נתניהו ונשיא הונדורס: נקדם את העברת השגרירות לירושלים

נתניהו ונשיא הונדורס: נקדם את העברת השגרירות לירושלים

ראש הממשלה נפגש עם נשיא הונדורס בברזיל וסיכם עמו לפעול למען העברת שגרירות הונדורס לירושלים. בתום הפגישה הנשיא אמר כי "השיחות עם נתניהו היוו דוגמה לשותפות פוליטית חשובה"

author-image
נתניהו ונשיא הונדורס: נקדם את העברת השגרירות לי-ם
  נתניהו ונשיא הונדורס (צילום: אבי אוחיון\לע"ם)

בדרך לשגרירות נוספת בבירה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז, כשהשניים שוחחו על העברת שגרירות הונדורס לירושלים- כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

הפגישה נערכה בתום טקס ההשבעה של נשיא ברזיל החדש ז'איר בולסונרו. בהצהרה המשותפת של שתי המדינות נמסר כי המנהיגים סיכמו להיפגש שוב בישראל ובהונדורס ולדון בקידום מעבר השגרירות לירושלים, בפתיחת נציגות ישראלית בבירה טגוסיגלפה, וכן בחיזוק היחסים בין המדינות. בתום הפגישה הרננדז אמר כי השיחות עם נתניהו ו[מזכיר המדינה האמריקני מייק] פומפאו היוו דוגמה לשותפות פוליטית חשובה".

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי ממשלת הונדורס הביעה עניין בהעברת השגרירות לירושלים, אך הציבה לישראל מספר תנאים לביצוע המהלך. רשימת הדרישות כוללת פתיחת נציגות ישראלית בהונדורס, למעלה מ-24 שנים אחרי שהשגרירות שפעלה במדינה נסגרה בעקבות קיצוץ בתקציב. הונדורס גם דרשה העמקה של השיתוף פעולה הכלכלי בין המדינות, סיוע בתחום הסייבר והלוחמה בפשיעה, ושיגור מומחים ישראלים לסיוע בתחום המים והחקלאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו