שוב אנטישמיות בניו יורק: צעיר חרדי הותקף באלימות - סרוגים

שוב אנטישמיות בניו יורק: צעיר חרדי הותקף באלימות

צעיר חרדי בן 19 משכונת קראון הייטס בברוקלין הותקף באלימות, כשאלמונים הכו אותו באגרופים והפילו אותו לרצפה. זו הפעם החמישית שבה מתרחש אירוע אנטישמי בניו יורק בחודשים האחרונים

שוב אנטישמיות בניו יורק: צעיר חרדי הותקף באלימות
  זירת המתקפה בברוקלין. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

גל האנטישמיות בניו יורק נמשך: צעיר חרדי בן 19 הותקף אמש (ראשון) באלימות בזמן שהלך ברחוב בשכונת קראון הייטס בברוקלין.

על פי הדיווח ברשת Jewish Press, האירוע התרחש בשדרות "אמפייר" שבמרכז העיר, כאשר החרדי עבר בסמוך לקבוצת נערים שהסתובבו במקום. אחד מחברי הקבוצה ניגש לצעיר החרדי ושאל אותו "אתה רוצה להילחם איתי?"- ומיד הכה אותו בפניו. בהמשך חבריו הצטרפו למתקפה, הכו אותו באגרופים והפילו אותו לרצפה- ולאחר מכן נמלטו בריצה מהזירה. החרדי נפצע קלות באירוע, והועבר לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי.

משטרת ניו יורק הודיעה כי פתחה בחקירות האירוע, שנבחן כפשע שנאה. לדבריהם, המשטרה הצליחה להשיג תיעוד ממצלמות אבטחה במקום שהראו את התוקפים ניגשים לאדם החרדי. עם זאת, התקיפה עצמה לא תועדה.

גם בקהילה היהודית בברוקלין קראו למשטרה להגביר את נוכחותה בשכונת קראון הייטס בעקבות המתקפה. "זה מזעזע שאנשים לא מרגישים בטוחים כשהם יוצאים מביתם" אמר נשיא הארגונים היהודיים המאוחדים של ווילאמסבורג וצפון ברוקלין, הרב דוד נידרמן, בראיון לרשת "The Algemeiner". "אנשים מפחדים- האם הם יגיעו הביתה בשלום או לא, ומה יקרה להם אם יותקפו".

זו הפעם החמישית שבה אירוע אנטישמי מתרחש בברוקלין בשלושת החודשים האחרונים. בדצמבר האחרון נרשם אירוע קשה בקראון הייטס שבו שני אנשים תקפו אדם חרדי שהיה בדרכו לתפילה בבית הכנסת בעיר ופצעו אותו באזניו. יום לאחר מכן אירוע נוסף התרחש בשכונת וויליאמסבורג, כאשר אדם רץ לעבר אדם חרדי, הכה אותו בפניו- ונמלט בריצה מהמקום.

באוקטובר האחרון נרשם אירוע אנטישמי באותו הרחוב שבו המתקפה הנוכחית התרחשה, כשגם כאן אדם חרדי הותקף על ידי צעיר שחור שרדף אחריו עם מקל. יום לפני כן גם דווח כי ליפא שוורץ, חרדי בן 62 משכונת בורו פארק, הותקף באלימות על ידי נהג מונית שעבר בסמוך אליו. על פי הדיווחים, שוורץ עשה את דרכו לבית הכנסת ואחז בידו תפילין וטלית, כשלפתע עצר לידו רכב וממנו יצא הנהג. בתיעוד מצלמות האבטחה שפורסם בטוויטר התוקף נראה כשהוא מפיל את שוורץ על הקרקע, חונק אותו ומכה אותו בעוצמה באגרופיו ובמרפקיו. החשוד, פארוק אפזל בן ה-37, נעצר על ידי המשטרה, והואשם בעבירות של תקיפה, פשע שנאה, והטרדה.

בשנת 2018 נרשמו בסך הכל 12 תקיפות אנטישמיות במדינת ניו יורק- עלייה של 90 אחוז בהשוואה למספר שנרשם בשנת 2017. "העובדה שזה נהפך לתופעה שמתרחשת בקביעות מדאיגה במיוחד" אמר אוון ברנשטיין, פעיל בליגה נגד השמצה בניו יורק. "אנחנו לא רוצים לראות את האנטישמיות נהפכת לטרנד פופולרי- לא בניו יורק, ולא בכל מקום אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו