לפני כחודש יצאה חברת הרי זהב, המקימה את פרויקט המגורים ביישוב לשם בשומרון, בקמפיין שחולל סערה במגזר הדתי לאומי תחת הכותרת "לשם, יישוב לדתיים נורמליים". בקמפיין הועלו שאלות וסוגיות יומיומיות איתם הציבור הדתי מתמודד מידי יום, ובהם האם להגיע למסיבת סוף השנה של הילדה, האם לשבת בנפרד באירועים משפחתיים ועוד.

הקמפיין חולל תגובות רבות מכל קצוות הקשת הדתית לאומית סביב השאלה מיהו "דתי נורמלי", אך למרות התגובות והדיון סביב הקמפיין קיבלו בלשם פניות רבות בדבר רכישת דירה בפרויקט ורבים רכשו יחידות דיור בלשם.

הקמפיין שעורר סערה (צילום: יח"צ)

הקמפיין לווה בסקר בקרב הציבור הדתי של הסוקר רפי סמית' וממנו עולה כי רק 11 אחוזים השיבו שיעבירו תחנה אם ברדיו ישדרו שירת נשים, ו-9 מכל 10 גברים במגזר הדתי יושבים יחד עם בנות זוגם בשמחות ואירועים משפחתיים. עוד העלה הסקר כי דתיים רבים יסכימו לאכול אוכל טבעוני במסעדה טבעונית, גם אם אינה כשרה.

מחברת הרי זהב נמסר כי "אנו שמחים שהקמפיין עורר שיח ציבורי ער סביב שאלות שמעסיקות אותנו כציבור דתי לאומי מזה שנים רבות. הקמפיין לא מתיימר לענות על השאלה מיהו דתי נורמלי אלא רק לשאול שאלות. עשרות המתעניינים, והרוכשים הרבים בפרויקט, יזכו ליישוב דתי איכותי ונורמלי".