אשם בשם כל ישראל / אלישוב הר שלום - סרוגים

אשם בשם כל ישראל / אלישוב הר שלום

אינני יודע מה יעלה בגורל הנער החשוד. אני כן יודע שאנו נדרשים לעשות חושבים. ויפה שעה אחת קודם. ובניגוד לחגיגות התקשורת בתיק הנוכחי עלינו להתנגד בתוקף לזרם והלך הרוחות הנושבות ולומר בפה מלא כי אין אמון בגוף שפועל בניגוד לחוק

אשם בשם כל ישראל / אלישוב הר שלום
  (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בוא נצא מנקודת הנחה שהשופט שיושב כרגע בדיון של הילד המעונה הוא איש ישר. המבקש לשפוט משפט צדק ואין עליו שום לחצים בכירים ונסתרים.

ישאל השופט: מכובדי אנשי שירות הבטחון הכללי מה יש בפניכם היום?!?

שב"כ: האמת שמלבד הסרטון שפרסמנו ועוד משהו קטן שאנחנו עובדים ממש קשה כדי שיהיה אמין ולא יוכל לצאת לתקשורת (כמו תרגיל המדובבים חלילה) אין לנו כלום. הילד עקשן ולא מוכן להודות חרף כל ניסיונותינו להגיע "לחקר האמת".

השופט: אם כך ומאחר וניתנה לכם יד חופשית (תרתי משמע) ובצרוף משך הזמן הארוך שבו אתם מחזיקים בחשוד הקטין אני מורה על שיחרורו לאלתר.

השב"כ: אדוני השופט צריך להבין כי שחרור הנער הוא מתן לגיטימציה לאנרכיה ציבורית שאיננו יודעים היכן תיעצר והדבר פוגע קשות ובאופן שלא ישוער בבטחון מדינת ישראל. האם בגלל ילד אחד כבודו יחריב מדינה שלמה?

השופט: אם כך. החלטת בית המשפט היא כדלקמן: לאור רגישותה של פרשייה זו, והאפשרות הסבירה בוודאי ששחרור הקטין יפיל חרפה על שירות הבטחון הכללי אשר משמש כארגון הבטחון החשוב במדינה וכתוצאה מכך ישנה סכנה ציבורית ממשית של איבוד אמון מוחלט של אזרחי המדינה. הן במערכת הבטחון והן במערכת המשפט. לאור כל האמור, ועל אף שלא הובאו בפניי שום ראיות מוצקות ושאינן מוצקות, אני נאלץ לגזור את דין הקטין כאשם.

כפי שאמר כאן בכיר השב"כ: טובת כלל אזרחי המדינה קודמת לפרט ובהחלטתי אני רואה רק זאת אל מול עיניי. לעיתים הפרט נאלץ שלא ברצונו לשלם את מחיר הכלל.

הקטין: אבל לא עשיתי כלום.

השופט: כל חייך חונכת בציבור איכותי שלימד אותך למסור נפש על העם הארץ והמדינה. כעת זכית! לממש זאת. תשמח.

בית המשפט מבקש להזהיר את אנשי הבטחון הכללי. מאחר והמטרה הושגה אין לכם שום רשות להמשיך להפעיל שום 'אמצעים מיוחדים ' או כל סוג חקירה אחר כנגד הקטין.

השבכ: קבלנו את אזהרת בית המשפט.

——-

כמובן ש"פרוטוקל" זה הוא פרי דמיוני אך האם הוא רחוק מן המציאות? כיום אנו לאט לאט מבינים לצערנו שהוא קרוב. קרוב מאוד.

רבות דובר לאחרונה על נוער הגבעות ועל גודל הסכנה שבפעילות תג המחיר והיו אף כאלה שהצהירו שהנוער הזה ופעולותיו גורמות לשלילת הלגיטימיות לקיומה של מדינת ישראל. ואני שואל מה קורה לנו? השתגענו?

עלינו לשאול את עצמנו מדוע אנו מגיבים באופן כ"כ חרדתי וחסר פרופורציות כאשר מדובר בפעולות תיסכול וכאב של עם שנמצא בכל יום תחת מתקפת שנאה וטרור מתמשכים. האם אנו זוכרים שיומיים לפני שנהרגה עישה ראבי, נרצח עובר במעיי עמו? ויום למחרת שני חיילים? ורק שלשום אמא לילדים.?

האם הטרור הערבי צריך את עזרתם ועידודם של כמה ילדים מגודלי פאות? מי זה שמחדיר לנו כזאת שנאה בלבוש של מילים כמו שלום בטחון חוק וסדר?

אינני יודע מה יעלה בגורל הנער החשוד. אני כן יודע שאנו נדרשים לעשות חושבים. ויפה שעה אחת קודם. ובניגוד לחגיגות התקשורת בתיק הנוכחי עלינו להתנגד בתוקף לזרם והלך הרוחות הנושבות ולומר בפה מלא כי אין אמון בגוף שפועל בניגוד לחוק. תשחררו את הילד.

=======

אלישוב הר שלום, תושב השומרון, הדריך נוער בסיכון. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אם לא נצא בהפגנה של חצי מיליון מתנחלים
עמוס | 15-01-2019 21:30
אזי אפשר לסגור את הבסטה. השב''כ ישלוט בנו שליטה מלאה חס ושלום
2
הכיבוש משחית
שי | 15-01-2019 21:45
דוגמה קלאסית להשחת שגורם הכיבוש. כל צעד חקירה שמאושר בזמן בהלה, חירום לאומי וכו.. ישאר איתנו לתמיד ולאט לאט השימוש בו יחלחל - תמיד מתחילים בפלסתינים מהשטחים הכבושים, אבל לאט לאט זה מחלחל לאזרחים ערבים, קיצוניים, יוצאי אתיופיה וכו... דוגמה מאלפת היא המעצר המינהלי שבו פשוט אוסרים אותך ללא משפט וראיות. אף אחד אפילו לא מרים גבה כשקיצוני יהודי, אזרח המדינה מושם במעצר מנהלי לצערי אנשי המחנה הלאומי וימינה מהם לא מצליחים להבין את זה דרך הראש, ולכן כולנו ניאלץ ללמוד את זה דרך הרגליים
שי - ראשי תיבות של שונא ישראל - והמבין יבין!
אוראור | 16-01-2019 19:05
אם כבר - אולי אתה שי לערבים - אתה בטח לא שי ליהודים - ו ש ו ב המבין יבין כמובן - תתבייש לך!
3
להרוג אישה יפה מפשע
חי | 16-01-2019 1:18
אפילו שהיא ערביה ,זה לא תסכול אלא רצח ועל הנער לתת את הדין על מעשיו .על הציבור לגנות את אותו נער ועל הוריו לעשות חושבים איך הגיע למצב כזה והאם לכך חינכו אותו?
מאיפה אתה יודע שהוא באמת עשה את המעשה?
סיגל | 16-01-2019 10:51
אתה שופט אותו לפני המשפטץ
לא הייתה שום כוונה להרוג
אברהם | 16-01-2019 8:24
צריך לדייק שגם אם היה מעורב נוער יהודי במקרה הזה לא הייתה כוונה להרוג. אלא לשבור חלון וקרה מה שקרה. זה גרימת מוות ברשלנות ולא רצח. בנוסף אני נוטה להאמין שנוער דתי לא יחלל שבת ויזרוק אבנים בשבת. ואם חלילה היה מישהו כזה שהמשטרה תטפל בו ולא השבכ
4
בחירות השעה
חוף מבטחים | 16-01-2019 3:37
כך בחשבון גם את תקופת הבחירות הקרובה!
5
יש לסגור המחלקה ליהודים בשבכ
אברהם | 16-01-2019 8:21
כל ההתייחסות לנוער שלנו כאל אויב זה חוסר פרופורציה. במקרה שלפננו. א. לא יודעים אם זה יהודים. ב. ואם זה יהודים הם לא התכוונו להרוג אלא סתם לזרוק אבנים ולשבור חלונות והתוצאה הייתה מה שקרה. ג. וגם אם מגלים מי היה הנער זה צריך להיות מטופל על ידי משטרת ישראל כמו שמתייחסים לנוער עברייני בבאר שבע ואופקים ולא על ידי השבכ.
6
מי שגר בשומרון אמור כבר לדעת
נועה טנצר | 16-01-2019 9:14
שזריקת אבנים על מכונית נוסעת עלולה לגרום למוות. כאשר הנערים שותקים בחקירה כמו חיילים טובים באירגון פשע, מפעילים שיטות ששמורות למחבלים. אם אין להם מה להסתיר, מדוע שותקים בחקירות ?
7
צודק
י | 16-01-2019 11:38
אין מילים