רוצים למכור חמץ? תעשו לייק! והשנה גם בסלולארי.

יוזמה שנולדה בשנה שעברה על ידי הצעיר אביעד חזני התמסדה בצורה מסודרת למיזם בפייסבוק.

הרעיון נולד מהצורך של הציבור בפתרון נוח וזמין למכירת החמץ. לצורך העניין הוקם דף פייסבוק ביוזמה משותפת של אביעד חזני, המעצב יצחק למפרט ומני בן-עדי העוסק בשיווק ברשתות חברתיות.

את התחנה למכירת החמץ מקדיש חזני לזכר יפתח מור יוסף ז"ל, אחד מקרבנות הטרור הפלילי.

לפני מספר שנים באחד מימי הקיץ, ישב מור יוסף על ספסל בעירו רמלה, כשהוא אינו יודע שלידו בספסל יושב עבריין בכיר. לפתע הגיחו שני אופנועים ורוכביהם פתחו בצרורות ארוכים לעבר העבריין, כשהכדורים פוגעים גם בו.

בבית החולים נקבע מותו של יפתח מור יוסף. מאז חבריו החלו במסע הנצחה, לזכרו בשם 'זכרון יפתח' שפועל בעיקר באמצעות הרשת החברתית – פייסבוק, כשבכל שבוע מופצים דברי תורה לשבת, לעשרות אלפי גולשים בארץ ובחו"ל.

כאמור בשנה שעברה הוקם גם הדף העסקי לצורך מכירת החמץ, כשלמרות הזמן הקצר, כ-400 משפחות הספיקו למכור דרכו את החמץ. השנה התווספה ליוזמה פעילות תוכן סביב הלכות החג, סרטונים ומקורות רלוונטיים וגולת הכותרת – אפשרות למילוי הטופס גם מהטלפון החכם בסריקת ברקוד.

הפעילות השנה מלווה גם בקמפיין קיראטיבי העוזר בשיתוף הרעיון בתוך הרשת החברתית פייסבוק המרכזת היום כ-66% מהגולשים בישראל.

כפי שהתפרסם בשנה שעברה למרות המחלוקות סביב פייסבוק במגזר הדתי סמכו את ידם על הרעיון של מכירת החמץ בפייסבוק, רבנים מהציבור הדתי ביניהם ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל, הרב שלמה אבינר.

מנהלי הדף מבקשים להבהיר, כי עצם ההצטרפות לקבוצה לא מהווה מכירת חמץ, אלא יש למנות את אחד המנהלים כשליח שימכור בעבור הגולש את החמץ.

אם גם אתם רוצים למכור את החמץ בפייסבוק, לחצו כאן.