, הוא מצליח לתמרן את כלי התקשורת למקום שנוח לו, והעיתונאים כמו עדר כבשים, הולך בעקבותיו.

שלט חוצות אחת בלבד פרסם הליכוד ביום שישי בו נראים ארבעה עיתונאים עם כותרת טיזר: "הם לא יחליטו". עשרות עיתונאים שקיבלו את התמונה, פרסמו אותה בכל מקום, בטוויטר, בפייסבוק ובאתרים שלהם – והביאו לחשיפה ששווה מיליונים. לאחר מכן ביום ראשון, חזר הדבר על עצמו, כשהליכוד פרסם שלט חוצות נוסף, עם הסבר לשלט הראשון – שמסביר כי הציבור יחליט ולא העיתונאים.

מאז יום שישי עוסקים כתבי המשפט, הכתבים המדיניים והכתבים הפוליטיים בניתוח השלטים, בדיונים אינסופיים האם נתניהו מתיר את דמם של העיתונאים, האם הוא צודק או טועה. שני שלטי חוצות, השקעה מינימלית וחשיפה אינסופית בשווי מיליוני שקלים.

העיתונאים פראיירים

נתניהו, בחוש הפוליטי המפותח שלו, יודע את נקודת החולשה של העיתונאים – האגו שלהם. בליכוד יודעים, שמודעה כזו, תעביר את כל הדיונים סביב התנהלות נתניהו בקדנציה האחרונה, לבכיינות שלהם על כך שהוא תוקף אותם. במילים אחרות, במקום לשאול אותו מה הוא הצליח להשיג ולקדם בארבע השנים האחרונות – שם יש הרבה שאלות קשות – רוב הדיון הציבורי עוסק, ביחסים בין נתניהו לתקשורת.

ההפסד של העיתונאים הוא כפול. קודם כי מתנהל דיון לא ענייני. ושנית, נתניהו יודע לשחק היטב על האנטי שיש בציבור נגד התקשורת – מה שמתבטא בסקרי אמון הציבור, שם מקבלים העיתונאים אחוזים נמוכים. במקום לעסוק במצב התקוע בו נמצאת המדינה – חוק הגיוס, המסתננים, פינוי חאן אל אחמר, הכניעה לחמאס בעזה, התחבורה הציבורית ועוד – עסוקים העיתונאים בעצמם, מה שמקל על נתניהו להציג לציבור כפי שהוא אוהב, זו מלחמה בינו ובינם.

כך יצא שדווקא עיתונאים המזוהים עם השמאל, ביניהם אלה המופיעים בשלט הבחירות של נתניהו, במקום להקשות עליו את מערכת הבחירות, רק עושים לו את החיים קלים יותר ומעצימים את תעמולת הבחירות שלו. אם העיתונאים יצאו קצת מהפוזיציה, יקטינו את האגו ויפסיקו לעסוק בעצמם, הסיכויים שלהם להפיל את נתניהו יגדלו. בינתיים, הם כמו פראיירים, משחקים לידיים שלו, וסוללים לו את הדרך לכהונה נוספת.