לאחר דחיית ההסכם: ממשלת בריטניה בסכנה - סרוגים

לאחר דחיית ההסכם: ממשלת בריטניה בסכנה

הפרלמנט הבריטי ייערוך הערב הצבעת אי אמון נוספת נגד ראש הממשלה תרזה מיי, יום לאחר שהסכם הפרישה שלה נדחה. במידה וההצבעה תעבור, בריטניה תלך לבחירות בינה לבין מנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין: "שהעם יחליט בקלפי"

לאחר דחיית ההסכם: ממשלת בריטניה בסכנה
  בדרך הביתה? ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי (צילום: שאטרסטוק)

האם בריטניה בדרך לבחירות? הפרלמנט הבריטי יערוך הערב (רביעי) הצבעה הצבעה על הצעת האי-אמון שהוגש על ידי האופוזיציה נגד ממשלתה של תרזה מיי, יום לאחר שהצעתה להסכם הפרישה מהאיחוד האירופי נדחתה על ידי הפרלמנט ברוב ענקץ של 432 מחוקקים מול 202.

מנהיג האופוזיציה ויו"ר מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, הגיש את הצבעת האי-אמון דקות ספורות לאחר סיום ההצבעה על תנאי הפרישה מהאיחוד, במטרה להביא את בריטניה לבחירות מוקדמות לראשות הממשלה. "המדינה צריכה ללכת לבחירות ולומר בהן את דברה, ואנחנו זקוקים להסכם חדש" אמר קורבין אמש. "גודל התבוסה של ממשלת מיי חסר תקדים, ושום שיחות שייערכו לא ישנו את ההסכם".

מנגד, מיי הבהירה כי היא לא מתכננת להתפטר בעקבות התבוסה- למרות שנרשמו קולות נגדה גם בקרב חברי מפלגתה. "ראש הממשלה לא הולכת לשום מקום – היא ממוקדת בהוצאה לפועל של הסכם הפרישה שהעם הצביע בעדו" אמר דובר ראש הממשלה. "עדיין יש לה את אמון הפרלמנט, וההסכם שנדחה יכול לשמש בסיס להסכם חדש- שיזכה בתמיכת המחוקקים. ב-29 במרץ נצא מהאיחוד האירופי.

ההפסד של מיי בהצבעה מהווה את הפעם הראשונה מאז שנת 1864 שבה הסכם שהביאה הממשלה לאישור הפרלמנט נדחה. יותר מ-100 חברי פרלמנט ממפלגת השלטון הצביעו נגד ההסכם של מיי, כשחלקם טענו שההסכם ההסכם הנוכחי משאיר את בריטניה תלויה באיחוד ולא מהווה פרישה מוחלטת. במקביל, חברי פרלמנט נוספים קראו לקיים משאל עם חדש על הנושא, לאחר שסקרים פרסמו כי רוב הבריטים מתנגדים כעת לפרישה אחרי שהבינו את ההשלכות של המהלך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו