'פקודת היום' ששיגר הרמטכ"ל החדש לחיילים - סרוגים

'פקודת היום' ששיגר הרמטכ"ל החדש לחיילים

רב-אלוף אביב כוכבי שיגר מכתב לחיילי ומפקדי צה"ל: נכנס אל התפקיד "ביראת קודש" ומתכוון להעמיד "צבא קטלני, יעיל וחדשני". על הרמטכ"ל היוצא העיד: "בתקופתו, חיזק צה"ל את יחידותיו והגּביר את מוכנותו"

author-image
'פקודת היום' ששיגר הרמטכ"ל החדש לחיילים
  כוכבי באמצע (צילום: דובר צה"ל)

רב-אלוף אביב כוכבי מונה אתמול לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צה"ל. במכתב ששיגר לחיילי ומפקדי צה"ל בסדיר ובמילואים אמר כי הוא נכנס אל התפקיד "ביראת קודש" ומתכוון להעמיד "צבא קטלני, יעיל וחדשני". על המרטכ"ל היוצא העיד: "בתקופתו, חיזק צה"ל את יחידותיו והגּביר את מוכנותו".

כוכבי פתח: "אני נשבע" – קראתי עם חבריי החיילים מול הכותל, ערׂש תרבותו של העם היהודי, שהיה לו לקיר תומךּ ומגן. עברו אלפיים שנה וקיר המגן הוקם ּבדמות צבא ההגנה לישראל. כמו דורות של חיילים, נשבעתי גם אני והפכתי לחוליה נוספת בשרשרת הדורות המתייצבת להגנת המדינה.

אני נשבע, קורא כל חייל, ודוחס לשתי מילים את הוויתור על הפרטי לטובת הלאומי. הבית הלאומי שהוקם כאן הוא יצירה מופלאה שאין שני לה בתולדות העמים, אך הוא נטוע באזור אשר מסיבות לאומיות ודתיות מנסה לדחות את שורשיו הטבעיים. מׂשימתנו היא להגן עליו, ּולשם כך נדרשת ראייה מפוכחת, כוח צבאי כשיר, נכונות להפעלתו, שיקול דעת ונחישות. ברוח זו נפעל".

על הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט העיד: "פעם אחר פעם הוכיח את יכולותיו כמגן הגבולות והפנים, והפעיל את זרועו הארוכה כדי לגדוע איומים. ּבתקופתו, חיזק צה"ל את יחידותיו והגּביר את מוכנותו". והוסיף כי הוא מתייצב בראש הצבא, ּובשם כל חייליו ּומפקדיו, מודה לו ּומצדיע.

מחויבות להשבת הנעדרים

בטקס החלפת הדרגות עם ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו אמר כוכבי כי הוא נכנס אל התפקיד ב"יראת קודש, ורואה בו זכות. צה"ל הוא ביתי השני. אני אוהב אותו ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ּביחד עם המטה הכללי ּובשיתוף כלל הדרגים, מתוך הכרה בעוצמת האנשים. אני סומך עליכם וגאה לפקד עליכם. כל חייל הוא נכס יקר שקיבלנו למשמרת והדאגה למשרתים היא בעבורנו צו".

כמוה זיכרון הנופלים, חיזוק המשפחות השכולות והפצועים והמחויבות להשבת הנעדרים, ציין עוד כוכבי.

העמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני

עכשיו בתורי, משקיבלתי עלי את האחריות להובלת הצבא, אני מתחייב לייחד את כל מרצי, בגישה ביקורתית ותובענית, לחיזוק קיר המגן. ניצחון ּומׂשימתיות יהיו ערכינו המרכזיים, ּונמלא כל משימה שניזום או שתוטל עלינו בדייקנות ּובנחישות עם האמצעים שבידינו. העיקרון שינחה את פועלנו יהיה מוכנות והשתנּות. עלינו להתכונן ללא הרף לאתגרי ההווה, באופן שמותאם ל שדה הקרב הנוכחי, ּובה בעת, לדעת להשתנות בהתאמה למאפייני הלחימה הנוכחיים ּולאתגרי העתיד. במרכז השינוי יעמדו הקטלניותו הרב-זרועיות. השילוב בין השניים יוביל להגדלת כושר הפגיעה באויב, ויהיה חלק ממשימתנו להעמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני, השומר על ייעודו ויחודו.

צה"ל הוא צבא העם,להגנת העם,המכבד את חייליו – מכל חלקי העם,מ תחזק מ גיבוי העם,ּומגלם את הטוב שבעם. זהו ארגון לוחם, מקצועי ּוממלכתי,המונהג על ידי מפקדיו, נכון לכל משימה ופועל ע"פ חוק, בהתאם החלטות ממשלת ישראל,ּ וברוח ערכי העם היהודי. צה"ל הוא צבא הגנה בייעודו, אך יוזם והתקפי באופיו, וניצחון כל מהותו. כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי גם אני, "להקדיש את כל מאמציי להגנת המולדת". כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיניי אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש".

כוכבי הועלה אתמול לדרגת רב-אלוף בטקס שנערך בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. לאחר מכן נערך הטקס המרכזי, שכלל משמרי כבוד לרמטכ"ל ה-21 ולרמטכ"ל ה-22, בבסיס הקריה בתל אביב, בהשתתפות שרים, חברי כנסת, פורום המטה הכללי, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

כוכבי, שכיהן בתפקידו האחרון כסגן ראש המטה הכללי, יחליף בתפקידו את ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט אשר כיהן בתפקיד זה במהלך ארבע השנים האחרונות ומסיים 40 שנות שירותו בצה"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רמטכל 22 מאסטר
חוקי סול | 16-01-2019 10:05
מספר מאסטר שיוכיח את עצמו
2
יהי ה' עם הרמטכ''ל נ''י שיביס בעז''ה את האויב
עמוס | 16-01-2019 10:37
אנו תפילה שהשקט והשלום והשלווה ילווהו כל הזמן