אחרי השב"כ: "גורמים בגוגל ופייסבוק מתריעים מהתערבות זרה בבחירות"

אחרי השב"כ: "גורמים בגוגל ופייסבוק מתריעים מהתערבות זרה בבחירות"

אחרי אזהרות השב"כ והדיון בועדת הבחירות, ח"כ רועי פולקמן אמר כי גם גורמים בגוגל ופייסבוק חוששים מפני התערבות זרה בבחירות. לדבריו, "יותר מדי כוחות מחוץ לישראל מעורבים מאחורי הקלעים בפוליטיקה הישראלית"

"גורמים בגוגל ופייסבוק מתריעים מהתערבות זרה"
  (צילום: שאטרסטוק)

החשש מפני התערבות זרה בבחירות לכנסת נמשך: אחרי התרעות השב"כ והדיון שנערך בוועדת הבחירות בנושא, ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו', אמר היום (ראשון) כי גם גורמים בגוגל ופייסבוק חוששים מפני ניצול הרשת להתערבות בבחירות.

"ניהלתי בחודשים האחרונים פגישות רבות עם גורמים בגוגל ופייסבוק, שמעידים כי יותר מדי כוחות מחוץ לישראל מעורבים מאחורי הקלעים בפוליטיקה הישראלית" אמר. לטענתו, הגורמים הללו "פועלים יחד עם גורמים פוליטיים ישראלים, מממנים תעמולה וקמפיינים, ולא פעם עושים שימוש בחשבונות פיקטיביים והפצת מידע לא מזוהה".

"לעת הזו נדרש להסדיר את האחריות בנושא דרך ועדת הבחירות המרכזית שתוכל לפעול לצמצום הטעיית הציבור המתפשטת ברשתות החברתיות על ידי גורמים אינטרסנטים" הוסיף. "אנחנו עדים לפעילות אנונימית ברשתות החברתיות כבר שבועות ארוכים, ובכל המפלגות מקבלים באחרונה ביתר שאת הצעות ופניות לניהול קמפיינים אנונימיים והפצה של 'פייק ניוז'".

עוד ציין כי "הקדמנו את הדיון והעיסוק בסוגיה הזו ופעלנו לקדם במהלך הקדנציה הזו חקיקה שמסדירה את העניין, בניסיון למנוע מציאות בה יפעלו קמפיינים שלא ידוע מי מפעיל אותם, וחייבים למנוע פעילות כזו".

כזכור, בשבוע שעבר ראש השב"כ נדב ארגמן אמר כי מדינה זרה תתערב במערכת הבחירות הנוכחית בישראל, אך הדגיש כי שירות הביטחון הכללי נערך לאפשרות כזו. ארגמן אף ציין באותו כינוס את שמה של המעצמה הזרה, אך הוא נאסר לפרסום על ידי הצנזורה הצבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "ישראל ערוכה לסכל כל התערבות קיבנרטית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואין מדינה שערוכה לכך טוב יותר מאיתנו".

גם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התייחס לטענות הישראליות, והבהיר בהצהרה רשמית כי "רוסיה לא מתערבת ולא מתכוונת להתערב בבחירות בשום מדינה בעולם". בעיתון הרוסי "איזווסטיה" דווח בנוסף כי פסקוב המליץ ל"לא לקרוא תקשורת ישראלית".

בעקבות דברי השב"כ, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי היא תגבש מתווה פעולה לסיכול אפשרויות ההתערבות. "הוועדה ביחד עם גורמי הבטחון השונים למדה את שאירע במדינות אחרות ומגבשת מתווה פעולה שיכלול בין היתר הגברת עירנות ומודעות בקרב הגופים השונים הנוטלים חלק במערכת הבחירות" אמר דובר ועדת הבחירות המרכזית, גיורא פורדס. "מטבע הדברים, לא ניתן לפרט אילו אמצעים ושיטות נקטו ונוקטים הוועדה וגופי הבטחון כחלק מההיערכות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו