ראש בראש: מאבק דורות על ראשות האיחוד הלאומי - סרוגים

ראש בראש: מאבק דורות על ראשות האיחוד הלאומי

128 חברי מרכז האיחוד הלאומי יכריעו את זהות היו"ר הבא בין השר אורי אריאל, לח"כ בצלאל סמוטריץ'. לאחר מכן, תתקיים ההצבעה לרשימת החברים לכנסת. התוצאות כבר הלילה בסרוגים

author-image
ראש בראש: מאבק דורות על ראשות האיחוד הלאומי
  קרב ראש בראש (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

המפץ בימין יכול להתפוצץ הערב (שני) בפעם השנייה, כאשר אחד מהשניים, השר אורי אריאל או חה"כ בצלאל סמוטריץ' ינצח בקרב על ראשות האיחוד הלאומי. כבר הלילה צפויות להתפרסם התוצאות המלאות.

רק 128 חברי מרכז האיחוד הלאומי יגיעו למלון קראון פלאז'ה בירושלים החל משעות אחר הצהריים כדי להכריע את זהות היו"ר הבא בין היו"ר הנוכחי, השר אורי אריאל, לח"כ בצלאל סמוטריץ'. שעתיים לאחר מכן, תתקיים באותו המקום ההצבעה לרשימת חברי המפלגה לכנסת.

עשרה מתמודדים יתחרו ביניהם על מקום ריאלי ברשימת המפלגה לכנסת. בסרוגים פרסמנו לראשונה את הרשימה המלאה: מזכ"ל המפלגה – אופיר סופר, ראש המטה של חב"ד במפלגה – יעקב מיוחס, ראש ארגון רבני קהילות – הרב עמיחי אליהו, חברת הכנסת לשעבר – אורית סטרוק, ד"ר משה פרץ, יו"ר ארגון "שוברות שוויון" –  נעמה זרביב, המועמד החילוני – יוסי כהן, מזכ"ל המפלגה לשעבר – נחי אייל ועוזרו של אורי אריאל – אמיתי כהן.

שמרנות מול נועזות

אריאל שנמצא בפוליטיקה משנת 2001 חבר בתקומה ובגלגול הנוכחי בשם ה'איחוד הלאומי', יפרוש מהחיים הפוליטיים במידה ולא ייבחר לראשות. מכיוון שבמכתב שהגיש אריאל למועמדות ליושב ראש, לא סומן שיהיה גם חבר כנסת. כאשר על פי חוקת האיחוד הלאומי, מי שייבחר ליו"ר המפלגה יהיה גם חבר כנסת, אך אם אריאל לא ייבחר, הוא לא יהיה מספר שתיים של סמוטריץ'.

אריאל, המנוסה והוותיק עומד בראש משרד החקלאות מאז 2015 ויתמודד ראש בראש מול סמוטריץ', שנכנס לכנסת ה-20 ב-2015 ונמצא איתנו רק ארבע שנים, אך הביא עימו רוח צעירה וחדשה. נציג הדור הצעיר של ההתיישבות, התוקפני ואילו אריאל נחשב לשמרן וממלכתי שמזוהה עם וותיקי גוש אמונים כמו בני קצובר וזמביש. מעבר לבחירת יו"ר המפלגה, ישנו מאבק על החלפת מנהיגות בהמשך לבחירות המקומיות.

חלק מראשי המועצות שנבחרו ביו"ש (צילום: גרשון אלינסון, הלל מאיר, יונתן סינדל, מרים אלסטר, הדס פרוש/ פלאש 90)

אריאל סמוך ובטוח בחברי המרכז ובבחירתם הן לרשימה והן אותו ליו"ר המפלגה, אומר לסרוגים: "חברי המרכז הם הלב הפועם של המפלגה והם אלו שמניעים אותנו, נבחרי הציבור להצליח. ממחר בלילה אפעל ביחד עם חברי ח"כ סמוטריץ לחיבור עם הבית היהודי וקבוצות פוליטיות נוספות כדי להגיע לקואליציה ימנית בראשות נתניהו. אני מאחל בהצלחה לכל המתמודדים."

איחוד גוש הימין

סמוטריץ' אמר על הבחירות: "אנחנו ניגשים היום לבחירות באיחוד הלאומי בחרדת קודש ומתוך הערכה עצומה לשר אריאל ואמונה שחברי המרכז יקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבור המפלגה, הציונות הדתית ועם ישראל. הצעד הבא של כולנו חייב להיות איחוד השורות בתוך הציונות הדתית וחיבור של כל הכוחות שמרימים את דגל עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

אנחנו נגבש את הציונות הדתית ונתקדם לבחירות מתוך המשך השליחות של הציונות הדתית. בנות ובני הציונות הדתית משפיעים בכל החזיתות במדינת ישראל, בפוליטיקה, בצבא, במפעלים החברתיים, בחינוך ובכל מקום וזה יימשך ביתר שאת. זו המטרה ואין לי ספק שנצא מחוזקים ונמשיך להוביל את מדינת ישראל קדימה".

עד לשבוע האחרון עוד ניסה צוות ההסדרה באיחוד הלאומי למנוע את קיום הבחירות ליו"ר המפלגה על ידי מספר הצעות פשרה בין השניים, אך ללא תוצאות. שלושת חברי הועדה: ינקי פרידמן, (במקומה של חמוטל שפירא כהן היושבת שבעה), שמעון פרצ'יק, ושריה דמסקי ניסו במשך שבועיים, במספר פגישות למצוא עד הרגע האחרון את המפתח הטוב ביותר בשביל האיחוד הלאומי.

בין ההצעות שעלו, פשרה לפיה היו"ר הנוכחי אורי אריאל ימשיך בתפקידו קדנציה נוספת ויפרוש במהלך הכנסת הבאה או בסיומה מתפקיד היו"ר ויעביר את המושכות לידי סמוטריץ'. האפשרות האחרונה שעלתה, ונועדה למנוע משבר הנהגה, הייתה פיצול תפקיד היו"ר ותפקיד השר. כך שחרף בחירתו של אחד מהשניים לעמוד בראשות המפלגה – השני יקבל את תפקיד השר בתקופת הבחירות ובמשא ומתן להרכבת הממשלה אחריה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה לא מאבק דורות זה מאבק בין אור לחושך
גיתית | 14-01-2019 12:26
סמוטריץ אדם נבזה רדוף כבוד ערמומי וחלקלק שיעשה הכל כדי לסלק את אורי אריאל וכמובן הכל בגיבוי רבני של רבנים שלא מזהים את הפנים האמיתיות של האיש היהיר הזה
אחותך חושך. נסיונות החבלה לא יעזרו
אביחי | 14-01-2019 15:30
בעה, בצלאל ינצח על אפכם ועל חמתכם.
תגובה של שמאלני/ת. סמוטריץ מצוין!!!
רק סמוטריץ יוביל! | 14-01-2019 15:29
רק סמוטריץ יוביל את הגוש להישגים. אנחנו מעוניינם במפלגה אמונית וציונית. לא טוב לך? יום טוב לך.
2
תגובה לכתבה
חיים | 14-01-2019 12:33
אורי אריאל לדאבוני כשל בתפקידו כשר החקלאות ורבים בציבור חושבים כמותי.לדעתי כדאי שיפתור אותנו מנכותו הביצועית.הגיעה שעתו לעשות לביתו.צריך דם צעיר במפלגה.
3
אדמה יקרה מערכים - ססמאת המפדל החדש
ירד עלה התאנה | 14-01-2019 13:09
הציבור הרחב התבלבל בגלל בנט ושקד. בנט ושקד הם תוצר של חינוך ליברלי ומאוזן עם נטיות לכיוון איזוני הדתה ולאומיות. לעומת בוגרי ישיבות יוש שרואים עצמם גואלי אדמות, סקטוריאליים עד מוות, נציגי הקבה עלי אדמות וככאלה לעולם אינם יכולים להתגמש עם שאר הציבור ( השוטה ורחמנא ליצלן החילוני) הדמוקרטי כי השם מאחוריהם. בוכריס, איילון ודומיהם אינם משתקפים אליהם מהגבעות....
"ליברלי ומאוזן"?= ללא תורה. חפש במפלגה אחרת
אביחי | 14-01-2019 15:34
יש לכם מספיק מפלגות בשמאל. בנט ושקד זוג חילונים, מי שמחפשת עוד מפלגה מיותרת ללא רוח , ללא נשמה ,ערכים או אג'נדה- שיצביע לבנט שקד.