קנס הוטל על משרד החינוך בגין תעמולה אסורה של בנט - סרוגים

קנס הוטל על משרד החינוך בגין תעמולה אסורה של בנט

השופט חנן מלצר הורה להסיר תשדיר של משרד החינוך על "מתווה בנט" בנושא צפיפות בכיתות. אך החריג את שר החינוך מתשלום קנס והטיל רק על משרד החינוך לשאת בהוצאות בסך 10,000 ₪

author-image
קנס הוטל על משרד החינוך בגין תעמולה אסורה של בנט
  (צילום: פלאש 90)

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, השופט חנן מלצר הורה להסיר תשדיר של משרד החינוך על "מתווה בנט" בתוך שבוע ימים בטענה כי האופן בו הוצג המידע "חרג מאמות המידה הנדרשות כדי להכשירו".

מלצר,  המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, החריג את בנט מתשלום הקנס, אך הטיל על משרד החינוך לשאת בהוצאות העותר בסך 10,000 ₪

ההחלטה הגיעה בעקבות עתירתו של עו"ד שחר בן-מאיר נגד שר החינוך, נפתלי בנט, סיעת הבית היהודי, משרד החינוך, והיועץ המשפטי לממשלה והוציא צו מניעה המורה למשיבים לחדול מפרסום תשדיר מטעם משרד החינוך בנושא צמצום הצפיפות בכיתות בשנות כהונתו של השר בנט, זאת לאחר שנמצא כי התכלית העיקרית שביסוד התשדיר הייתה ביצוע תעמולה במימון כספי ציבור האסורה לפי חוק.

התשדיר הופץ באמצעי התקשורת השונים, לרבות ברשת האינטרנט, תוך הפניות לקישורים נוספים שהופיעו בתוך התשדיר וכן קישורים אחרים באתר האינטרנט של משרד החינוך שהפנו לתשדיר, וקשרו את שר החינוך עם הנתונים המצוינים בו. צו המניעה שהוצא כלל גם את הסרת אותן הפניות מכל פרסום באינטרנט.

לנוכח ממצאים אלה ואחרים, קבע יו"ר הוועדה כי התכלית הדומיננטית בהעברת המידע באופן בו הוצגו הדברים בתשדיר ובקישורים שהפנו אליו מתוך אתר משרד החינוך – חרגה מאמות המידה הנדרשות כדי להכשירה. בהינתן אופיים התעמולתי של התשדיר ושל אותן הפניות, ומכוח העובדה כי הפקתם והפצתם נעשו מכספי ציבור ותוך שימוש בנכסי ציבור – קבע יו"ר הוועדה כי התשדיר וההפניות היו בבחינת תעמולת בחירות האסורה לפי הוראות החוק.

לנוכח כל האמור קבע יו"ר הוועדה כי העתירה מתקבלת בעיקרה, כך שהתשדיר לא יפורסם שנית ולא יקודם עוד; כמו כן הוא הורה כי התשדיר וכינוי היוזמה כ"מתווה בנט" יוסרו מכל אתר אינטרנט הנמצא בשליטת המשיבים בתוך שבוע ימים מיום פרסום ההחלטה. עוד נקבע בהחלטה, כי נוכח תקדימיות העניין שנדון בעתירה לא ינקטו בעת הזו צעדים נגד שר החינוך אישית, ואולם משרד החינוך יישא בהוצאות העותר בסך 10,000 ₪.

בנט גאה במהלכים שהוביל

מלשכת השר בנט נמסר: השר בנט גאה במהלכים שהוביל בתקופת כהונתו כשר החינוך, מצמצום מספר התלמידים בכיתה ועד הוספת מעל 5,000 סייעות בגני הילדים. מהלכים אלו היטיבו עם מיליוני הורים וילדים במדינת ישראל. לעניין העתירה, מדובר בתשדיר אינפורמטיבי שניזום על ידי האגף המקצועי במשרד החינוך על מנת להנגיש את מידע חשוב ורלוונטי לציבור, ללא כל אזכור של השר או השתתפותו, בימים שאינם תקופת בחירות וכפי שנעשה בתקופת כל שר אחר ובכל משרד ממשלתי. יחד עם זאת, אנו מכבדים את החלטת השופט ונפעל על פיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה המשרד צריך לשלם?
למה.??? | 20-01-2019 20:44
המשרד כלומר, האזרחים משלמי המיסים. צריך לקזז את הסכום ממימון המפלגות דל נפלה לי ברך ומושחתת שקד.
2
משהו סדרתי
לוי | 22-01-2019 17:13
כך בנט נהג גם בבית היהודי. קנס,ועוד,קנס,על פרסומים אסורים, ולבסוף הוא ברח, השאיר גרעונות ודרש גם את מימון הבחירות. פשוט בושה וחרפה.